احیای پالایشگاه سوم پارسجنوبی
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل گروه پتروپارس، حمیدرضا ثقفی، مدیرعامل این گروه، از شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت، با تاکید بر پیوند هویتی این مجموعه با قطب انرژی ایران گفت: «پارس جنوبی خانه ماست و امروز که ماموریت آواربرداری و ایمنسازی فازهای ۴ و ۵ را بر عهده گرفته، با اقتدار به زادگاه خود بازگشته تا بار دیگر توان خود را نشان دهد.» ثقفی با اشاره به پیشرفت ۹۰درصدی این عملیات افزود: «ما در مقطع زمانی دیرتری نسبت به برخی مجموعهها وارد پروژه شدیم؛ اما توانستیم در مدتی کوتاه از برنامههای عملیاتی پیشی بگیرد.»
وی اضافه کرد: «تاسیساتی که سالها در مدار تولید بودهاند، پیچیدگیهای اجرایی خاصی دارند. اما تیمهای ما این پیچیدگیها را مدیریت و اکنون زیرساخت لازم برای آغاز مرحله بازسازی نهایی فراهم شده است.» در ادامه امین ناصریراد، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری و مدیریت پتروپارس (POMC)، درباره ابعاد اجرایی پروژه گفت: «در ساعات ابتدایی آغاز کار توانستیم هفت جبهه کاری را بهطور همزمان فعال کنیم.
با این اقدام روند آواربرداری و پاکسازی با سرعت و انضباطی مثالزدنی پیش رفت.» مدیرعامل POMC با اشاره به رکورد ایمنی پروژه افزود: «فعالیت در محیطی با قدمت بالا نیازمند دقت زیاد است. با وجود این شرایط، تاکنون بیش از ۷۵۰ هزارنفرساعت کار بدون حادثه در این پروژه ثبت شده که حاصل هماهنگی مستمر تیمهای تخصصی است.» ثقفی در پایان خاطرنشان کرد که با نزدیک شدن عملیات به مرحله نهایی، شرایط برای آغاز بازسازی تجهیزات و سازههای آسیبدیده مهیا شده است. پالایشگاه سوم پارس جنوبی توسط پتروپارس و با همکاری شرکتهای مطرح بینالمللی طراحی و ساخته شد و از ستونهای اصلی تولید گاز کشور به شمار میرود.