شماره روزنامه ۵۹۹۲
|

  • همسویی تورم تولید و مصرف

    دنیای اقتصاد: بررسی‌ها نشان می‌دهد روند تورم به‌طور کلی در سال۱۴۰۲ نزولی بوده است. تورم نقطه به نقطه تولیدکننده اسفندماه به تازگی اعلام شده و برابر با ۲۴.۵درصد بوده است. مطابق بررسی‌ها، رشد نقدینگی، تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده در بلندمدت با یکدیگر همسو شده‌اند.
  • پیام «شامخ» خودرو

    دنیای اقتصاد: شاخص «شامخ» وسایل نقلیه و قطعات وابسته‌‌‌ در آخرین ماه از سال گذشته ۱.۹واحد افت را در شرایطی به ثبت رساند که این روند را نمی‌توان رکود خودرو تعبیر کرد. ماهیت آخرین ماه سال، رشد نرخ ارز و در نهایت اثر تقویمی این ماه به‌عنوان عوامل موثر در افت شاخص تعبیر می‌شود.
  • تایم‌لاین تقابل ایران و اسرائیل

    دنیای اقتصاد: الجزیره در یک تایم‌لاین تلاش کرد تا نشان دهد که چگونه از ۷اکتبر و در سیر رویدادها تنش‌ها میان ایران و اسرائیل بالا گرفته است. به اعتقاد این شبکه خبری، درحالی‌که اسرائیل و ایران برای دهه‌ها درگیر «جنگ در سایه» بوده‌اند، تنش هایشان در ماه‌های اخیر به نقطه جوش رسید.
  • نواصولگرایان مخالف گشت‌ارشاد

    دنیای اقتصاد: طرح مجدد بازگشت گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها، با مخالفت طیف وسیعی از نواصولگرایان روبه‌رو شده است. طی روزهای گذشته این طیف از اصولگرایان در فضای مجازی و در برخی رسانه‌ها به انتقاد از اجرای «طرح نور» در کشور و همزمانی آن با عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی پرداختند.
  • روز سرنوشت‌ساز بیت‌کوین

    دنیای اقتصاد: برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که در ساعات آینده رویداد هاوینگ به وقوع خواهد پیوست و درآمد ماینرها به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین کاهش خواهد یافت. پیش‌بینی‌های متعددی درخصوص روند قیمتی بیت‌کوین پس از وقوع هاوینگ انجام شده است که عمده آنها بر نزولی شدن قیمت آن تاکید دارند.
  • عقبگرد تولید و فروش صنعتی

    دنیای اقتصاد: رشد میانگین متحرک سه‌ماهه منتهی به اسفند سال۱۴۰۲، در شاخص تولید و شاخص فروش فعالیت‌های صنعتی بورسی روندی کاهشی داشته است. بررسی روند یک‌ساله نشان می‌دهد بنگاه‌ها، سال۱۴۰۲ را با رشد ناچیز ۰.۴درصدی شاخص تولید و کاهش ۱.۲درصدی شاخص فروش به پایان رسانده‌اند.
  • ویکند ۲روزه در بخش‌خصوصی؟

    دنیای اقتصاد: ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با اشاره به بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در این کمیسیون، از تشکیل جلسه‌ای با اتاق بازرگانی برای بررسی نظر آنها درخصوص تعطیلات دو روزه خبر داد. به گفته او، احتمالا هفته آینده این لایحه در مجلس به تصویب برسد.
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟

    دنیای اقتصاد: پیش‌بینی می‌شود با تشدید منازعات خاورمیانه و تمدید راهبرد کاهش تولید اوپک، قیمت جهانی نفت برای اولین‌بار از تابستان۲۰۲۲، از مرز ۱۰۰دلار هرچند برای مدتی کوتاه، عبور کند. مدت زمان بالا ماندن قیمت نفت به ابعاد تنش‌ها در خاورمیانه بستگی خواهد داشت.
  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو

    دنیای اقتصاد-گروه خودرو: بعد از اتمام مهلت قانونی استانداردهای ۸۵گانه خودرو، حالا سازمان ملی استاندارد از تدوین استانداردهای ۱۲۰گانه خبر می‌دهد. هفت سال از صدور فرمان استانداردهای ۸۵گانه می‌گذرد. این در شرایطی است که به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری و نبود رقابت، استانداردهای مذکور اجرایی نشد.
  • خودروی برقی در خط‌ویژه

    اردیبهشت‌ماه نخستین مرحله عرضه خودروهای برقی خواهد بود. این در شرایطی است که برخلاف خودروهای وارداتی بنزین‌سوز، برقی‌ها با شرایط سهل‌تری وارد کشور خواهند شد. «دنیای‌اقتصاد» از جزئیات دور نخست فروش خودروهای برقی گزارش می‌دهد.
  • درگوشی آمریکا به اسرائیل

    دنیای اقتصاد-گروه دنیا: الجزیره معتقد است که آمریکا بین دو اولویت متضاد گرفتار شده است: ارائه حمایت بی‌قید و شرط از اسرائیل و جلوگیری از گسترش درگیری در غزه. شاید به همین دلیل هم باشد که آمریکایی‌ها در پشت پرده به اسرائیل چیزهایی می‌گویند، اما علنا به ایران هشدار می‌دهند که جنگ را تشدید نکند.
  • ائتلاف علیه چین

    دنیای اقتصاد: رهبران آمریکا، ژاپن و فیلیپین در اولین نشست مشترک برای گسترش شبکه‏ای از ائتلاف‌های امنیتی و اقتصادی در هند و اقیانوس آرام در واشنگتن دور هم جمع شدند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز این دیدار را یکی از ده‌ها تلاش کشورهای همفکر برای عقب راندن چین توصیف کرد.
  • اژه‌ای: ما را نقد کنید

    دنیای‌اقتصاد: محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در دیدار جمعی از مدیران مسوول رسانه‌های کشور تاکید کرد: ما خود را محتاج نقد و رفع نواقص می‌دانیم. در این دیدار مدیرمسوول روزنامه «دنیای‌اقتصاد» نیز پیشنهاد کرد قوه قضائیه، گزارش‌های کارشناسی درباره عوامل بروز فساد را تهیه کند و در اختیار عموم قرار دهد.
  • عقب‌نشینی تاکتیکی از غزه؟

    الجزیره خبر داد که ارتش اسرائیل در حال خارج کردن نیروهای خود از جنوب نوار غزه به جز یک تیپ است. این جابه‌جایی نیروها به مردم رفح و همچنین خان‌یونس اجازه می‌دهد که به شمال غزه بازگردند و این یکی از خواسته‌های اصلی حماس است.
  • تایم‌لاین اختلال اینترنت در ۱۴۰۲

    : اینترنت در سال گذشته با تشدید فیلترینگ و اختلالات همراه بود؛ تا جایی که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کاربران ایرانی به طور میانگین هر ۳۱ روز یک اختلال اینترنتی را تجربه کردند. کارشناس‌ها نیز معتقدند اختلال‌های اینترنتی که در ۱۴۰۱ موقت و مقطعی بودند، در سال گذشته مدون شدند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر