وی در این گزارش از نحوه چگونگی آزمایش و بررسی‌های سازمان‌های نظارتی توضیح می‌دهد. بورلا در این گزارش با فرض ارائه داده‌های مثبت در این آزمایش، هفته سوم نوامبر را نقطه عطفی برای تولید واکسن دانست. امری که بعدا محقق شد. در ۹ نوامبر شرکت بایون‌تک با افشای دو موفقیت خود در مورد واکسن کرونا و همچنین سرطان شفاف‌سازی می‌کند همانطورکه مدیرعامل فایزر قبلا وعده داده بود. موفقیت ۹۰درصدی این واکسن اهمیت بسیاری داشت و براساس برآوردها در سال ۲۰۲۱ تا‌ ۳/ ۱ میلیارد دُز واکسن را در تمام دنیا عرضه خواهد کرد. این موضوع برای شرکتی که سرمایه آن ۲۴۰ میلیون یورو است و دارای ارزشی حدود ۲۲ میلیارد دلار در بورس نزدک است (شرکتی با سرمایه متوسط) اهمیت بسیار دارد. با چنین تحولی سهام شرکت تغییر قیمتی حداکثر ۲۰ درصد در اواسط معاملات داشت که تا پایان روز به ۱۴ درصد کاهش یافت با این حال در روزهای بعد قیمت سهام بایون‌تک کاهش یافت و با اعلام واکسن قیمت مدرنا، رشد قیمتی خود طی این مدت را از دست داد. در ۱۸ نوامبر شرکت با شفاف‌سازی دیگری اطلاعات بیشتری از واکسن خود ارائه و موفقیت واکسن را تا ۹۴ درصد گزارش داد. با این حال تاثیری در قیمت سهام نداشت. در شرکت مدرنا هم افشای تولید واکسن در ۱۶ نوامبر تغییر قیمت زیادی در سهام نداشت و رشد ۸ درصدی در آن روز، در دو روز بعد از دست رفت، با اینکه خبر مهمی که در سطح جهانی اهمیت داشت، برای این شرکت با سرمایه ۳۹۵ میلیون دلار و ارزش بازار ۳۹ میلیارد دلاری اهمیت اساسی دارد. هیجانی که هوش از سرمایه گذاران حرفه‌ای نبرد و سرمایه گذاران را به اخبار دقیق تر و رشد پیوسته و بدون هیجان متقاعد کرده است.

شاید مناسب باشد این رفتار را با روزهای تابستان خود مقایسه کنیم که گزارش‌های «الف» و «ب» شرکت‌ها بهانه‌ای می‌شد که قیمت‌ها را ۲۰ تا ۱۰۰ درصد و حتی فراتر افزایش می‌داد. افشاهایی که به‌خاطر فروش یک واحد ساختمانی یا یک معامله در حد یک‌درصد فروش یا فروش در حد کوچکی از سهام زیر مجموعه، صف‌هایی را ایجاد می‌کرد که بنا به مقدار صف، شاهد رشد قیمت ده‌ها درصدی می‌شد و بعضی فعالان در روزهای رکود شاکی بودند چرا که افشای شرکت‌ها نه تنها قیمت سهام را افزایش نمی‌دهد بلکه کاهشی شده است. به این ترتیب در این رکود شاهد بازار منطقی تر هستیم. به نظر می‌رسد با نگاه علمی بهتر می‌توان محاسبه کرد که افشاگری مالی چه مقدار در سود سهام تاثیر گذار است.

آیا این سود‌سازی با قیمت سهام تناسب دارد یا قبلا قیمت‌ها این خبر را پیش‌خور کرده است یا حتی فعالان بازار انتظاری فراتر از خبر اعلامی داشتند که در این صورت باید افشا تاثیر منفی هم داشته باشد.  نکته مهم در افشا گری مالی بین‌المللی، بیان کلیه ریسک‌هایی است که به همراه چشم انداز در کنار افشاگری اعلام می‌شود و اثر این افشا جدا از گزارش‌های تفسیری در همین گزارش مورد بررسی بسیار دقیق قرار می‌گیرد. این امر می‌تواند از هیجانات وارده به بازار جلوگیری کند. به‌طور مثال هر دو شرکت بایون‌تک و مدرنا در اعلام خبر تولید واکسن تاکید کردند گرچه به موفقیتی در تولید واکسن نائل شدند اما با مخاطرات زیادی رو به رو هستند که می‌تواند چشم انداز را تهدید کند.  بایون‌تک اعلام می‌کند؛ عدم قطعیت‌های ذاتی تحقیق و توسعه، از جمله توانایی پاسخگویی به مراحل پایانی بالینی پیش‌بینی شده، تاریخ شروع و پایان آزمایش‌های بالینی، تاریخ‌های تنظیم مقررات، تاریخ تایید نظارتی یا تاریخ راه‌اندازی، و همچنین خطرات مرتبط با داده‌های بالینی و... از جمله ریسک‌های موجود است. چه زمان داده‌های حاصل از برنامه واکسن در نشریات مجله علمی منتشر می‌شود و اگر چنین است، چه زمانی و با چه تغییراتی. آیا مقامات نظارتی از طراحی و نتایج این مطالعات و هرگونه مطالعات بالینی در آینده راضی خواهند بود؟ اینکه آیا چنین برنامه‌هایی توسط مقامات نظارتی تأیید می‌شود یا خیر؟ خطرات مربوط به در دسترس بودن مواد اولیه برای تولید واکسن؛ چالش‌های مربوط به فرمولاسیون، دمای بسیار کم و حمل و نقل از ریسک‌های این فرآیند است. این مخاطرات به دلیل حجم زیاد جزئیات به‌طور خلاصه آورده شده است. ولی بیان ابعاد ریسک‌های این موفقیت آنقدر به تفصیل بیان شده است که جلوی هر گونه سوءاستفاده در زمان بازگشایی نماد را می‌گیرد. لازم است در کشور ما، همزمان با افشاگری، ریسک‌ها به‌طور واضح و پررنگ توسط ناشر اعلام شود.  یکی از دلایل مهمی که می‌تواند هیجانات بعد از افشا را تشدید کند، محدودیت قیمت‌هایی است که موجب صف‌های طویل و بعضا مصنوعی شود که به فعالان، سیگنال رشد قیمت می‌دهد. موضوعی که در بورس‌های مهم دنیا وجود ندارد و راهی برای سیگنال دادن سفته‌گران وجود ندارد.