شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • ایسنا: بر اساس یافته‏های پژوهشی محققان دانشگاه گرانادای اسپانیا، شارژ تلفن در اتاق خواب یکی از عوامل چاقی در افراد محسوب می‏شود. آزمایش‏های انجام شده روی موش‏ها نشان داد افزایش مصرف ملاتونین که برای تنظیم الگوی خواب لازم است و اثر ضد التهابی قدرتمند دارد و باعث افزایش سوخت‏و‏ساز بدن، کاهش وزن و جلوگیری از دیابت می‏شود، با شارژ تلفن در اتاق خواب کاهش می‏یابد. دانشمندان بر این باورند که این امر می‏تواند همان اثر را در انسان داشته باشد.

    شارژ تلفن همراه در اتاق خواب سطح این هورمون را کاهش داده و منجر به افزایش وزن در افراد می‏شود.

  • ایسنا: وزارت امور خارجه پاکستان خواستار یک مکانیزم اشتراک‌گذاری اطلاعات با ایران به‌منظور مقابله با تروریسم در مناطق مرزی مشترک و رفع بی‌اعتمادی میان دو کشور شد. «تسنیم اسلام»، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره‌ گام‌هایی که دولت این کشور برای برقراری امنیت در مرزهای مشترک با ایران برداشته است، گفت: «به نفع هر دو کشور است که اطلاعاتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. » براساس گزارش پایگاه خبری «داون»، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، رئیس پلیس ایران، ضمن محکوم کردن حادثه اخیر حمله گروهک تروریستی در سراوان به چهار افسر ایرانی گفته بود که تروریست‌ها در پاکستان بهشت‌های امن دارند.

  • فارنت: پس از عرضه رسمی آی‌فون 6 پلاس، همگان از انتشار خبری در خصوص مشکل در بدنه این دستگاه متعجب شدند. بحث‏های زیادی پیرامون این مشکل منتشر شد و اپل نیز بیانیه‏ای در دفاع از محصول جدید خود منتشر کرد. اما اگر شما نیز از جمله کاربرانی هستید کهآی‌فون 6 پلاستان از این مشکل رنج می‏برد، بدنیست بدانید که شرکتی به‌نام gTool مدعی است ابزار آنها به‌نام iPhone PanelPress می‏تواند دستگاه شما را صاف و به حالت اولیه برگرداند. این دستگاه با استفاده از وزنه‏ها، آی‌فون شما را به وضعیت اول بازمی‏گرداند.

  • ایرنا: پس از دیدار اخیر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و سخنان ضدایرانی کامرون پس از این دیدار، انتقادهای بسیاری نسبت به این دیدار صورت گرفت و بسیاری این مساله را مطرح کردند که اصلا چرا باید رئیس‌جمهور ایران با مقام کشور بریتانیایی که مواضع ضدایرانی دارد، دیدار کند. نخست‌وزیر بریتانیا در نطقش در مجمع عمومی، گفته بود که بین دو طرف اختلاف نظرهای جدی وجود دارد و حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی و برنامه هسته‌‏ای باید تغییر یابد، اما رهبران ایران می‌توانند در شکست تهدید داعش کمک کنند.

  • رایورز: به‌تازگی جزئیات تازه‏ای از توافق بین گوگل با تولیدکنندگان ابزارهای همراه اندرویدی منتشر شده است. ‏طبق این توافق‌نامه گوگل برای استفاده از سرویس‏های خود، شروط متعددی را برای تولیدکنندگان سخت‏افزاری تعیین می‏کند.

    با اینکه اندروید یک نرم‏افزار متن‏باز (Open Source) است، ولی شرکت‌هایی که می‏خواهند در محصولات خود از برنامه‏ها و سرویس‏های گوگل استفاده کنند باید مجوز لازم را از این شرکت آمریکایی دریافت کنند.

    نام توافق‌نامه اعطای چنین مجوزی Mobile Application Distribution Agreement است که به اختصار MADA نامیده می‏شود.

  • خبرگزاری فارس: شرکت AT&T بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی آمریکا موظف به پرداخت 80 میلیون دلار پول اضافی دریافتی از مشترکان خود به آنها شده است. AT&T در صورت‌حساب‏هایی که برای این مشترکان در سال‏های اخیر ارسال کرده هزینه‏های اضافی را از آنها طلب کرده است. این هزینه‏ها بدون اطلاع مشترکان به آنها تحمیل شده و آنها اطلاعی از غیر رایگان بودن خدمات یاد شده نداشته‏اند.

    80 میلیون دلار پول اضافی دریافتی از مشترکان AT&T از طریق کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا میان افراد توزیع خواهد شد.

  • فارنت: هفته گذشته خبرهای خوبی از اچ‏تی‏سی مبنی بر معرفی گوشی جدید HTC Desire EYE با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خود در قاب جلویی که با محوریت عکسبرداری سلفی ساخته شده و همچنین دوربین جدید و غیرمتعارف HTC RE به همراه نرم‏افزار جدید عکسبرداری برای گوشی Desire EYE منتشر شد. این‏طور که پیدا است اچ‏تی‏سی به فکر سایر محصولات خود نیز بوده و گوشی‏های اچ‏تی‏سی وان، وان E8، وان مینی، وان مینی ۲، وان مکس، دیزایر ۸۱۶، دیزایر ۸۲۹ و باترفلای ۲ نیز از آپدیت اندروید 4. 4. 4 کیت‏کت به همراه قابلیت‏های جدید دوربین بهره‏مند خواهند شد.

  • ایسنا:‏ براساس پژوهش‏های‏ انجام‏شده یک شرکت آمریکایی، مردم از تلفن همراهشان به‌طور متوسط برای انجام‏دادن 221 فعالیت در روز استفاده می‏کنند. مطالعه جدید روی 2 هزار کاربر گوشی هوشمند نشان داد آنها به‌طور متوسط هر روز صبح ساعت 7:31 گوشی‏شان را نگاه می‏کنند تا رسانه‏های اجتماعی و ایمیل‏هایشان را بررسی کنند. همچنین، اکثر مردم پیش از اینکه از رختخواب بیرون آیند، آب‏و‏هوا را با استفاده از تلفن‏شان بررسی می‏کنند، اخبار را می‏خوانند و به یکی از دوستانشان یک یا دو پیام می‏فرستند. افزون بر این، در این پژوهش مشخص شد افراد با استفاده از تلفن‏ همراه، زمان‏های حرکت قطارها را بررسی می‏کنند، فعالیت‏های بانکی‏شان را انجام می‏دهند و صبح اول وقت اینستاگرام خود را بررسی می‏کنند.

  • موبنا: اگر به دنبال روش‌های ترک کردن سیگار هستید برنامه «!Quit Now» می‌تواند به کاربران موبایلی کمک شایانی کند. با استفاده از برنامه نرم‌افزار موبایل ترک سیگار می‌توانید با روش‌های علمی در ترک کردن سیگار گام‌های اساسی بردارید. این روش‌ها شامل راه‌های فراموشی سیگار، ورزش‌های مناسب برای ترک سیگار، خوراکی‌های مناسب برای ترک سیگار و . . . می‌شود. ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار شامل حقایق در مورد تغذیه، امکان به اشتراک‌گذاری دستاوردها در شبکه‌های اجتماعی و 9 نکته همه‌جانبه برای ترک سیگار است.

    .
  • خبرگزاری مهر: سونی از محصول جدید خود با نام Xperia Z3V رونمایی کرده که به دلیل داشتن قابلیت‌های متفاوت می‌تواند نگاه مخاطبان و کاربران بیشتری را به خود جلب کند. کمپانی سونی از یکی دیگر از محصولات جدید خود در سری خانواده اکسپریا و با نام Xperia Z3V رونمایی کرده که با داشتن ویژگی‌های متمایزی مانند ضد آب و گرد و خاک بودن می‌تواند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به مواردی مانند صفحه نمایش 2/5 اینچی LCD، با وضوح تصویر 1080×1920، 3 گیگابایت رم، پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 801 با فرکانس هر هسته 2/5 GHZ و سیستم عامل اندرویدی 4.