شماره روزنامه ۶۰۳۸
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۰۵ دنیای اقتصاد

اخبار گردشگری - استان‌ها - روزنامه شماره ۶۰۰۵

  • ۱۰۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری برقی در خراسان جنوبی

    دنیای اقتصاد-بیرجند / محمد قربانی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با گذشت حدود ۳۰ ماه از آغاز به کار دولت جدید، ۹۷۹میلیارد تومان طرح در صنعت برق استان سرمایه‌گذاری شده است. مهدی دادگر در گفت‌‌‌وگو با «دنیای‌اقتصاد»، با تشریح اقدامات ماندگار توسعه‌‌‌ای در صنعت برق استان اظهار کرد: در دو سال و نیم اخیر به منظور تامین و پایدارسازی شبکه برق استان، مجموعا ۶۷۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۴۰۵ دستگاه پست توزیع، احداث و اصلاح شده است که براین اساس به طور میانگین روزانه ۲ کیلومتر شبکه، توسعه و بهینه‌‌‌سازی شده است. وی به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه تامین برق متقاضیان اشاره کرد و گفت: در طول این مدت، برای ۲۹‌هزار مشترک جدید شهری و روستایی تامین برق انجام شده است، همچنین عملیات انجام‌شده در این حوزه، شامل احداث ۱۱۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۴۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۲۷۵ دستگاه ترانس با اعتبار ۳۵۷ میلیارد تومان بوده است.
  • مازندران، منتظر یک‌هزار ون گردشگری

    دنیای‌اقتصاد - ساری: حدود ۷ماه از خبر تخصیص ۱۰۰۰ دستگاه ون برای حمل‌ونقل عمومی و گردشگری روستاهای مازندران می‌‌‌گذرد. لازم است یوسف نوری استاندار جدید مازندران اهتمام جدی به بحث حمل‌ونقل عمومی برای روستاها و شهرهای متبوع این روستاها داشته باشد تا بتوان به روند معکوس مهاجرت که به‌خاطر دورماندن روستاها از توسعه (تعریف توسعه با آنچه در اذهان است متفاوت است) مغفول مانده، امیدوار بود.استاندار سابق مازندران با شانزدهمین سفر شهرستانی خود به سوادکوه در مهرماه گذشته به‌‌‌همراه مدیران کل ادارات استان، در پاسخ به پرسش «دنیای‌اقتصاد» مبنی بر راهکار حمل‌ونقل عمومی روستاهایی که دو تا سه ساعت با شهر متبوع خود فاصله دارند؛ از اختصاص ۱۰۰۰ دستگاه ون برای حمل‌ونقل عمومی و امور گردشگری استان مازندران خبر داد. سید‌محمود حسینی‌‌‌پور رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استاندار سابق نیز خواستار پیگیری این موضوع شده بود.
  • ساخت و بازسازی ۲۰۰۰ قطعه در نیروگاه مشهد

    دنیای‌اقتصاد - مشهد: متخصصان نیروگاه مشهد در سال گذشته، ۲هزار مورد قطعات موردنیاز واحدهای بخاری و گازی نیروگاه مشهد را برای حفظ پایداری تولید، ساخته یا بازسازی کرده‌‌‌اند.به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد، سیدعلی‌اصغر جلالی‌موسوی، مدیرامور تعمیرات مکانیک این نیروگاه اظهار کرد: کارکنان اداره تجهیزات کمکی با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات به‌‌‌ کار رفته در واحدهای بخاری اشکودا و الین، گازی BBC و آلستوم و واحد تصفیه آب نیروگاه، نقشی مهم در تعمیرات و بهره‌‌‌برداری از واحدهای نیروگاه و حفظ آمادگی تولید داشته‌‌‌اند. وی ادامه داد: نیروگاه مشهد با بیش از ۵۹ سال سابقه تولید برق، طی سال‌های اخیر با رویکرد ساخت و بازسازی قطعات مختلف در داخل نیروگاه، سعی در کاهش هزینه بهره‌‌‌برداری و حفظ پایداری تولید نیروگاه داشته است. جلالی‌موسوی تصریح کرد: صنعت نیروگاهی کشور در سال‌های اخیر با تکیه بر تلاش‌‌‌های بی‌‌‌وقفه متخصصان، کارشناسان و مدیران توانمند خود با وجود تحریم‌‌‌ها، هزینه‌‌‌های بالای تامین قطعات و قیمت پایین خرید انرژی از نیروگاه‌‌‌ها، روندی پایدار و مستمر در تامین انرژی الکتریکی و خدمت‌‌‌‌‌‌رسانی به مردم و تامین برق موردنیاز بخش‌‌‌های اقتصادی و تولیدی کشور داشته است و در این زمینه به موفقیت‌‌‌های بی‌‌‌نظیر و ارزشمندی دست یافته، که یکی از مهم‌ترین آنها بهره‌‌‌مندی از دانش متخصصان خود در زمینه ساخت قطعات موردنیاز نیروگاهی بوده است.
  • ۵۷‌درصد مخازن سدهای لرستان خالی است

    دنیای‌اقتصاد – خرم‌‌‌آباد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌‌ای لرستان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا اوایل اردیبهشت سال‌جاری ۵۷‌درصد از حجم مخازن سدهای استان خالی بوده است. داریوش حسن‌‌‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سدهای لرستان افزود: حجم کل مخزن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌‌‌آباد، کزنار و حوضیان ۲۰۸.۷۱ میلیون مترمکعب است که در این مقایسه سد ایوشان با ۹۴درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاترین ‌درصد افزایش حجم آب را داشته است. وی ادامه داد: حجم آب موجود در پشت سدهای استان ۹۰.۱۴ میلیون مترمکعب گزارش شده است و در حال حاضر مجموع آب ورودی‌‌‌ ۶ سد استان ۷.۷۴ مترمکعب بر ثانیه و آب خروجی ۰.۴۵ مترمکعب بر ثانیه است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر