قهرمانی بسکتبال با ویلچر، فوتبال و والیبال نشسته

ایسنا- در آخرین روز از بازی‌های آسیایی جانبازان و معلولان (فسپیک) در مالزی، تیم‌های بسکتبال با ویلچر، فوتبال و والیبال نشسته ایران به عنوان قهرمانی دست یافتند. پنج‌شنبه در دیدار پایانی رقابت‌های بسکتبال با ویلچر، تیم ایران موفق شد با نتیجه ‌‌٧٧ بر ‌‌٥٨ تیم قدرتمند استرالیا را شکست داده و نشان طلای این رقابت‌ها را از آن خود کند.

تیم ‌هفت نفره فوتبال کشورمان نیز با نتیجه ‌٥ بر صفر استرالیا را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد. تیم چین هم با شکست ‌٥ بر صفر ژاپن، به عنوان سوم دست یافت. در دیدار نهایی والیبال نشسته، تیم ملی ایران موفق شد با حساب ‌٣ بر صفر تیم چین را شکست داده و عنوان قهرمانی را به دست آورد. در گلبال زنان تیم ایران در دیدار نهایی با نتیجه هشت بر دو از چین شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. در گلبال مردان هم تیم ایران در دیدار پایانی با نتیجه ‌‌١٠ بر ‌‌٩ مغلوب چین شد و به مقام نایب قهرمانی رسید. در مسابقات وزنه‌برداری و در وزن ‌‌١٠٠‌کیلوگرم، امر‌ا... دهقان با رکورد‌‌٢٢٠‌کیلوگرم به مقام سوم رسید، وزنه‌برداران عراق با ‌٥/٢٣٢ و چین با ‌‌٢٢٥‌کیلوگرم اول و دوم شدند. کاظم رجبی در دسته ‌‌١٠٠+ کیلو، با بلند کردن وزنه ‌٥/٢٥٥کیلوگرم مدال طلا گرفت، تایلند با ‌٥/٢١٧‌کیلوگرم دوم شد و چین با ‌‌٢٠٧‌کیلوگرم به مقام سوم رسید. رجبی با کسب این رکورد، رکورد این وزن که متعلق به خودش بود را نیم کیلو بهبود بخشید. در مسابقات دوومیدانی و در پرتاب وزنه کلاس f۵۷، نماینده چین با رکورد ‌‌٩متر و ‌‌١٤سانتیمتر قهرمان شد، اعظم خدایاری از ایران با رکورد هفت متر و ‌‌٢٢‌سانتیمتر نایب قهرمان شد و مدال نقره را کسب کرد.

در پرتاب وزنه کلاس F۱۱ نماینده چین اول شد، تکتاز از ایران به مدال نقره دست یافت و نماینده مالزی برنز گرفت. در پرتاب نیزه کلاس ‌‌٣٨، حردانی از ایران طلا گرفت، نماینده نیوزلند دوم شد و پرتابگری از مالزی در مکان سوم جای گرفت. در پرتاب نیزه کلاس ‌‌٤٢، ورزشکار چین قهرمان شد، کرم‌زاده از ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و ورزشکاری از هند سوم شد.

سرمربی فوتبال جانبازان: به پکن فکر می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان کشورمان از کسب عنوان قهرمانی این تیم در مسابقات فسپیک آسیا - اقیانوسیه ابراز خوشحالی کرد.

سیدعلی بکا گفت: تیم فوتبال کشورمان طی دیداری حساب شده مقابل استرالیا به برتری رسید که این موضوع حاصل یک حرکت جمعی و هماهنگ بود.

وی ادامه داد: ما بیش از این با تیم استرالیا بازی کرده بودیم و از این تیم شناخت کافی داشتیم. با این حال این دیدار به دلیل اینکه دیدار پایانی رقابت‌ها بود حساسیت ویژه‌ای داشت که خوشبختانه بازیکنان ما توانستند در این بازی به پیروزی برسند. وی افزود: برای من به عنوان سرمربی سلامتی بازیکنان از هرچیز مهم‌تر بود به همین دلیل وقتی در نیمه اول با ۴ گل از حریف پیش افتادیم در نیمه دوم بیشتر به اداره کردن بازی پرداختیم. بکا در پایان افزود: ما از این پس تمام توجه خود را به مسابقات جام جهانی و پاراالمپیک پکن معطوف می‌کنیم و امیدواریم که در این مسابقات به موفقیت برسیم.

۱۲گل برای آقای گلی یک ایرانی

بازیکن تیم فوتبال معلولان و جانبازان ایران که در مسابقه‌های فوتبال بازی‌های آسیایی و اقیانوسیه معلولان (فسپیک) در مالزی به عنوان آقای گل معرفی شد، گفت: قصد زدن ۳۰گل و شکست رکورد را داشتم.

«عبدالرضا کریمی‌زاده» افزود: در این بازی‌ها تنها ۱۲گل به ثمر رساندم در صورتی که اگر مسوولان تیم ایران اجازه می‌دادند، خیلی بیشتر از اینها می‌توانستم گل بزنم. این بازیکن اظهار داشت: مسوولان نظرشان این بود که نباید روحیه سایر تیم‌ها را ضعیف کرده و انگیزه ادامه کار را از آنها گرفت. کریمی‌زاده گفت: در مسابقه‌های جهانی آمریکا که دو سال پیش برگزار شد، عنوان آقای گل را گرفتم و این عنوان را نیز در این بازی‌ها تکرار کردم و از حالا برای بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۰۸پکن تلاش می‌کنم تا ضمن حفظ این عنوان رکوردشکنی هم بکنم و حداقل ۳۰گل بزنم.