شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه گردشگری: کارشناسان بر این باورند که مکانیزم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های صنعت توریسم در هر کشوری باید از فرآیندهای تخصصی در خصوص قانون‌گذاری برخوردار باشد. هر اندازه قوانین جامع‌تر، روان‌تر، کاربردی‌تر و توسعه‌محورتر باشند، توسعه صنعت توریسم نیز محسوس‌تر خواهد شد. در همین راستا، تدوین قوانین و مقرراتی برای حمایت از گردشگران و ایجاد امنیت برای آنها امری ضروری است؛ زیرا ورود گردشگران خارجی به هر کشور و رونق گردشگری خارجی تا حد زیادی با قوانین و مقرراتی که از حقوق آنها حمایت کند، مرتبط است.

  • گروه ورزش: مسلما بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و تعیین تیم مدیریتی جدید این حوزه، مهم‌ترین و سریع‌ترین چالش فدراسیون به تعیین تکلیف کارلوس کی‌روش مربوط می‌شود. سرمربی تیم ملی از چند ماه پیش ‌ساز جدایی کوک کرده است. اگرچه بحث نارضایتی او از امکانات همیشه وجود داشته و خیلی از مواقع منجر به تولید شایعه خداحافظی این مربی از تیم ملی فوتبال کشورمان می‌شده، اما این بار انگار داستان فرق می‌کرد. مربی پرتغالی در اقدامی بی‌سابقه طی 5سال حضورش روی نیمکت تیم ملی، اواخر سال گذشته استعفای کتبی‌اش را تحویل مقامات فدراسیون فوتبال داد.

  • دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: نبود بیمه در کنار پایین بودن توان مالی تامین مواد اولیه و بالا بودن تعرفه‌های گمرکی صادرات فرش بخشی از مشکلات پیش روی فرشبافان آذربایجان غربی است که سختی این کار را دوچندان می‌کند.

    نبود نظام حمایتی جامع و مناسب برای بافندگان فرش، کمبود نقدینگی، نظام ناکارآمد و سنتی تولید موجب شده صنعت فرش استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند که رفع آنها نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و توجه ویژه مسوولان ذی‌ربط است. جایگاه صنعت فرش دستباف در این استان از نظر ارزش افزوده، اشتغالزایی، حجم بالای سرمایه‌گذاری و درآمد ارزی، دومین جایگاه پس از کشاورزی است.

  • فارنت: اپل رسم دارد هر دو سال یک بار دستی کامل بر سر و روی گوشی‏های خود از لحاظ طراحی بکشد و با این حساب انتظار می‏رود آی‌فون ۷ ظاهری متفاوت داشته باشد، در این حین طرح تقریبی منتسب به آی‌فون ۷ نیز از ابعاد و اندازه نزدیک به آی‌فون 6s حکایت دارد. اگر طرح منتشر شده از آی‌فون 7 صحت داشته باشد باید گفت اپل امسال سنت شکنی کرده و در آی‌فون ۷ از لحاظ طراحی شاهد تفاوت چندانی نسبت به آی‌فون 6s نخواهیم بود. آنچه از این طراحی برداشت می‏شود آی‌فون ۷ از لحاظ ابعاد و اندازه تقریبا در قد و قواره آی‌فون 6s ساخته می‏شود.

  • خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه با اجرای طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی که از سال گذشته آغاز شده است بیش از ۹ هزار حلقه چاه غیرمجاز بسته شد و از برداشت ۷۰۰‌میلیون متر مکعب جلوگیری شد. محمد حاج رسولی‌ها گفت: از اعتبار طرح تعادل بخشی تنها ۴۳ درصد اختصاص یافت.

    حاج‌رسولی‌ها در پاسخ به این سوال که آیا اعتباری که برای طرح تعادل بخشی سفره‌های زیرزمینی اختصاص یافته بود، تخصیص پیدا کرد؟ گفت: اعتبار 480 میلیارد تومانی طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی برای سال 95 هنوز اختصاص نیافته است و از 380‌میلیارد تومان سال گذشته نیز تنها 43‌درصد (163میلیارد تومان) تخصیص یافت.

  • گروه بازرگانی: فروم اقتصادی ایران و ایتالیا هفته آینده برگزار می شود. مهدی جهانگیری، نایب رئیس اتاق تهران در این رابطه گفت:کمیته سرمایه‌گذاری و بین‌الملل ستاد پساتحریم اتاق تهران در ادامه فعالیت‌های خود برگزاری همایش دو روزه فروم اقتصادی ایران و ایتالیا را برای روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه برنامه‌ریزی کرده است و حدود 50 شرکت مهم و قدر ایتالیایی که از سوی یک شرکت ایتالیایی انتخاب شده‌اند برای حضور در این همایش دعوت شده و نمایندگانشان به ایران خواهند آمد. وی در ادامه گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این فروم تاکنون جلسات متعددی در اتاق تهران برگزار شده و در نهایت 5 پنل تخصصی برای این همایش در نظر گرفته شده است که در بخش‌های انرژی، زیربنایی، بیمه، گردشگری و تجارت است.

  • گروه مسکن: بازار معامله زمین در پایتخت از آغاز سال جدید تا کنون هنوز رونق چندانی نداشته و شمار فایل‌های فروش زمین از ابتدای فروردین تاکنون به‌طور محسوسی نسبت به اسفند سال گذشته کاهش یافته است. این در حالی است که به گفته مشاوران املاک حجم معاملات آپارتمان مسکونی در سال جدید و به ویژه در اردیبهشت ماه با افزایش رو‌به‌رو شده است.

    شاید این پدیده در ماه‌های آغاز سال تا حدی طبیعی به نظر برسد، چراکه مالکان بنا دارند تا زمانی که از وضعیت بازار مطمئن نشده‌اند، از عرضه زمین خودداری کنند.

  • در آینده نزدیک پرونده بلوکه شدن 2 میلیارد دلار را به دادگاه بین‌المللی خواهیم برد