شماره روزنامه ۶۰۰۳
|

آرشیو اخبار : %D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

  • نویسندگان: Bailey Richardson, Kevin Huynh, Kai Elmer Sotto
    در اوایل دهه ۲۰۰۰، شرکت لگو (LEGO)، همزمان با گسترش بازی‌های ویدئویی و اینترنت در آستانه ورشکستگی قرار گرفت. آنها مدت‌ها با این مشکلات دست و پنجه نرم کردند تا اینکه یک تحول بزرگ در این شرکت ایجاد شد و توانستند از شرکت «ماتل» که تا آن زمان بزرگ‌ترین شرکت اسباب‌بازی‌سازی دنیا بود، جلو بزنند. مهم‌ترین علت این تحول، ایجاد یک تغییر اساسی بود: «آنها نگاه و برخورد خود نسبت به مشتری را تغییر دادند.» به مدت ۷۵ سال، لگو فقط و فقط برای «مشتریانش» اسباب‌بازی می‌ساخت، آن هم با نوآوری محدود. اما طی دهه اخیر، آنها یاد گرفتند که چطور با همکاری «طرفدارانشان» و با کمک آنها محصول تولید کنند.
  • نویسنده: Randall Peterson مترجم: مریم رضایی
    اگر مقداری زمان در کشوری مثل کنیا صرف کرده باشید، چه برای کسب‌وکار، چه انجام تحقیق و چه تفریح، متوجه یک موضوع می‌شوید: وقت‌شناسی برای خیلی از آفریقایی‌ها تقریبا در پایین‌ترین اولویت‌ها است.
  • مترجم: شهلا زمانی
    آیا قصد راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار را دارید، اما نمی‌خواهید از صفر شروع کنید؟ ممکن است به‌دنبال ثبات بیشتری در کسب‌و‌کارتان نسبت به زندگی استارت‌آپی باشید یا شاید قبلا شرکتی مملو از پتانسیل‌های بلااستفاده را شناسایی کرده‌اید و علاقه‌مند به تهیه اتیکت خود هستید. ممکن است در این موارد «مالکیت» راهی هوشمندانه برای شروع کارآفرینی باشد.