شماره روزنامه ۶۱۱۶
|

  • استراتژی مالیاتی دولت چهاردهم

    دنیای اقتصاد: در اجلاس مدیران مالیاتی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی بر مبارزه با فرار مالیاتی، تمرکز بر مالیات مؤدیان بزرگ و معافیت ۷۲درصد از مؤدیان خرد تاکید کردند. مقامات دولت چهاردهم همچنین شفاف‌سازی، حکمرانی داده‌ها و کنترل تورم را از اولویت‌های دولت چهاردهم دانستند.
  • تهدید چینی زنجیره تامین

    دنیای اقتصاد: تنش‌های ژئوپلیتیک در چندسال اخیر، فشار محسوسی بر زنجیره‌های تامین بین‌المللی وارد آورده است. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که افزایش میزان نهاده‌های حیاتی تولیدشده در چین و قرار گرفتن شرکت‌های بزرگ در معرض تاثیرات ناشی از این تولیدات و پیامدهای آنها به‌ویژه در آلمان، همچنان بالاست.
  • کدام رمزارز پادشاهی می‌کند؟

    دنیای اقتصاد: اتریوم نه‌تنها یک ارز دیجیتال است، بلکه بستری برای توسعه برنامه‌های جدید و نوآورانه در زمینه‌های مختلف، از جمله امور مالی، بازی، و مالکیت دارایی‌های دیجیتال به شمار می‌رود. شبکه اتریوم از زمان عرضه در سال۲۰۱۵ تا به امروز فراز و نشیب‌های مختلفی از جمله هاردفورک را تجربه کرده است.
  • برآورد جدید از جمعیت ایران

    مرکز آمار ایران: بر اساس آخرین آمارها، جمعیت ایران به تازگی به حدود ۸۶میلیون نفر رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار، جمعیت کشور در اول آبان ماه سال ۱۴۰۳ حدود ۸۵میلیون و ۹۶۱هزار نفر برآورد می‌شود. از کل جمعیت ایران، ۷۷درصد شهرنشین و ۲۳درصد روستانشین هستند.
  • حباب «لوکیشن»ها در مسکن آنلاین

    دنیای اقتصاد: نقص فنی بازار آنلاین مسکن، عارضه جدید برای متقاضیان خرید رقم زده است. مقاومت خدمات‌دهنده‌ها در این بازار برای به‌کارگیری «فیلترهای ساده اما کارآمد» در مسیر ورود فایل‌های آپارتمانی باعث شده است مالکان واحدهای خارج از محدوده شهری تهران، لوکیشن‌های تقلبی اعلام کنند. تفاوت قیمت مسکن بین آدرس واقعی و آدرس حبابی باعث گمراهی خریدار می‌شود.
  • زمین بازی تخلفات خودرویی

    دنیای اقتصاد: پلتفرم‌های ثبت آگهی خودرو در طی چند سال اخیر به مرجعی برای معاملات خودرویی و حتی قیمت‌گذاری تبدیل شده‌اند و در عین حال تخلفات زیادی نیز در این حوزه رخ داده است. «دنیای‌اقتصاد» با بررسی یک تجربه موفق در معاملات آنلاین خودرو در بریتانیا ۱۰گام موثر برای کنترل و جلوگیری از تخلفات را تشریح کرده است.
  • سهامدار اصلی ترافیک شهر

    دنیای اقتصاد: ادعای «نبود منابع مالی» برای توسعه مترو و اتوبوسرانی راستی‌آزمایی شد. نتایج یک پژوهش رسمی درباره «ریشه اصلی ازدحام خودرو در خیابان‌ها» نشان می‌دهد، مدیران شهر سهامدار اصلی ترافیک هستند؛ چون «جذابیت تبلیغاتی ابرپروژه‌های بزرگراهی و دو عامل دیگر»باعث انحراف به چپ بودجه حمل‌ونقل می‌شود.
  • مثلث افت تولید خودرو

    دنیای اقتصاد: تولید خودروهای سواری سه شرکت وابسته به دولت طی نیمه نخست امسال و در مقایسه با بازده زمانی سال گذشته ۸درصد افت کرده و این درحالی است که خودروسازان توانسته‌اند تولید ماهانه خود را افزایش دهند. مثلث کمبود نقدینگی، عدم تخصیص ارز و بی‌برقی از دلایل افت تیراژ در خودروسازی‌ها است.
  • اجاره‌بها پس‌از تابستان سخت

    دنیای اقتصاد: سه‌ماه اعمال «نرخ دولتی» برای اجاره‌بهای مسکن در کشور به‌خاطر «واکنش منفی بازار به مداخله نچسب» جواب نداد. تصویب شده بود اجاره‌های تابستانی حداکثر ۲۵درصد افزایش یابد؛ اما در عمل، ۴۲.۸درصد رشد کرد. متولی مسکن برای نجات اجاره‌نشین‌ها آزمون پاییزی پیش‌رو دارد.
  • بورس پاییز، آرایش بهاری گرفت

    دنیای اقتصاد: شاخص کل بورس هفته آغازین پاییز را با بازدهی ۲.۷۶درصد به‌پایان رساند که در یازده هفته اخیر رکورد محسوب می‌شود. زمزمه احیای برجام و عضویت در FATF، سهامداران را به‌سوی صنایع ریالی و عمدتا خدمات‌محور سوق داد.
  • تنظیم رابطه در بازار مسکن

    دنیای اقتصاد: سناریویی که «دنیای‌اقتصاد» درباره آینده بازار مسکن تهران پیش‌بینی کرده بود، در حال تحقق است. بعد از سنجش نسبت قیمت آپارتمان‌های بالای‌شهر به پایین‌شهر و تشخیص «وضعیت غیرنرمال» این نسبت، اکنون مشخص شده مناطقی که بیش‌از بقیه، جهش کرده، «کمترین تورم ماهانه ملکی» را تجربه می‌کنند.
  • غایب بازار مسکن شهریور

    دنیای اقتصاد: معاملات مسکن شهریور یک غایب دووجهی داشت. نتایج تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از آنچه بر این بازار گذشته، حاکی است، میانگین «قیمت پیشنهادی» در فایل‌های شهر تهران حدود ۲درصد تغییر مثبت پیدا کرد. با این حال از «هیجان قیمتی و رفتاری» خبری نبود. فهرست رخدادهای اخیر بازار از نقش «نرخ سود بانکی» و «انتخابات آمریکا» حکایت دارد.
  • رگ‌حیاتی شبکه اینترنت

    دنیای اقتصاد: کارشناسان چالش‌های فعالیت مراکز داده کشور را در تحریم‌ها، کمبود تجهیزات و قطع برق در سال‌های اخیر می‌‌دانند؛ اما به اعتقاد آنها، فیلترینگ چالش اصلی این مراکز است و زمانی که فیلترینگ رفع شود بار اصلی ترافیک شبکه برداشته می‌شود و تاثیر قطع برق در ایجاد اختلال در عملکرد دیتاسنترها با کاهش قابل توجهی مواجه خواهد شد.
  • «نبرد روز حساب» در لبنان

    دنیای اقتصاد: تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله به‌طور لحظه‌ای در حال افزایش است. هر دوطرف یکدیگر را به حملات شدیدتر تهدید کرده‌اند. موشک‌های حزب‌الله به حیفا رسیده و خطر بیخ گوش کسانی است که در تل‌آویو هستند. در مقابل، اسرائیل نیز در جنایت‌های روز گذشته‌اش جان بیش از ۲۰۰نفر را گرفت.
  • صدرنشینی زعفران در بازدهی

    دنیای اقتصاد: بررسی آمارهای مربوط به بازدهی بازارهای کالایی، از صدرنشینی طلای سرخ در رتبه بازدهی خبر می‌دهد. زعفران سال گذشته، نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری، بیشترین میزان سود را از آن خود کرد. با نزدیک‌شدن به فصل برداشت، گمانه‌زنی‌ها برای میزان تولید زعفران و قیمت آن در بازار سنتی و آتی افزایش پیدا کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر