شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۳۲ دنیای اقتصاد

اخبار گردشگری - استان‌ها - روزنامه شماره ۵۹۳۲

  • سبقت توریسم ۲۰۲۴ از پیشاکرونا؟

    دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان: درآمدهای بازار جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ حتی از تعداد توریست‌‌‌های بین‌المللی نیز بهتر عمل کرده و توانسته بیش از هر زمانی به سطح پیش از کرونا نزدیک شود. این تسریع در روند بهبودی درآمد و بازگشت گردشگران به مقاصد جهانی، رشد ۲درصدی نسبت به سطح ۲۰۱۹ را برای چشم‌انداز ۲۰۲۴ نشان می‌دهد. سازمان جهانی گردشگری در جدیدترین گزارش خود از آمارهای ارائه شده در بخش توریسم بین‌الملل، اذعان دارد که پس از سال قدرتمند ۲۰۲۳، گردشگری بین‌المللی به‌‌‌خوبی در مسیر بازگشت به سطح قبل از همه‌گیری در سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است. بر اساس اولین سنجش جهانی گردشگری در سال جدید میلادی، گردشگری بین‌المللی توانست در سال ۲۰۲۳ به ۸۸درصد سطح قبل از همه‌گیری برسد و با حدود ۱.۳میلیارد توریست ورودی بین‌المللی سال را به پایان برساند.
  • کشت گیاهان شور پسند در دایک‌های خلیج گرگان

    دنیای‌اقتصاد – گرگان: مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از کشت گیاهان شور پسند مانند «سالیکورنیا» در محل دایک‌‌‌ها به منظور کاهش ریزگرد‌‌‌ها خبر داد. نوراله عباسی با اشاره به بازگشایی کانال ارتباطی آشوراده در خلیج گرگان و تسهیل تبادل آب بین دریا و این خلیج به طول ۱۱ کیلومتر، از احداث چهار دایک به وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار، ورود بیش از ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب به خلیج گرگان خبر داد. وی گفت: اکنون تعادل آب بین دریای خزر و خلیج برقرار شده و ارتفاع آب ۴۰سانتی متر است.
  • حقوق دولتی معادن در آذربایجان شرقی وصول شد

    دنیای اقتصاد – تبریز: در ۹ ماه گذشته ۱۴‌هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان آذربایجان شرقی وصول شده است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۶۶ فقره پروانه اکتشاف معدن به مساحت ۸۸۴ کیلومترمربع در آذربایجان شرقی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دوبرابر افزایش یافته است. محمدجعفر عظمایی دوبرابر شدن صدور پروانه اکتشاف معدن را نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌‌‌های پی‌‌‌جویی و اکتشاف معادن برای توسعه و تکمیل زنجیره معادن اعلام کرد. عظمایی همچنین اظهار کرد: در این مدت ۳۴ فقره پروانه بهره‌‌‌برداری معدن (بهره‌‌‌برداری از معدن جدید)، با سرمایه‌گذاری حدود یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۳۵ نفر در استان صادر شده‌‌‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶‌درصد بیشتر شده است. وی گفت: در بخش کشف معدن نیز در ۹ ماه گذشته ۲۱ فقره گواهی به مساحت ۹۸ کیلومترمربع صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر رشد یافته و این موضوع نیز افزایش علاقه‌مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد. وصول ۳۳‌هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان شرقی در سال‌جاری پیش‌بینی شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر