گروه ورزش- تیم ملی ایران موفق شد در یک بازی دوستانه تیم ملی روسیه را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. در این بازی که در ورزشگاه ابوظبی برگزار شد، تک گل ایران را محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم ملی در این بازی سرمربی نداشت و علیرضا منصوریان هدایت تیم را برعهده داشت. کریم باقری هم قرار بود منصوریان را کمک کند که به دلیل مشکلات شخصی نتوانست به امارات سفر کند. این بازی را کارلوس کرش، اصلی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی از نزدیک تماشا کرد و قرار است بعد از پایان بازی تصمیم نهایی‌اش را بگیرد. غیر از او، مهدی تاج و عباس ترابیان، نایب رییس و رییس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال هم پیروزی ملی‌پوشان را از نزدیک تماشا کردند.

برتری تیم ملی فوتبال ایران در دیدار دوستانه مقابل روسیه در رسانه‌های مختلف اروپا و آسیا بازتاب گسترده‌ای داشت.

بعد از این دیدار سایت یورو اسپورت در گزارشی به نقل از خبرگزاری رویترز تحت عنوان «تیم ایران، روسیه را غافلگیر کرد» نوشت: خلعتبری در آخرین دقیقه گل پیروزی تیم ایران را وارد دروازه حریف کرد.

این سایت در ادامه به حضور کارلوس کرش، سرمربی سابق تیم‌های ملی پرتغال و رئال مادرید اسپانیا، در جایگاه ویژه اشاره کرده است که برای تماشای بازی ایران به ورزشگاه رفته بود. این مربی قرار است هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده بگیرد.به نوشته یورو اسپورت، این پیروزی اولین برد ایران مقابل روسیه بعد از سه دهه بود. ایران آخرین بار در سال ۱۹۸۵ توانسته بود روسیه را شکست بدهد. سایت اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) هم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، تیم تحت رهبری دیک ادووکات اولین شکست خود را در سال ۲۰۱۱ متحمل شد. سایت یوفا در ادامه آورده است، گل دیرهنگام محمدرضا خلعتبری تیم روسیه را محکوم به این باخت کرد. روزنامه ورزشی اسپرت ۳۶۰ درجه چاپ امارات متحده عربی بر خلاف سایت‌های اروپایی در خبر خود به تاثیر نتیجه این دیدار بر کارلوس کرش پرداخته است. این سایت در تیتر خود آورده است: «تیم ایران با برتری مقابل تیم قدرتمند روسیه، کرش را تحت تاثیر قرار داد».

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بعد از بازی تیم‌های ایران و روسیه نوشت: تک گل محمدرضا خلعتبری در آخرین دقیقه بازی برای برتری قهرمان سه دوره آسیا مقابل روسیه کافی بود. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به نحوه به ثمر رسیدن این گل دیدنی توسط مهاجم ۲۶ ساله کشورمان و سپس اخراج او به دلیل درآوردن پیراهنش در جشن بعد از گلزنی اشاره کرده است.

ادووکات: این مسابقه خاطره بدی برای فوتبال روسیه خواهد بود

سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه از شکست این تیم در دیدار دوستانه مقابل ایران به عنوان یک خاطره بد برای فوتبال روسیه یاد کرد. «دیک ادووکات» سرمربی هلندی تیم ملی فوتبال روسیه ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد بازیکنانش گفت: خیلی سخت بود که بازیکنان با سطوح آمادگی مختلف را کنار هم جمع کنیم.

سرمربی هلندی روس‌ها با اشاره به اینکه مردم روسیه از این بازی به عنوان یک شکست بزرگ یاد خواهند کرد، گفت: من سعی کردم تا جایی که می‌توانم از تعویض‌های زیادی در نیمه دوم استفاده کنم، اما این کار هم به ما کمک چندانی نکرد. متاسفانه مردم روسیه به این بازی همانند یک شکست بزرگ نگاه خواهند کرد.