شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • تست تشخیص کرونای رضا بهرام، خواننده موسیقی پاپ مثبت اعلام شد. محمدحسین توتونچیان، تهیه‌کننده موسیقی درباره ابتلای رضا بهرام به کرونا و وضعیت جسمی این خواننده گفت: هم اینک رضا بهرام در منزل بستری است و قرار است طبق دستور پزشک به مدت ۱۲ روز دوران قرنطینه را در منزل سپری کند. بهرام حدود پنج روز است که به کوویدـ ١٩ مبتلا شده است و طبق گفته پزشک معالج، ریه‌هایش درگیر ویروس کرونا شده‌اند؛ اما این درگیری به حدی نیست که نیاز به بستری شدن در بیمارستان باشد.
  • سیصد و شصت و پنجمین شماره هفته‌نامه «تجارت فردا» با عنوان «مظنون همیشگی» منتشر شد.
  • فیلم‌برداری فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی در تهران آغاز شد. در اولین روز فیلم‌برداری مسعود کیمیایی بر سر صحنه این فیلم حضور پیدا کرد، به صورت نمادین این فیلم را کلید زد و پلانی از فیلم را کارگردانی کرد. در روز نخست فیلم‌برداری این فیلم ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی به عنوان دو بازیگر اصلی فیلم جلوی دوربین رفتند. نخستین قسمت فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در ژانر کمدی و اجتماعی توسط «سعید سهیلی» در سال ۱۳۹۰ خورشیدی ساخته شد. «گشت ارشاد۲» نیز در سال 1395 خورشیدی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وی ساخته شد و در سینماهای سراسر ایران به نمایش درآمد.
  • علیرضا راهب، شاعر و ترانه‌سرا بامداد پنج‌شنبه پنجم تیر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان آتیه تهران درگذشت. او متولد سال ۱۳۴۶ در تهران بود و سرودن شعر را از دهه ۶۰ آغاز کرد و در سال‌های اخیر حضور پررنگی در انجمن‌های ادبی و جلسه‌های شعر داشت. این شاعر چند ساعت قبل از مرگش درصفحه شخصی‌اش نوشته بود: «دوستان تست کووید-19 من مثبت شده. بعد از حدود دو هفته مداوا و درگیری و تنگس نفس و تپش قلب، دارم آماده می‌شم به بیمارستان آتیه بروم. خواهش می‌کنم با من تماس نگیرید. قادر به پاسخگویی نیستم! بچه‌های انجمن ونداد و دوستان نزدیکم از من خبر خواهند داشت... عطر نفس، دعا و انرژی مثبتتون شفاست.» کتاب‌های «عشق پاره وقت» و «دو استکان عرق چهل گیاه» آثار چاپ‌شده او هستند.
  • بازار چای مدت‌هاست که در سایه به سر می‌برد، اما این آرامش خبری چندان طولانی نبود و این محصول استراتژیک در این سکوت خبری، رشد قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرد؛ به‌طوری‌که مرکز آمار در جدیدترین گزارش خود از افزایش 49 درصدی گروه «چای، قهوه، کاکائو و شکلات» خبر داد تا به این طریق مهر افزایش قیمت روی این محصول پرطرفدار زده شود.
  • درحالی‌که به فصل داغ تابستان رسیده‌ایم و عرضه میوه‌ها بیشتر شده اما میوه‌های تابستانه همچنان در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند. قیمت میوه در بازار تهران به‌رغم اینکه فصل عرضه بیشتر میوه است، همچنان در برابر کاهش مقاومت می‌کند.