شماره روزنامه ۶۰۴۰
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۵ دنیای اقتصاد

اخبار کشاورزی - روزنامه شماره ۶۰۱۵

  • استخوان لای زخم مرغداران

    دنیای‌اقتصاد: ظرفیت تولید گوشت مرغ در کشور بین ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰‌هزار تن است. بنابراین بین ۸۰۰‌هزار تا یک میلیون تن می‌توانیم صادرات گوشت مرغ داشته باشیم، اما سیاست‌‌‌های دستوری باعث وضعیت تولید فعلی شده که در مقطعی با بیش‌بود و در مقطعی دیگر کم‌بود تولید روبه‌‌‌رو هستیم. این مطالب بخشی از صحبت‌‌‌های فعالان این عرصه است که نگرانی خود را با روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در میان می‌‌‌گذارند.
  • تغییر رویکرد کشاورزی سنتی به مدرن در گرو فرهنگ‏‌سازی

    محمدرضا بهاروند / کارشناس اقتصاد کشاورزی
    راه‌‌های بسیاری برای بهینه‌‌سازی، هوشمندسازی و مصرف آب در بخش کشاورزی وجود دارد؛ روش‌هایی که با استفاده از آنها می‌توان مصرف آب را تا حد زیادی کاهش داد یا کنترل کرد.
  • هزینه‌های بالای احداث؛ مانعی بر سر راه توسعه گلخانه‌های کشور

    دنیای‌اقتصاد: با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی در کشور، سال‌ها است روی توسعه گلخانه‌های کشور تاکید می‌شود، با وجود این تولیدکنندگان و گلخانه‌داران با مشکلات و موانع عدیده‌ای مواجه هستند. به طوری که نوسان قیمت تجهیزات و روند رو به رشدی که قیمت‌ها دارد موجب شده استقبال چندانی از احداث و راه‌اندازی گلخانه در کشور نشود. به این ترتیب به نظر می‌رسید در شرایطی که وضعیت تخصیص تسهیلات هم چندان رو به راه نیست و آن‌گونه که انتظار می‌رود گلخانه‌داران به تسهیلات ویژه دسترسی ندارند، توسعه سطح زیرکشت گلخانه‌ها طبق برنامه‌های تعیین شده پیش نخواهد رفت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر