شماره روزنامه ۶۱۱۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۳ دنیای اقتصاد

اخبار گردشگری - استان‌ها - روزنامه شماره ۶۱۱۳

  • ترویج صلح از مسیر گردشگری

    دنیای اقتصاد -صدیقه نژادقربان: هر سپتامبر، جامعه جهانی گردشگری، توجه خود را به نقشه راه گردشگری سازمان ملل (UN Tourism) معطوف می‌کند. موضوع امسال، یعنی «گردشگری و صلح»، قصد دارد گردشگری را در پیوند با عدالت و صلح قرار دهد و همچنین به بررسی عمیق و تامل درباره تاثیر گردشگری بر مهاجرت، برابری اجتماعی، عدالت اقلیمی، دیپلماسی و حفظ فرهنگی بپردازد. اما باتوجه به تنش‏‏‌های سیاسی و اقتصادی گسترده‏‏‌ای که جهان به‏‏‌طور مداوم با آن مواجه است، همچنین باتوجه به اعتراضاتی که از سوی برخی جوامع بومی همچون اسپانیا و ایتالیا علیه گردشگران در حال اتفاق است، آیا گردشگری می‌تواند مسیر رسیدن به صلح جهانی را هموار کند؟
  • افتتاح ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری یزد

    دنیای‌اقتصاد - یزد: ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با میزان سرمایه‌گذاری ۹۹۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۲۵۰ نفر به صورت همزمان و با حضور استاندار و جمعی از مسوولان به بهره‌‌برداری رسید. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در مراسم افتتاح طرح‌‌های گردشگری استان یزد گفت: این طرح‌‌ها با سرمایه‌گذاری ۹۹۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم به بهره‌‌برداری رسیدند.
  • کیش؛ میزبان مسابقات پرورش اندام و فیتنس قهرمانی مردان

    دنیای‌اقتصاد – کیش: هفتاد و هشتمین دوره مسابقات پرورش اندام و فیتنس قهرمانی مردان جهان با حضور نمایندگان ۷۰ کشور جهان در جزیره کیش برپا شد. رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاح این رویداد ورزشی که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و در جزیره زیبای کیش برگزار شد، صلح، عدالت و مهرورزی را یکی از خصلت‌‌‌های نیکوی ایرانیان و به‌خصوص مردمان خونگرم جزیره زیبای کیش دانست و گفت: رویدادهای ورزشی و مسابقات جهانی موجب تحقق دوستی و نزدیکی ملل و فرهنگ‌‌‌های مختلف به یکدیگر می‌شود و ما به این رویدادها ارج می‌‌‌نهیم و استقبال می‌‌‌کنیم و آمادگی خود را برای میزبانی مسابقات جهانی اعلام می‌داریم. سرهنگی با بیان اینکه بی‌‌‌شک این مسابقات بهانه‌‌‌ای برای نزدیکی و ارتباط مردم‌نهادها و ملت‌‌‌ها خواهد بود گفت: جزیره زیبای کیش با ظرفیت بالای جاذبه‌‌‌های توریستی، تجاری و صنعتی می‌تواند میزبان تمام مسابقات جهانی باشد.
  • مرمت بزرگ‌ترین پل تاریخی خاورمیانه و ایران در هرمزگان

    دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: مدیرکل میراث‏‏‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‏‏‌دستی هرمزگان گفت: پل تاریخی لاتیدان توسط انجمن خیرین میراث‏‏‌فرهنگی و مشارکت صنایع مستقر در استان مرمت می‌شود.
  • کیش به‌دنبال جذب معلمان برتر

    دنیای‌اقتصاد – کیش: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به دنبال جذب معلمان کارآمد در مدارس جزیره کیش هستیم و برای حمایت از فرهنگیان، کمک هزینه تامین مسکن معلمان افزایش می‌‌‌یابد. علیرضا فاطمیان‌‌‌پور ادامه داد: کمک هزینه مسکن با ارزیابی‌های انجام‌شده از سوی کارشناسان درون و برون‌سازمانی و آموزش و پرورش، با تکیه بر‌ سازوکارهای علمی به آنان اختصاص می‌یابد. فاطمیان‌پور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌‌های کیشوندان و شاخصه‌‌‌های شهروندی را سطح کیفیت ارائه خدمات آموزشی اعلام و خاطرنشان کرد: این سازمان در سال گذشته بودجه خوبی صرف بازسازی و نوسازی مدارس کرد و حال درصدد است کمبود معلمان خود را با افزایش کمک هزینه‌‌‌های مسکن رفع کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر