شماره روزنامه ۶۰۴۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۹ دنیای اقتصاد

اخبار ورزش - روزنامه شماره ۶۰۲۹

  • کدام حرفتان را باور کنیم؟

    دنیای اقتصاد: پرونده لیگ بیست و سوم به بایگانی تاریخ فوتبال ایران رفت، اما هنوز درباره اتفاقات و حواشی آن بحث می‌شود. همه قبول دارند که اوضاع داوری‌ها امسال هم مثل فصول گذشته چنگی به دل نمی‌زد و اشتباهات تاثیرگذار زیادی وجود داشت.
  • فقط به چشم‌هایت اعتماد کن!

    دنیای اقتصاد: پرونده برخورد با فساد در فوتبال همچنان در جریان است و هر روز اخبار جدیدتری در مورد آن به گوش می‌رسد. تقریبا شرایط طوری است که با هر رفرش، خبر بازداشت یا احضار یک چهره شناخته‌شده فوتبالی در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد!
  • نشان بده بهتری!

    دنياي اقتصاد: از ساعت ۲۰:۳۰ امشب تیم ملی ایران در آخرین بازی مرحله پیش‌مقدماتی جام‌جهانی در ورزشگاه آزادی به مصاف ازبکستان خواهد رفت. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که هر دو تیم با ۱۳ امتیاز از ۵ بازی صعودشان به مرحله بعد را قطعی کرده‌اند، هرچند ایران با تفاضل گل بهتر در صدر قرار دارد. طبیعتا بازی از نظر جدولی ارزشی ندارد و ایران و ازبکستان باید منتظر شروع دور بعدی و حساس مسابقات انتخابی جام‌جهانی باشند. با این حال نبرد این دو تیم به نوعی جنبه حیثیتی دارد. البته ایران معمولا در تقابل با ازبکستان مشکل خاصی نداشته است. آمار می‌گوید در ۱۳ رویارویی تاریخ دو تیم، ایران ۱۰ بار برده، ۲ بازی به تساوی کشیده شده و سهم ازبکستان فقط یک برد بوده است.
  • چه خبر از VAR؟

    دنياي اقتصاد: فروردین‌ سال جاری بود که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از ورود دو دستگاه VAR به ایران خبر داد و قول ۵ دستگاه دیگر در آینده‌ای نزدیک هم داده شد. با این حال از ابتدای سال تاکنون فرآیند ورود این ۵ دستگاه به بن‌بست خورده که گویا پای اختلاف فدراسیون با شرکت توسعه و تجهیز در میان است. مشخصا اگر قرار بر استفاده از فناوری کمک‌داور ویدئویی باشد، هم داوران باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند و هم ورزشگاه‌ها تجهیز شوند. اما تاج اخیرا در گفت‌وگویی درباره زمان ورود آن به ایران با شک و تردید پاسخ داد و استفاده از VAR را منوط به همه بازی‌ها یا شاید مسابقات مهم دانست. همین جملات نشان می‌دهد که احتمال برگزار نشدن لیگ بیست و چهارم بدون VAR وجود دارد؛ چون اگر قرار باشد فقط در بازی‌های مهم از این تکنولوژی استفاده شود، ممکن است فیفا مانند درخواست ایران برای برگزاری بازی‌های سه هفته پایانی با VAR، با این درخواست هم مخالفت کند.
  • گولسیانی؛ فیکس در یورو؟

    دنياي اقتصاد: گرجستان در سال ۲۰۲۴ اتفاق تاریخی را با صعود به رقابت‌های یورو رقم زد. نمایش خوب گئورگی گولسیانی با پیراهن پرسپولیس در لیگ ایران سبب شد تا این مدافع بلندقامت هم به لیست نهایی گرجستان برای رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ راه پیدا کند. این مدافع یک رکورد جالب دارد و طی دو فصل، توانسته به بهترین گلزن خارجی تاریخ سرخ‌پوشان تبدیل شود و البته که گل قهرمانی امسال در لیگ را هم به ثمر برساند. او در نخستین تجربه بازی فیکس خود برای تیم ملی کشورش، یکشنبه شب برابر مونته‌نگرو پاس گل داد و ۹۰ دقیقه در ترکیب حضور داشت تا احتمال حضور فیکس وی در یورو ۲۰۲۴ زیاد شود. گرجستان هفته آینده در نخستین دیدار خود به مصاف ترکیه خواهد رفت.
  • رئال، فیفا را تهدید کرد

    دنياي اقتصاد: جام باشگاه‌های جهان قرار است سال آینده با ۳۲ تیم و در یک فرمت جدید برگزار شود، اما تا به حال تیم‌های بزرگ اروپایی تمایل چندانی به شرکت در آن نشان نداده‌اند. کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید هم موضع خودش و باشگاه را در مورد جام‌جهانی باشگاه‌ها به صراحت اعلام کرد: «انگار فیفا فراموش کرده اما بازیکنان و باشگاه‌ها در آن تورنمنت شرکت نخواهند کرد. یک بازی رئال مادرید ۲۰ میلیون ارزش دارد، ولی فیفا می‌خواهد برای کل جام همین مقدار به ما بدهد. این منطقی نیست. مانند ما، باشگاه‌های دیگر هم این دعوت را رد خواهند کرد.» ‌یکی از دلایل احتمالی این صحبت‌ها می‌تواند این باشد که اتحادیه باشگاه‌های اروپا مسوول مذاکره با فیفا در مورد حق و حقوق و پولی است که تیم‌ها برای شرکت در جام جهانی باشگاه‌ها دریافت می‌کنند و رئال مادرید در این میز مذاکره حضور ندارد چون پس از اختلافات بر سر سوپرلیگ، دیگر عضوی از اتحادیه نیست.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر