تعمیر روغن ریزی گیربکس پژو 206

رپرتاژ آگهی: تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 یک مسئله فنی و تخصصی است که افراد عادی به تنهایی نمی‌توانند آن را برطرف کنند. در ادامه قصد داریم درباره تعمیر روغن ریزی گیربکس، علت ایجاد آن و شیوه‌ رفع آن بپردازیم.

چرا روغن گیربکس پژو 206 نشتی پیدا می‌کند؟

زمانی که افراد خودرو خود را پارک کرده‌اند در مواردی متوجه می‌شوند که روغن از قسمت زیرین خودرو نشت پیدا کرده است. بیشتر اوقات این نشتی ناشی از گیربکس خودرو بوده که در موارد بسیاری قابل‌حل است؛ اما افراد به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. روغن ریزی گیربکس اتوماتیک 206 به عوامل بسیاری بستگی دارد که در ادامه به بیان برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

شکسته شدن آب‌بندی گیربکس

برای به حرکت در آمدن خودرو اتوماتیک 206 فشار هیدرولیکی در داخل گیربکس‌های خودرو ذخیره می‌شود که این ذخیره نیرو با استفاده از مواد مختلفی صورت می‌گیرد. در موارد بسیاری افرادی که خودرو خود را در معرض گرما و حرارت بالا قرار می‌دهند باعث شکستگی آب‌بندی‌های گیربکس می‌شوند و به تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ نیاز پیدا می‌کنند. در موارد دیگری نیز دیده شده است زمانی که روغن گیربکس بسیاری در داخل گیربکس‌ها بماند، باعث نشت روغن خواهد شد. اگر روغن‌ریزی گیربکس‌ها به این دلیل باشد حتماً باید خودرو را به تعمیرکار نشان دهید.

خرابی پیچ و کارتل گیربکس

کارتل یا پیچ گیربکس یک قطعه مهم در بخش گیربکس خودرو است که تعمیرکاران با به حرکت درآوردن آن روغن گیربکس را تخلیه می‌کنند. اصولاً این نوع پیچ‌ها دوام و مقاومت بالایی دارند؛ اما به مرور زمان دچار فرسایش و استهلاک می‌شوند که این موضوع، یکی از عوامل نشتی روغن گیربکس است. در موارد دیگری نیز ممکن است پیچ گیربکس از محل قرارگیری خود خارج شده و باعث نشتی سریع روغن گیربکس خودرو اتوماتیک شود. زمانی که افراد با چنین اتفاقی روبه‌رو شدند برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی بیشتر باید سریعاً خودرو را نزد تعمیرکاران متخصص ببرند و اقدام به تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 خود کنند.

خرابی یا سوراخ شدن لوله سوخت

برای انتقال روغن گیربکس به سایر بخش‌های خودرو از لوله‌های آلومینیومی یا فولادی استفاده شده و این لوله‌ها به مرور زمان یا بر اثر برخورد جسم سخت دچار سوراخی می‌شوند. زمانی که چنین اتفاقی رخ داد، افراد باید خودرو 206 اتوماتیک خودرو را برای تعمیرات گیربکس اتومات نزد تعمیرگاه تخصصی گیربکس ببرند تا آن‌ها اقدام به پوشاندن خرابی یا تعویض لوله‌ها می‌کنند.

خرابی یا آسیب ‌دیدگی واشر کارتل گیربکس

یکی از قطعات مهم در بخش گیربکس خودرو اتوماتیک 206 واشر کارتل است که در صورت خرابی باعث نشت روغن گیربکس می‌شود. زمانی که واشر کارتل به درستی نصب نشده باشد و یا اتومبیل در معرض گرما قرار گیرد باعث خرابی یا آسیب‌دیدگی واشر می‌شود. قیمت این نوع واشر بسیار ارزان بوده و بهتر است در زمان خرابی اقدام به تعویض واشر شود. همچنین در اینگونه مواقع بهتر است افراد برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی بیشتر هرچه سریع‌تر اقدام به تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو خود کنند.

آسیب‌دیدگی کف خودرو

زمانی که افراد با خودرو اقدام به عبور و مرور از مسیر‌های ناهموار می‌کنند، موانعی که در طول مسیر قرار دارند باعث می‌شود که کف خودرو آسیب ببینند. عمده آسیب‌هایی که در چنین شرایطی به وجود می‌آیند، آسیب‌دیدگی مخزن گیربکس است. اگر افراد در طی مسیر متوجه چنین اتفاقی شدند باید خودرو خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه نشان دهند تا اطمینان حاصل کنند آسیب جدی به خودرو وارد نشده است. اگر آسیب جدی وارد شده بود باید اقدام به تعمیر گیربکس اتوماتیک کرد.

نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

تمام موارد گفته شده در بالا باعث ایجاد آسیب به بخش گیربکس اتوماتیک خودرو‌ها می‌شوند و بهتر است صاحبان اتومبیل موارد گفته شده در بالا را رعایت کنند؛ اما در مواقعی ممکن است نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک باشد که افراد باید اتومبیل خود را به تیم متخصص تعمیر گیربکس نشان دهند. زمانی که شما خودرو خود را نزد افراد متخصص می‌برید، آن‌ها برای تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 مجموعه اقدامات زیر را انجام می‌دهند:

در ابتدا افراد متخصص اقدام به بررسی خودرو پژو 206 می‌کنند تا علت و منبع نشتی روغن گیربکس را پیدا کنند. متخصصان نیز برای تعمیر باید زیر خودرو را بررسی کنند تا متوجه مشکلات آن شوند.

اگر مشکل نشتی روغن گیربکس از واشر‌ها یا پیچ‌های موجود در گیربکس باشد، شما با پرداخت مبلغ کمی می‌توانید اقدام به تعویض آن کنید.

در موارد دیگری اگر نشتی از لوله‌ها، شکسته شدن آب‌بندی مخزن گیربکس یا آسیب‌دیدگی به کف خودرو باشد، باید با پرداخت مبلغ بسیاری اقدام به تعویض آن کنید.

چگونه از نشتی روغن گیربکس اتومبیل 206 جلوگیری کنیم؟

افرادی که می‌خواهند از نشتی روغن گیربکس اتومبیل 206 خود جلوگیری کنند بهتر است موارد زیر را رعایت کنند؛ در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه‌های بالایی به منظور تعویض و یا تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 خود می‌شوند:

  • تعویض مداوم روغن جعبه گیربکس

  • هر مدت یکبار روغن گیربکس را خالی کنید و روغن جدید در آن بریزید.

  • در مواردی که نیاز بود از افزودنی‌هایی بهتر ببرید تا بهتر بتوانید دلیل نشتی روغن را پیدا کنید.

کلام آخر

مراقبت از خودرو به ویژه خودرو‌های اتوماتیک کار سخت و دشواری نیست. شما تنها با رعایت یک سری موارد و اقدامات اولیه مانند تعویض مداوم روغن جعبه گیربکس، خالی کردن روغن جعبه گیربکس و پرکردن آن با روغن جدید می‌توانید از خرابی جلوگیری کنید؛ اما اگر جعبه گیربکس شما به دلایل مختلفی نشتی روغن داشت حتماً آن را به تعمیرکار متخصص نشان دهید تا آن‌ها مجموعه اقدامات لازم برای تعمیر را انجام دهند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.