آسان ترین راه مهاجرت با دیپلم

 رپرتاژ آگهی: درست است که مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم یک کار سخت است و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، اما نشدنی نیست! همچنین افراد دیپلمه می‌توانند راه‌هایی مثل مهاجرت کاری یا مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را هم انتخاب کنند. اگر می‌خواهید بدانید که  اسان ترین راه مهاجرت با دیپلم برای شما چه راهی است، با ما همراه باشید.

مهاجرت کاری با مدرک دیپلم: اسان ترین راه برای افراد متخصص

برای افراد دیپلمه‌ای که مهارت و  تخصص خاصی دارند، مهاجرت کاری آسان‌ترین راه است. اول از همه باید بدانید که شرایط مهاجرت کاری به یک کشور، به قوانین مهاجرتی آن کشور و نیازش به نیروی کار بستگی دارد.

مهاجرت کاری با مدرک دیپلم کاری شدنی است؛ به شرط این که مدارک لازم برای اثبات تخصص داشتن در یک زمینه خاص را فراهم کنید. در بعضی از کشورها، مدارک مربوط به تخصص و مهارت شما باید توسط مراکز اعتبارسنجی، بررسی و تایید شوند. در صورت تایید این مدارک، می‌توانید با داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرما، با مدرک دیپلم مهاجرت کنید.

بعضی از کشورها هم برنامه‌هایی را برای آموزش فنی در نظر گرفته‌اند. مثلاً در کشور آلمان برنامه‌ای برای آموزش فنی به نام «اوسبیلدونگ» وجود دارد. شما می‌توانید به شرط یادگیری زبان آلمانی و داشتن تمکن مالی برای مهاجرت به آلمان و زندگی در آنجا در طول دوره آموزش، مدرکی در زمینه مهارت‌های فنی را دریافت کنید.  پس از آن هم شانس جذب شدن در بازار کار آلمان وجود خواهد داشت. 

اسان ترین راه مهاجرت با دیپلم برای تازه دیپلمه ها

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت با مدرک دیپلم، مهاجرت برای تحصیل در مقطع کارشناسی است. اگرچه مهاجرت برای تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری نسبت به مهاجرت برای تحصیل در مقطع کارشناسی آسان‌تر است؛ اما تحت شرایطی می‌توانید مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم را هم در نظر بگیرید. به طور کلی کسانی که به تازگی مدرک دیپلم خود را گرفته‌اند و به زبان انگلیسی یا زبان کشور موردنظرشان مسلط هستند، شانس بیشتری برای مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم دارند.

داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله و معدل مناسب

اول از همه، باید ببینیم که منظور ما از مدرک دیپلم چیست. سیستم آموزشی ایران تا همین چند سال پیش به گونه‌ای بود که پس از ۱۲ سال تحصیل در مدرسه، مدرک دیپلم را به دانش‌آموز اهدا می‌کردند. اما در حال حاضر، تعداد سال‌های لازم برای اهدای مدرک دیپلم به ۱۱ سال کاهش پیدا کرده است.

بیشتر کشورها، مدرک دیپلم ۱۲ ساله را به عنوان شرط ورود به مقطع کارشناسی در نظر گرفته‌اند. در اکثر کشورها امکان تحصیل یک سال اضافی و اخذ مدرک دیپلم ۱۲ ساله برای مهاجرانی که دیپلم ۱۱ ساله دارند، فراهم شده است. 

علاوه بر این، باید شرط معدل را هم برای پذیرش در دانشگاه مقصد در نظر بگیرید. بسیاری از دانشگاه‌ها، یک نمره حداقلی برای پذیرش در مقطع کارشناسی را در نظر گرفته‌اند. در صورتی که معدل شما کمتر از این مقدار باشد، شانسی برای قبولی در آن دانشگاه نخواهید داشت.

شرایط سنی و گپ تحصیلی

مهاجرت تحصیلی برای کسانی که به تازگی دوران مدرسه را گذرانده‌اند اسان ترین راه مهاجرت با دیپلم است؛ چرا که در بازه سنی مناسبی برای مهاجرت تحصیلی قرار دارند. 

در کشورهای مختلف، روی نیروی کار جوان سرمایه‌گذاری می‌شود تا بعدها از تخصص آن‌ها برای به گردش درآوردن چرخ‌های صنعت، استفاده شود. به همین علت برای ورود به دوره کارشناسی در بسیاری از کشورها، باید در یک بازه سنی خاص قرار داشته باشید. مثلاً برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم و ورود به دوره کارشناسی، باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید.

گپ تحصیلی زیاد هم شانس شما برای مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا را کاهش خواهد داد. یعنی چه؟ یعنی این که اگر بین تاریخ اخذ مدرک دیپلم و تاریخ اقدام برای تحصیل در مقطع کارشناسی فاصله زمانی زیادی وجود داشته باشد، امکان مخالفت اداره مهاجرت کشور مقصد با اهدای ویزای تحصیلی آن کشور به شما وجود خواهد داشت.

داشتن مدرک زبان

مدرک زبان، از دیگر لازمه‌های مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم است. در صورت یادگیری زبان رسمی کشورهایی مثل فنلاند، می‌توانید به صورت رایگان در مقطع کارشناسی در آن کشور تحصیل کنید. 

از طرفی در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا، دروس به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و تنها داشتن مدرک آیلتس یا تافل برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه‌ها کافی است. مثلاً در بیشتر دانشگاه‌های دولتی ایتالیا دروس پرطرفدار به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند تا دانشجویان خارجی نیازی به اخذ مدرک زبان ایتالیایی نداشته باشند.

مطالعه بیشتر: ویزای تحصیلی ایتالیا با سیم آخر

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با مدرک دیپلم: اسان ترین راه مهاجرت با دیپلم برای سرمایه داران

به غیر از  مهاجرت کاری و تحصیلی امکان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری هم برای افراد دیپلمه وجود دارد. در کشورهایی مثل روسیه، امارات، ترکیه، یونان، پرتغال و اسپانیا امکان سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و ایجاد شغل فراهم شده است. این کشورها، کاری به مدرک تحصیلی سرمایه‌گذاران خارجی ندارند و تنها به تعهدات مالی، حداقل سرمایه و… توجه می‌کنند.

جمع بندی

در این مطلب به اسان ترین راه مهاجرت با دیپلم برای افراد مختلف اشاره کردیم. همانطور که گفتیم، مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم نسبت به مهاجرت با مدرک‌های کارشناسی و ارشد، سخت‌تر است و چالش‌های خاص خودش را دارد. بنابراین بهتر است در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم، از مشاوره تخصصی یک موسسه مهاجرت تحصیلی بهره‌مند شوید. موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر، بیش از دو هزار پرونده موفق مهاجرت تحصیلی و اخذ بورسیه را در کارنامه خود دارد و گزینه بسیار مناسبی برای این کار محسوب می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.