شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۴ دنیای اقتصاد

اخبار کشاورزی - روزنامه شماره ۶۰۸۴

  • ۷۰ هزار کشاورز در صف دریافت تراکتور

    دنیای اقتصاد: در حالی که همواره بر بحث توسعه مکانیزاسیون و استفاده از ماشین‌آلات روز دنیا در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات تاکید می‌شود اما طی سال‌های اخیر شاهد هستیم که اوضاع چندان برای صنعتگران این بخش خوب نبوده است و بر خلاف آنچه انتظار می‌رود تسهیلات چندانی هم در این حوزه اختصاص داده نمی‌شود. بررسی‌‌‌ها نشان داده بیش از ۵۰ درصد ماشین‌آلات کشاورزی که در امر برداشت محصول کشاورزی در بیشتر استان‌‌ها فعالیت دارند، به دلیل فرسودگی نه‌تنها کارآیی لازم را ندارند بلکه موجب هدر‌رفت میزان بالایی از محصولات کشاورزی می‌‌‌شوند؛ به گفته کارشناسان ماشین‌آلات نقش مهمی در ایجاد ضایعات محصولات زراعی دارند و بر اساس آمار بین ۵ تا ۶ درصد محصولات در این بین به ضایعات تبدیل می‌‌‌شود.
  • کشت نیشکر در خوزستان آغاز شد

    دنیای‌اقتصاد: با آغاز عملیات «کشت» نیشکر در واحدهای هشت‌گانه نیشکری، امیدها برای جهش تولید و رونق این صنعت بیش ‌‌‌از پیش تقویت شد. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در بازدید از واحدهای نیشکری، کشت امسال را نقطه عطفی در مسیر جهش تولید و خودکفایی در تولید محصول راهبردی شکر دانست. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» عملیات کشت نیشکر، طبق روال هر ساله، از مردادماه شروع می‌‌‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد. در این بازه زمانی، کشت نیشکر به دلیل گرمای هوای خوزستان، از ساعت پنج صبح شروع می‌شود و تا ساعت ۱۰ ادامه می‌‌‌یابد.
  • ظرفیت صادراتی سیب زمینی فراهم است

    دنیای‌اقتصاد: بیش از ۳۳ میلیون عدد مینی‌‌تیوبر سیب‌‌زمینی سالانه توسط ۱۴ شرکت کشت بافت در کشور تولید می‌‌شود که پس از پایش‌‌های کیفی، نزدیک به ۲۹ میلیون عدد، شناسه گواهی دریافت می‌‌کنند. معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: ۲۹ میلیون عدد مینی‌‌تیوبر سیب‌‌زمینی تولیدی سه برابر نیاز کشور است. صمد مبصر سطح زیر کشت مزارعی که برای تولید بذر سیب‌‌زمینی از مینی‌‌تیوبر استفاده می‌‌کنند را حدود ۱۰۰ هکتار عنوان کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر