شماره روزنامه ۶۰۲۵
|

آرشیو اخبار : حمل و نقل ریلی

  • مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به تشریح جزئیات پروژه‌های ریل- بندر در بنادر تجاری کشور پرداخت و گفت: ریل به مجاورت بندر آستارا رسیده است و در صورت اتصال راه‌آهن به بندرانزلی اتفاق بزرگی رخ خواهد داد.
  • فروش بلیت قطارهای رجا حدفاصل تاریخ‌های اول تا15تیر ماه ۹۷، از چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه آغاز شد. فروش بلیت قطارهای مسافری همه محورها به‌صورت همزمان از تمام کانال‌های فروش شرکت رجا از ساعت ۱۰ صبح همین تاریخ انجام می‌شود. براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا، متقاضیان می‌توانند برای تهیه و خریداری بلیت قطارهای رجا در ایام مذکور به روش‌های مختلفی از جمله: اینترنتی، اپلیکیشنی، تلفنی از طریق سامانه ۱۵۳۹و نمایندگی‌های مجاز سراسر کشور، اقدام کنند. همچنین متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سفر با قطارهای رجا به‌صورت شبانه‌روزی از سراسر کشور با سامانه‌ ارتباط با مشتریان این شرکت از طریق شماره تلفن‌ ۱۵۳۹ تماس گرفته یا به سایت اینترنتی این شرکت به نشانی: www.raja.ir مراجعه کنند.
  • وزیر راه و شهرسازی گفت: انتشار صکوک اجاره به مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان برای تولید ۵۰ لکوموتیو برای یک شرکت صددرصد خصوصی (البرز نیرو) با تضمین شرکت راه‌آهن توسط شرکت واگن پارس بیانگر این است که به‌رغم تنگناهای مالی ما می‌توانیم راه‌های دیگری پیدا کنیم.
  • تفاهم‌نامه پروژه‌های بازسازی و تعمیرات اساسی ادوات ریلی زیرکوب (بالاست و رگولاتور) و تدارک 21 دستگاه ماشین‌آلات خطی امروز بین راه‌آهن ایران و شرکت ماتیزا سوئیس به امضا رسید. در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی با حضور قائم‌مقام راه‌آهن، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن و مدیران شرکت سوئیسی تفاهم‌نامه پروژه‌های بازسازی تعمیرات اساسی دو دستگاه ماشین‌آلات زیرکوب بالاست و رگولاتور و تدارک 21 دستگاه ماشین‌آلات خطی بین راه‌آهن ایران و شرکت ماتیزا سوئیس به امضا رسید. در حاشیه این مراسم معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرارداد امروز بین راه‌آهن ایران و شرکت سوئیسی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شرکت‌های ماشین‌آلات مکانیزه ریلی در قالب تفاهم‌نامه به امضا رسید.
  • مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راه‌آهن پیشرفت چهار خطه حومه‌ای تهران - کرج را 87 درصد ارزیابی کرد و گفت: در حال مذاکره برای خرید هزار دستگاه واگن باری تولید داخل هستیم. ابراهیم محمدیان در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌‌المللی حمل‌ونقل ریلی در جمع خبرنگاران، گفت: در شرکت ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاست) تلاش کردیم، کارهای جدیدی به سبد درآمدی و بازرگانی اضافه شود.
  • شرکت حمل‌ونقل ریلی ملی کانادا (Canadian National Railway) شرکتی خصوصی است که مقر اصلی آن در ایالت کبک قرار دارد و امروزه به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل ریلی کانادا شناخته می‌شود. این شرکت حدود 24 هزار نفر را در استخدام خود داشته و خطوط طویلی در کانادا، ایالت‌های میانه غربی آمریکا و جنوب آمریکا را پوشش می‌دهد. طبق آخرین برآوردها، شرکت حمل‌ونقل ریلی کانادا چیزی بیش از 35 میلیارد دلار دارایی سرمایه‌ای در اختیار دارد و شعار «راه‌آهنی مخصوص شمال آمریکا» را برای خود انتخاب کرده‌اند. محصولات جنگلی، محصولات دانه و غلات، زغال سنگ، گوگرد، کود، انواع کالاهای مصرفی و قطعات خودرویی عمده کالاهای جابه‌جا شده این شرکت حمل‌ونقلی هستند.
  • ایوب خزائی*
    پس از بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور از توافق‌نامه هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی خارج می‌شود. با اعلام این خبر، تحلیل‌ها و گزارش‌های مختلفی درخصوص آثار این تصمیم بر بخش‌های مختلف اقتصادی منتشر شد. صنعت حمل‌ونقل ریلی، یکی از صنایعی است که به‌رغم برآورده نکردن انتظارات در خصوص ایفای نقش در بازار حمل‌ونقل کشور و کسب سهم قابل توجه از این بازار، سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته و توانسته به موفقیت‌هایی دست پیدا کند. آثار تصمیم دولت آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام و وضع دور جدیدی از تحریم‌ها دارای آثاری مستقیم و غیرمستقیم بر وضعیت صنعت مذکور است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود:
  • قائم‌مقام شرکت راه‌آهن در نشست خبری به تشریح جزئیات برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته پرداخت و گفت: این نمایشگاه در تاریخ ۲۹ خردادماه لغایت ۱ تیرماه به مدت ۴ روز با حضور ۲۰۰ شرکت ایرانی و ۹۰ شرکت خارجی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. به گزارش «دنیای اقتصاد»، حسین عاشوری قائم‌مقام شرکت راه‌آهن در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته در محیطی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد.
  • معاون مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی قطار‌های مسافری تبریز-وان(ترکیه) از روز دوشنبه ۲۸ خرداد خبر داد و گفت: حرکت این قطار در روزهای دوشنبه از تبریز و بازگشت آن روزهای سه‌شنبه هرهفته خواهد بود. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن، میرحسن موسوی با اعلام این خبر افزود: از روز دوشنبه ۲۸ خرداد، قطارهای مسافری در مسیر تبریز - وان (ترکیه) تردد خود را در این مسیر مجددا از سر خواهند گرفت. وی با اشاره به اینکه این قطار روزهای دوشنبه راس ساعت ۲۳:۳۰ از تبریز به مقصد وان (ترکیه) حرکت می‌کند، اظهار کرد: بازگشت این قطار از وان به تبریز روزهای سه‌شنبه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران خواهد بود. به گفته معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مسافران می‌توانند بلیت خود را از سایت اینترنتی یا یکی از مرکز فروش بلیت قطار در سراسر…
  • وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی برقی کردن قطار گرمسار-اینچه برون خبر داد. عباس آخوندی، در سفر به استان گلستان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری این استان به اقدامات دولت در حوزه راه و ترابری گلستان اشاره کرد و گفت: پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار به اینچه برون یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این استان با اعتبار 2/ 1 میلیارد یورو است و از آغاز عملیات اجرایی آن خبر داد. وی با بیان اینکه این راه‌آهن یکی از اولین پروژه‌های ملی ایران است و کریدور شمال به مرکز را تشکیل داده است، گفت: زمانی سرعت در راه‌آهن آنچنان اهمیت نداشت، اما اکنون سرعت‌های بالای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در حمل‌ونقل ریلی وجود دارد. بنابراین رسیدن به سرعت بالا بسیار مهم است.