شماره روزنامه ۶۱۱۵
|

  • مخمصه جواد

    دنیای اقتصاد: حتی زمانی که در حال خواندن این مطلب هستید هم امکان دارد وضعیت نیمکت استقلال مشخص نشده باشد. شاید هم معلوم شده جواد نکونام می‌ماند یا می‌رود، اما در نهایت این روند به جز اینکه استقلال را متضرر کرده و وارد حاشیه، برای خود نکونام هم وضعیتی برزخی رقم زده است. سرمربی‌ای که انتظار می‌رفت از تجربیات لالیگایی و سختکوشی‌اش در چالش دوران مربیگری استفاده کند، اما کار به جایی رسیده که سر نخواستنش در فضای هواداری استقلال دعوا است!
  • لذت بردن ممنوع!

    دنیای اقتصاد: پرسپولیس و استقلال در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا شب بدی داشتند؛ آبی‌ها که در ویران‌ترین نسخه خود با دو گل برابر السد قطر شکست خوردند و قرمزها هم با یک نمایش ناامیدکننده مقابل پاختاکور ازبکستان تن به تساوی یک-یک دادند. نتیجه‌ای که پرسپولیس گرفت از جهات مختلف برای این تیم مطلوب نبود. نمایش شاگردان خوان کارلوس گاریدو اصلا چنگی به دل نمی‌زد و تازه آنها خوش‌اقبال بودند که بدون امتیاز زمین را ترک نکردند. دیگر نکته‌ای که باعث می‌شود این توقف بیشتر توی ذوق بزند، شکست پرسپولیس در گام اول لیگ نخبگان برابر الاهلی عربستان است. حالا قرمزها در یک جدول ۱۲ تیمی که ۸ تیم اول آن صعود می‌کنند، از دو بازی صاحب یک امتیاز شده‌اند و این یعنی کارشان برای بالا رفتن سخت خواهد بود. آنها باید ۳ امتیاز خانگی بازی با حریف نه چندان دشواری مثل پاختاکور را به دست می‌آوردند، اما شاید در باد برد دربی خوابیدند و فرصت از دست رفت.
  • کمی زود نبود؟

    دنياي اقتصاد: پیش از بازی دوشنبه‌شب استقلال در خانه السد قطر، عادل فردوسی‌پور در رسانه اینترنتی‌اش بر اساس گزارش‌هایی که خودش آنها را «موثق» خواند، به یکی از حواشی استقلال پرداخت.
  • توپ طلا برای طارمی؟

    دنیای اقتصاد: کنفدراسیون فوتبال آسیا برترین‌‌‌های فوتبال قاره کهن در سال ۲۰۲۴ را هشتم آبان ۱۴۰۳ در شهر سئول معرفی خواهد کرد. بر این اساس، اسامی نامزدها اعلام شده که ایران در بخش بهترین لژیونر، بهترین بازیکن فوتسال و بهترین فدراسیون فوتبال آسیا نامزد دارد.
  • تکلیف تیم ملی امید مشخص شد

    دنیای اقتصاد: مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره شرایط تیم فوتبال امید گفت: «بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو نظر اعضای هیات اجرایی و کمیته را اعلام کردیم. با توجه به اختلاف‌نظرها بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال، لازم است این بحث یک بار برای همیشه تمام شود. فدراسیون مکاتبه و اعلام کرد که چون تیم امید نیم قرن است کسب سهمیه نکرده، اگر امکان دارد تصمیم بگیرید اختیار آن در دست کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش باشد. فدراسیون فوتبال هیچ تفاوتی با فدراسیون‌های کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و... ندارد. ما وظیفه داریم فدراسیون‌ها را حمایت کنیم. امروز تصمیم گرفتیم مسوولیت تیم فوتبال امید برعهده فدراسیون فوتبال باشد و این موضوع را مصوب کردیم. هرچند تا امروز هم دخالتی از سوی این نهاد انجام نشده بود، اما ما با خواسته مهدی تاج موافقت کردیم.»
  • بازی تراکتور لغو شد

    دنیای اقتصاد: براساس اعلام نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار دو تیم موهون باگان هند و تراکتور در چارچوب هفته دوم مسابقات سطح دو لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم حضور تیم هندی در تبریز لغو شد. بر این اساس حضور اصحاب رسانه در تمرین روز گذشته تراکتور، منتفی شد و هوادارانی هم که بلیت این مسابقه را خریداری کرده بودند، بلیت آنان برای بازی با فولاد خوزستان ذخیره شد. اعضای کاروان تیم هندی دو روز قبل به بهانه عدم امنیت و شرایط ویژه خاورمیانه، از سفر به ایران سر باز زده بودند و با وجود انتظار مسوولان تراکتور و ناظر بازی، تصمیم گرفتند به تبریز سفر نکنند. اکنون باید منتظر AFC برای این مسابقه باشیم.
  • امباپه سورپرایز می‌کند؟

    دنیای اقتصاد: شب دوم از هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۹ مسابقه پیگیری می‌شود تا پرونده این دور هم بسته شود. هرچند نبردهای امشب به جذابیت شب گذشته نیست، اما بازهم مدعیان زیادی هستند که به میدان می‌روند. به جز دو بازی، بقیه مسابقات از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شوند. استون ویلا قطعا در خانه حریف دشواری برای بایرن‌مونیخ خواهد بود که با ونسان کمپانی روزهای خوبی را تجربه می‌کند. اتلتیکو هم پس از تساوی پرحاشیه در دربی مادرید، باید ‌میهمان بنفیکا باشد و یوونتوس هم در آلمان مقابل لایپزیش صف‌آرایی خواهد کرد. تنها میزبان سرشناس امشب، لیورپول است که در آنفیلد به مصاف بولونیای نه چندان قدرتمند می‌رود. رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی هم به فرانسه سفر می‌کند تا برابر تیم پنجم لیگ یک یعنی لیل بایستد. خبر خوب برای کارلو آنچلوتی این است که کیلیان امباپه زودتر از آنچه تصور می‌شد ریکاوری کرده و احتمالا برای بازی امشب و بازگشت به سرزمین مادری در دسترس است.
  • دردسر مالی منچستریونایتد

    دنیای اقتصاد: منچستریونایتد در سه سال گذشته زیان انباشته ۲۵۴.۷ میلیون پوندی ثبت کرده و ناتوانی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل ۲۶-۲۰۲۵ می‌تواند فرصت‌های این باشگاه برای جذب اسپانسر و فعالیت‌های نقل و انتقالاتی را محدود کند. اگر شیاطین سرخ نتوانند یک سال دیگر هم در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کنند، ضررهایشان به قدری می‌شود که توانایی جذب بازیکن و اسپانسرهای برتر را نخواهند داشت. فرم منچستریونایتد طوری است که در نیمه پایین جدول جای گرفته و اختلافش تا رده چهارم جدول - جایگاه لیگ قهرمانان اروپا - شش امتیاز است و شیاطین سرخ برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر در خطر نرسیدن به لیگ قهرمانان اروپا برای دو سال متوالی هستند.
  • کریم به پرسپولیس برنگشته

    دنیای اقتصاد: روز گذشته یکی از رسانه‌ها در خبری عجیب مدعی شد کریم باقری قرارداد جدیدی با پرسپولیس امضا کرده و در دیدار روز شنبه قرمزها مقابل چادرملو اردکان، عضوی از کادرفنی گاریدو خواهد بود. این خبر باعث شد تا موج جدیدی در فضای مجازی در مورد بازگشت کریم باقری به پرسپولیس طی روزهای آینده ایجاد شود و هواداران پرسپولیس چشم انتظار بازگشت این چهره دوست داشتنی برای بازی با چادرملو باشند. این ادعا در شرایطی انجام شده که خبرورزشی در این خصوص نوشت فعلا هیچ خبر تازه‌ای در مورد بازگشت کریم باقری رخ نداده و قراردادی نیز بین باشگاه پرسپولیس و باقری امضا نشده است.
  • کو خبرخوش؟

    سیر حرکتی نزولی لژیونرهای ایرانی همچنان ادامه دارد و گاه و بیگاه، اخبار ناخوشایند زیادی از وضعیت آنها مخابره می‌شود. در تازه‏‏‌ترین اتفاق، این سامان قدوس بود که به هفته‌ها بی‏‏‌تیم ماندن خود پایان داد و سر از الاتحاد کلبا در آورد. قدوس طی سال‌های اخیر در لیگ برتر انگلستان برای برنتفورد توپ می‎زد، بنابراین حتما جای تعجب دارد که چنین بازیکنی در ۳۱ سالگی یک باشگاه پایین‏‏‌نشین در لیگ امارات را به عنوان مقصد جدیدش برگزیده باشد. این اما، شرح حال کلی و غم‏‏‌انگیز لژیونرهای فوتبال ایران است.
  • یک خداحافظی ناگهانی

    دنیای اقتصاد: آنتوان گریزمان ۳۳ ساله با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی، رسما از پایان دوران باشکوه خود در تیم ملی فرانسه خبر داد. او طی ۱۳۷ بازی برای خروس‌ها، آمار ۴۴ گل و ۳۸ پاس گل را به ثبت رساند. اوج عملکرد گریزی در تیم ملی، به حد فاصل سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بازمی‌گردد؛ جایی که فرانسه با درخشش او به فینال یورو رسید و مهم‌تر از آن فاتح جام جهانی روسیه شد. گریزمان همچنین در سال ۲۰۲۱ همراه با فرانسه به مقام قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا رسید و در سومین جام‌جهانی‌اش یعنی سال ۲۰۲۲ نایب قهرمان جام جهانی قطر شد. گریزمان درحالی این تصمیم ناگهانی را اتخاذ کرد که هنوز جزو ترکیب ثابت دیدیه دشان محسوب می‌شود.
  • هفته دوم و یک جدال جذاب

    دنیای اقتصاد: هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۹ مسابقه شروع می‌شود. با فرمت جدید و البته عجیب این رقابت‌ها، تعداد بازی‌ها افزایش پیدا کرده و به تبع آن دیدار تیم‌های بزرگ با یکدیگر هم بیشتر شده است. از ساعت ۲۲:۳۰ در دیدارهای مهم امشب بارسلونا میزبان یانگ‌بویز است، لورکوزن در بایرآرنا نبردی جالب با میلان را برگزار می‌کند، اینتر هم پذیرای ستاره‌سرخ بلگراد است و منچسترسیتی هم در خانه اسووان براتیسلاو به میدان می‌رود. حساس‌ترین جدال امشب هم در امارات پیگیری می‌شود؛ جایی که آرسنال میزبان پاری‌سن‌ژرمن است. نبرد دو مربی اسپانیایی یعنی میکل آرتتا و لوییس انریکه با تیم‌های آماده‌شان می‌تواند خیلی جذاب باشد و باید دید کدام یک مچ دیگری را می‌خواباند.
  • هندی‌ها ترسیدند و نیامدند

    دنیای اقتصاد: تراکتور ایران قرار بود در هفته دوم سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ فردا در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان موهان باگان هند باشد، اما این باشگاه هندی تا ظهر روز گذشته به بهانه عدم امنیت از سفر به ایران خودداری کرده تا برگزاری این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. این در حالی است که در حال حاضر تیم‌های پاختاکور ازبکستان و استقلال تاجیکستان به همراه ناظران و داوران AFC برای دیدار با پرسپولیس و سپاهان در ایران حضور دارند. نکته مهم‌ دیگر حضور ناظران و داوران AFC دیدار تراکتور و موهان باگان در تبریز است؛ موضوعی که نشان می‌دهد باشگاه هندی هیچ بهانه‌ای برای نیامدن به ایران ندارد. براساس ماده ۵۷ آیین‌نامه انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا، اگر باشگاهی از حضور در بازی امتناع کند در خوش‌بینانه‌ترین حالت به شکست ۳برصفر و پرداخت حداقل ۱۰ هزار دلار آمریکا محکوم خواهد شد که گویا هندی‌ها این جریمه یا حتی بدتر از آن را هم به جان خریده‌اند.
  • امشب؛ جدال سپاهان و استقلال

    دنیای اقتصاد: هفته دوم از سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا امشب آغاز می‌شود و یکی از دو نماینده ایران در این رقابت‌ها به مصاف حریف تاجیکستانی می‌رود. از ساعت ۱۹:۳۰ امشب سپاهان در فولادشهر میزبان استقلال تاجیکستان است. حریفی که در دوره‌های اخیر با نمایندگان ایران رو‌به‌رو شده، اما ژوزه مورایس در کنفرانس خبری ادعا کرد نتوانسته فیلمی از بازی آنها به دست بیاورد و اطلاعات وحدت هنانوف مدافع تاجیک آنها هم از نگاه خود این بازیکن است پس به درد تیم نمی‌خورد! پیش از بازی قبلی که سپاهان با نتیجه ۲بریک مغلوب الوحدات اردن شده بود نیز سرمربی پرتغالی مشابه این صحبت‌ها را عنوان کرده بود و در نهایت تیمش پنجمین باخت پیاپی آسیایی از سال گذشته تاکنون را تجربه کرد. حالا سپاهانی‌ها امیدوارند بعد از باخت خانگی اخیر برابر تراکتور، حداقل در لیگ قهرمانان خودی نشان بدهند، چرا که در غیر این صورت شانس‌شان برای صعود از گروه C به خطر می‌افتد.
  • مورایس منچستر!

    دنیای اقتصاد: توضیح درباره اوضاع ناامید‌کننده منچستریونایتد بسیار دشوار است. حتی هواداران شیاطین سرخ هم از دنبال کردن نتایج تیمی که زمانی به آنها نشاط تزریق می‌کرد، دست شسته‌اند و فقط منتظر آینده هستند. اینکه شاید با اخراج یک مربی دیگر، کمی امیدوار شوند که روزهای خوش گذشته تکرار شود. انگار پرنده خوشبختی خیلی وقت است سر زدن به نیمه قرمز شهر منچستر را فراموش کرده‌ است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر