در صورتی که قیمت به هر دلیلی از جمله واکنش به محدوده‌های مقاومتی یا عکس‌العمل قیمت به حضور در منطقه‌ای که بعد از چند روز افزایش قیمت‌های تقریبا متوالی به آن می‌رسد و به آن منطقه اشباع خرید می‌گویند (در حال حاضر قیمت در مرز این منطقه قرار دارد) تغییر مسیر داد و کاهش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌های حمایتی ۲۴، ۲۳ و ۳۵/ ۲۲ دلار، سه محدوده دیگر یعنی محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت، محدوده خط روند صعودی میان‌مدت و محدوده خط روند نزولی بلند مدت شکسته شده می‌توانند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شوند.

روند کوتاه‌مدت – صعودی با قدرت متوسط

در صورت ادامه روند صعودی کوتاه‌مدت مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۵/ ۲۶ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است. این منطقه برای تحلیلگران جسور از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از این محدوده قیمتی به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.

روند میان‌مدت – صعودی قوی

در صورت ادامه روند صعودی میان‌مدت مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۹۳/ ۲۸ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده ۹۳/ ۲۸ دلار به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود. در صورت کاهش قیمت خط روند صعودی میان‌مدت می‌تواند نقش حمایتی بسیار قدرتمندی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین مخصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی خواهد بود و ترس‌ها را برای تشکیل یک روند نزولی ادامه‌دار افزایش می‌دهد.

روند بلند مدت – نزولی شکسته شده

در صورت کاهش قیمت خط روند نزولی بلند مدت شکسته شده می‌تواند نقش حمایتی قدرتمندی داشته باشد. این ناحیه برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.