صادرات پروفیل سبک با انجام امور گمرکی

گزارش انجمن جهانی آهن و فولاد در خصوص فعالیت صنعت فولاد ایران حاکی از رشد ۳.۹ % می باشد که تولید و صادرات پروفیل نیز نقش مهمی در این رشد داشته است. ایجاد محدودیت گاز و برق توسط دستگاه های دولتی در ایران دو مشکل جدانشدنی در صنعت فولاد است که باعث جلوگیری از پیشرفت بازار داخلی شده و آن را دچار نوسان میکند و قیمت محصولات فولادی مختلف مانند پروفیل سبک, ورق های فولادی و .... را با تغییر همراه میکند.

فولاد ایران در نوامبر سال ۲۰۲۲ با سه پله صعود و تولید بیش از ۲.۹ میلیون تن فولاد به جایگاه هفتم در جهان دست یافته است که پیش بینی میشد به طبع آن صادرات پروفیل و دیگر مقاطع فولادی نیز با رشد چشمگیر همراه شود اما متاسفانه با وضع قانون ارز نیمایی و شرایط دشوار تبدیل ارزهای بین المللی تولیدکنندگان فروش محصولات خود در بازار داخلی را به بازار بین المللی ترجیح داده در نتیجه صادرات با کاهش همراه شده است.

فرصت های صادرات پروفیل و پروفیل سبک

ایران از دیرباز محل مناسبی برای تامین نیاز کشورهای همسایه بوده است و همین رویداد تاریخی تا کنون ادامه داشته است. منابع طبیعی ایران در تولید آهن و فولاد به گونه ای است که بازار صادرات پروفیل و دیگر محصولات فولادی در کانون توجه کشورهای همسایه قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی ایران که دارای مرزهای آبی و خاکی می باشد بر محبوبیت این کشور میان کشورهای خاورمیانه افزوده است. شاید بنظر نرسد اما پروفیل سبک در میان کشورهای همسایه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده زیرا از کیفیت بالایی بهره مند است و کشورهای مجاور به سوی استفاده از محصولات فولادی سبک گام برداشته اند.

سازه سبک یا سازه سنگین

سازه سبک یا سازه سنگین

استفاده از پروفیل سبک در یک سازه میتواند وزن نهایی آن را کاهش داده و در نتیجه از نظر قیمت نیز سازه را مقرون به صرفه نماید. افزایش استفاده از لوله و پروفیل سبک به طور گسترده در صنایع مختلف توجهات را به این محصولات جلب کرده که این محبوبیت نشئت گرفته از ویژگی هایی نظیر خمکاری, انعطاف پذیری و مقاومت بالای آن ها می باشد. 

در تعیین قوانین جدید نظام مهندسی در کشورهای اطراف ایران استفاده از لوله و پروفیل سبک در ساخت و سازها افزایش یافته در نتیجه صادرات پروفیل سبک به دلیل مقاومت بالا و در عین حال سبک بودن روند صعودی را تجربه کرده است.

مراحل ثبت سفارش صادرات پروفیل و دیگر محصولات

مجموعه پرشین آیرون با بیش از 4 سال سابقه در عرصه ی صادرات فولاد به کشورهای دیگر, آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز خود بوده و میتواند پروفیل سبک و پروفیل سیاه را در ضخامت های مختلف به کشور مورد نظر شما ارسال نماید. ثبت سفارش در مجموعه پرشین آیرون با سهولت همراه بوده و تنها در چهار مرحله سفارش شما ثبت میشود:

۱. استعلام قیمت

با کلیک بر روی لینک زیر به صورت روزانه از قیمت پروفیل سبک و سنگین مطلع شوید.

۲. تضمین اصالت سلامت محصول

برند تولید کننده میتواند ویژگی ها و سلامت را تضمین کند. به طور مثال خاور صنعت هما تمامی لوله و پروفیل سبک خود را به شرط خمکاری و سلامت کالا تولید و عرضه مینماید.

۳. تعیین ابعاد و ضخامت

هر ضخامت دارای ویژگی های منحصر به فرد و کارایی مختص به خود می باشد. در نتیجه انتخاب ضخامت محصول باید با توجه به کارایی آن انجام شود.

۴. تماس با کارشناسان

با تماس با شماره ی ۰۲۱۴۰۷۷۰۰۷۴ میتواند به صورت مستقیم با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید و همچنین از طریق شبکه های اجتماعی به صورت روزانه از قیمت محصولات پرشین آیرون مطلع شوید.

مراحل صادرات پروفیل و دیگر محصولات فولادی

  • درخواست خرید

مشتری میتواند فرد, شرکت و کارخانه باشد که پس از اعلام درخواست محصول, سفارش ثبت شده و مجموعه برنامه ریزی جهت تولید و یا تامین محصول مینماید. 

  • صدور پیش فاکتور

پس از ثبت سفارش, پیش فاکتور جهت تعیین قیمت نهایی و فی محصولات به مشتری تحویل داده میشود. این مرحله جهت کسب اعتماد بیشتر نیز می باشد.

  • تنظیم قرارداد

در این قرارداد قوانین صادرات محصول از مبدا به مقصد توسط طرفین تنظیم میشود. صدور فاکتور نهایی

  • آماده سازی سفارش

با توجه به زمان معین شده جهت تحویل محصول, تولید کننده اقدام به آماده سازی سفارش مینماید. آماده سازی پروفیل سبک و انجام امور مختلف جهت صادرات پروفیل توسط مجموعه پرشین آیرون در کمترین زمان انجام میشود.

  • بارگیری

پس از آماده شدن محصول, بسته بندی شده و آماده ارسال میشود.

  • اظهار به گمرک

صادرکننده کالا با ارائه مدارکی مانند مجوز صادرات, کارت بازرگانی و ... به گمرک اظهارنامه را تنظیم مینماید.

  • گواهی مبدا

جزئیات بار ارسال شده مانند کیفیت, نوع, مشخصات شرکت حمل و نقل و ... در قالب یک سند آورده شده و در اختیار مشتری قرار میگیرد.

  • ترخیص از گمرک

  • ارسال به مقصد

پس از عبور از گمرک, بار به سوی مقصد ارسال میشود. صادرات پروفیل سبک به کشورهای مختلف ممکن است توسط حمل و نقل زمینی(جاده ای), ریلی و دریایی انجام شود که هر یک مزایا و معایب مختص به خود را دارد.

مراحل صادرات پروفیل سبک

لوله و پروفیل سبک :

لوله سبک از سایز 6 میلی‌متر تا سایز 76 میلی‌متر ( بیش از 22 نوع سایز گوناگون لوله و 17 نوع ضخامت مختلف )

پروفیل سبک از سایز 10×10 میلی‌متر تا سایز 80×40 میلی‌متر ( بیش از 25 نوع سایز مختلف پروفیل و 17 نوع ضخامت )

ضخامت از 4 دهم میلی‌متر تا ضخامت 1/8 میلی‌متر( بیش از 17 نوع ضخامت )

لوله و پروفیل سیاه :

لوله سنگین (سیاه) از سایز 20 میلی متر تا سایز 102 میلی متر ( بیش از 22 نوع سایز گوناگون لوله و 17 نوع ضخامت مختلف )

پروفیل سنگین (سیاه) از سایز 10×10 میلی متر تا سایز 100×100 میلی متر ( بیش از 25 نوع سایز مختلف پروفیل و 17 نوع ضخامت )

ضخامت لوله و پروفیل ۲ میل تا ضخامت 4 میل ( بیش از 17 نوع ضخامت )

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فولاد صادراتی

قیمت صادرات پروفیل بر اساس موارد زیر تعیین میشود :

  • کیفیت محصول

  • سایز و ابعاد محصول مورد نظر

  • هزینه ی حمل و نقل

  • تعرفه های گمرکی

  • نرخ ارزهای بین المللی

  • قیمت جهانی فولاد

  • وضعیت بازار داخلی فولاد

  • میزان تقاضا از کشورهای همسایه

  • قیمت گذاری کشورهای رقیب

مدارک مورد نیاز جهت صادرات پروفیل سبک

کارت بازرگانی , گواهی استاندارد, گواهی خرید (Invoice) ,گواهی عدل بندی, گواهی مبدا, بارنامه حمل و کارنه تیر

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.