شماره روزنامه ۶۰۴۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۴ دنیای اقتصاد

اخبار ورزش - روزنامه شماره ۶۰۲۴

  • بهار بیداری

    قطار لیگ بیست‌وسوم فوتبال ایران سرانجام با پشت سر گذاشتن مسیری بسیار پرپیچ و خم به ایستگاه پایانی رسید و مسافری که جام به دست از آن پیاده شد، امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس بود. سرخ‌پوشان با برتری یک‌بر‌صفر برابر مس رفسنجان در هفته سی‌ام ۶۸ امتیازی شدند و ضمن برابری با امتیازات استقلال فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم، عنوان قهرمانی را به دست آوردند. به این ترتیب برتری ۲برصفر استقلال برابر پیکان هم بی‌اثر ماند و تنها جمع امتیازات تیم جواد نکونام را به عدد ۶۷ رساند. به بهانه پایان فصل، بد نیست عملکرد سرخابی‌ها را در یک نگاه مرور کنیم.
  • بالاخره انجام شد!

    دنياي اقتصاد: درحالی که رئالی‌ها سرمست از پانزدهمین قهرمانی اروپایی خود درحال مرور فصل فوق‌العاده‌‌شان بودند، یک دلیل دیگر هم برای خوشحالی اضافه شد. پس از چندین سال نزدیک و دور شدن، بالاخره کیلیان امباپه عضوی از رئال مادرید لقب گرفت تا از حالا این سوال به وجود بیاید که آیا کسی توانایی رقابت با کهکشانی‌ها را دارد؟
  • فهرست تیم ملی با دو نکته عجیب

    دنياي اقتصاد: امیر قلعه‌نویی در راه مقدماتی جام‌جهانی و دو دیدار با هنگ‌کنگ و ازبکستان، ۲۶ بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرد که این فهرست دو غایب بزرگ داشت؛ رامین رضاییان و حسین حسینی. دو بازیکنی که یکی قطعا بهترین فولبک لیگ است و دیگری بهترین سنگربان فصل. قلعه‌نویی درخصوص عدم دعوت این دو بازیکن گفت: «حسینی مشکل آنچنانی ندارد و می‌توانست در این اردو باشد، اما یکسری مسائل جزئی بود که حل می‌شود و شاید بازی با ازبکستان دعوت کنیم تا بیاید و بازی کند. رامین رضاییان هم جزو آن دست بازیکنانی است که می‌توانست در این اردو باشد و احتمالا برای اردوی بعد خواهد بود.» بازیکنان دعوت شده را نفرات زیر تشکیل می‌دهند: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عارف غلامی، امین حزباوی، صالح حردانی، آریا یوسفی، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، محمد قربانی، سامان قدوس، امید نورافکن، سعید مهری، علیرضا جهانبخش، مهدی قائدی، مهدی ترابی، مهدی لیموچی، اللهیار صیادمنش، مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، جواد حسین‌نژاد، سردار آزمون، شهریار مغانلو و محمدرضا آزادی.
  • والیبال و بازهم شکست

    دنياي اقتصاد: تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته دوم لیگ ملت‌ها روز گذشته به مصاف ژاپن، میزبان هفته دوم رفت و با حساب ۳برصفر و با نتایج ۲۵بر۲۳، ۲۵بر۲۲ و ۲۵بر۱۷ شکست خورد. بررسی آماری این دیدار نشان می‌دهد که ایران تنها در دو آیتم با ژاپن تفاوت دارد که آن هم حمله و اشتباهات فردی است. در بخش حمله ژاپن ۵۰ امتیاز کسب کرد، در حالی که سهم ایران در این بخش ۴۲ امتیاز بود. مورد دیگری که باعث شکست ایران مقابل ژاپن شد، اشتباهات بازیکنان ایران بود. به گونه‌ای که ژاپن ۱۹ امتیاز از این طریق کسب کرد اما ایران تنها ۱۱ امتیاز از طریق اشتباهات بازیکنان ژاپن به دست آورد. با این شکست ۲.۹۹ امتیاز از تیم ملی در رنکینگ جهانی کم شد تا راهیابی شاگردان پائز برزیلی به المپیک تا حد زیادی غیرممکن شود.
  • احضار مدیران سرخابی

    دنیای اقتصاد: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال و رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به دلیل نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی به این کمیته فراخوانده شدند. این دو نفر دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با الفاظی ناشایست یکدیگر و تیم‌هایشان را خطاب کردند و مورد تهمت سود بردن از اشتباهات داوری قرار دادند. اوج ماجرا هم جایی بود که درویش، لهجه سمیعی را مورد تمسخر گرفت و این موضوع باعث اعتراض شدید استقلالی‌ها و بالا گرفتن برخی اعتراضات قومی شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر