معاون رئیس جمهور: برنامه هفتم توسعه کشور یک سند پشتیبان دارد

دنیای اقتصاد-یزد: سیدمحمد حسینی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان یزد در این خصوص اظهار کرد : رویکرد دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه، مسائل محوری است که در ۲۴ فصل این برنامه تنظیم شده و تک تک مسائل کشور مانند مسائل صندوق های بازنشستگی، بانک‌ها، ناترازی انرژی و سایر موارد در آن مشخص شده است.

وی افزود : تلاش دولت در برنامه هفتم توسعه رفع مشکلات مردم است و یکی از اهداف آن ، خوکفایی کشور در تولید ۹۰ درصد محصولات کشاورزی ، توسعه گلخانه ها در راستای تامین نیازهای غذایی کشور اقداماتی بزرگ در حوزه صنعت و معدن است که در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی حاصل شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشار به ظرفیت های استان یزد هم گفت: این استان با توجه به ظرفیت های که در حوزه های مختلف از جمله صنعت و معدن دارد، در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حسینی ادامه داد : استان یزد پیشنیه درخشان و طلایی دارد که داشتن رتبه های برتر در تولید کاشی و سرامیک، فولاد ، سنگ آهن و نساجی استخراج ۳۲ ماده معدنی و شناسایی بیش از ۵۰ ماده معدنی در آن بخشی از آن است.

وی در همین خصوص طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: ذخایر گرانبهای زیادی در کشور وجود دارد اما برخی از این ذخایر دچار رکود شده و بلاتکلیف مانده و در تلاش هستیم تا اکتشافات معدنی و فعال کردن آنها را دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم اقداماتی قابل توجهی در همین مدت کوتاه مانند طرح های آبرسانی و ساخت نیروگاه ها در مناطق مختلف انجام شده در کنار آن دولت در اوج اغتشات در کشور، کار را تعطیل نکرد بلکه چند نیروگاه برق را افتتاح کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اعلام عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای هم گفت: ایران با تعامل با کشورهای عضو این پیمان به دنبال رسیدن به آثار اقتصادی زیاد و رونق اقتصادی در کشور است.

حسینی با بیان برخی تحولات سیاست خارجی کشور همچون بازگشایی سفارت عربستان در کشور ، راهکار برون رفت از مشکلات را تکیه بر بخش خصوصی بیان کرد و گفت: بخش دولتی با توجه به تغییرات مدیریتی، نمی تواند تصدی گری کند و دولت باید بخش های مختلف را حمایت، نظارت و هدایت کند و بخش خصوصی باید وارد عمل شود.