بهره‌‌‌وری برقی با تولید کم‌‌‌مصرف‌‌‌ها

وی در مراسم رونمایی از این محصول با اشاره به کمبود ۱۵‌هزار مگاواتی برق کشور در فصل تابستان اظهار کرد: علاوه بر کمبود برق در تابستان، به دلیل کمبود سوخت در زمستان هم با مشکل قطعی برق مواجه هستیم. به دلیل همین ناترازی در مصرف گاز و برق کشور، صنایع در برخی مقاطع مجبور به مدیریت مصرف برق می‌‌‌شوند.

رئیس سازمان انرژی‌‌‌های تجدید‌پذیر و بهره‌‌‌وری انرژی‌برق تصریح کرد: در چنین شرایطی بهینه‌‌‌سازی و افزایش بهره‌‌‌وری از راهکارهای موثر برای جبران کمبودهای موجود است که باید به‌‌‌طورجدی موردتوجه قرار گیرد.  کمانی افزود: ساخت محصولاتی مانند موتورهای مورداستفاده در کولرهای آبی که علاوه راندمان بالا، برق کمتری هم مصرف می‌کند، بسیار دارای اهمیت است. امیدواریم با همکاری دو شرکت تولیدکننده و مصرف‌کننده موتورهای کولر تولید شده، بتوانیم محصولات استاندارد بیشتری تولید کنیم.

وی با اشاره به هزینه ساخت واحدهای جدید تولید برق و تبعات زیست‌‌‌محیطی این اقدام گفت: تولید محصولاتی از قبیل این موتور کم‌‌‌مصرف که توسط یک شرکت دانش‌‌‌بنیان تولید شده، به‌‌‌مراتب بهتر از افزایش ظرفیت تولید برق در کشور است. هر افزایش ظرفیتی نیاز به مصرف سوخت‌‌‌های فسیلی دارد؛ این سوخت را باید به فرآورده‌‌‌های بهتر و با ارزش افزوده بالاتر برای کشور تبدیل کرد.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اجرای چنین طرح‌‌‌هایی در سطح ملی می‌تواند به‌‌‌وسیله افزایش بهره‌‌‌وری در مصرف انرژی، به مدیریت بهتر در توزیع انرژی کمک کند البته مجموعه حاکمیت هم باید در این زمینه به تولیدکنندگان کمک کند که یکی از این کمک‌‌‌ها در زمینه استاندارد است.  کمانی با اشاره به وجود آمادگی برای فرهنگ‌‌‌سازی نیز گفت: باید اقدامات مناسب و لازم در حوزه زمینه حمایت‌‌‌های مالی و منابع بانکی صورت گیرد. طراحی محصول کولر آبی با موتورهای دی‌سی  اقدام ارزشمندی برای کشور است که به‌‌‌صورت علمی به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی کمک می‌کند.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، موتور کولر کم‌‌‌مصرف یادشده با گرید انرژی A++ با ۸‌هزار مترمکعب هوادهی در فشار ایستایی صفر و بازدهی ۸۰ درصدی، با همکاری یک شرکت دانش‌‌‌بنیان اصفهانی تولیدشده که مصرف برق را تا ۶۰‌درصد کاهش می‌دهد.