بهترین جایگزین صرافی بایننس در ایران

بایننس (Binance) بزرگترین صرافی رمز ارزی از نظر حجم معاملات در سراسر جهان است که کار خود را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. همانطور که احتمالا می‌دانید، چندی پیش به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها و الزام به احراز هویت برای استفاده از خدمات این پلتفرم، تریدرهای ایرانی مجبور به توقف فعالیت‌های خود در بایننس و استفاده از دیگر گزینه‌ها شدند. به همین خاطر، در این مطلب به معرفی بهترین جایگزین‌های صرافی بایننس در ایران می‌پردازیم.

محدودیت‌های استفاده از بایننس

بایننس یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های سراسر دنیاست که پیش از مطرح‌شدن مسائل مربوط به تحریم‌ها و الزام به احراز هویت، اکثر کاربران ایرانی از آن استفاده می‌کردند. یکی از مهمترین دلایل این سخت‌گیری‌ها، انطباق با قوانین ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم بوده است.

با اینکه همچنان برخی از افراد با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی به دور زدن تحریم‌ها و فعالیت در این پلتفرم می‌پردازند، اما همچنان ریسک مسدود شدن حساب در صورت افشای هویت مالک آن وجود دارد.

با این حال، به دلیل ویژگی‌های برجسته بایننس نظیر رابط کاربری ساده، نقدینگی بسیار بالا، امنیت قابل تحسین، استیکینگ و کسب سود منفعل، انواع سفارش‌گذاری‌ها، بازارهای فیوچرز و آپشن و موارد بسیار دیگر، برخی از تریدرها ریسک‌های کار با این پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال را به جان خریده‌اند.

با این وجود، از آنجایی که دسترسی به بایننس برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست، به معرفی بهترین جایگزین‌های این صرافی در ایران می‌پردازیم. با این وجود، باید بدانید که برای استفاده از اکثر صرافی‌های خارجی، مجبور به استفاده از وی پی ان هستید.

بایننس

بررسی بهترین جایگزین های صرافی بایننس در ایران

صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به‌جای بایننس استفاده کنید. بسیاری از این پلتفرم‌ها از نظر امنیت، نقدینگی و ابزارهای معاملاتی به بایننس شباهت داشته و بدون احراز هویت می‌توان از خدمات ابتدایی آن‌ها استفاده کرد.

یکی از مهمترین معایب در استفاده از پلتفرم‌های متمرکز بدون احراز هویت، محدودیت در مقدار برداشت در شبانه روز است. در پلتفرم‌های غیر متمرکز نیز به دلیل نقدینگی ناکافی، گاهی اوقات با افزایش کارمزد تراکنش‌ها مواجه خواهید شد. در ادامه، بهترین جایگزین صرافی بایننس در ایران یعنی صرافی بیت ۲۴ را معرفی خواهیم کرد که عاری از اینگونه محدودیت‌هاست.

صرافی متمرکز ال بانک (LBank)

ال بنک یک پلتفرم معاملاتی اسپات و مشتقه با بیش از 6.4 میلیون کاربر از 210 منطقه در سراسر جهان است که بیش از 1 میلیارد حجم معاملاتی رمز ارزها را به خود اختصاص داده است. از جمله مهمترین مزایای صرافی ال بانک شامل موارد زیر است:

  • پلتفرم معاملاتی اسپات و مشتقه فیوچرز و آپشن

  • اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال

  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند

  • کارمزد پایین

  • دارای توکن اختصاصی به‌نام LBK

این ویژگی‌ها باعث جذب کاربرانی ایرانی به این صرافی شده است. به استناد پست منتشرشده در وبلاگ این پلتفرم، تنها کاربران چین و ایالات متحده در لیست تحریم‌های ال بانک بوده و ایرانیان در حال حاضر بدون نیاز به استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی، قادر به احراز هویت با پاسپورت و استفاده از تمام خدمات آن هستند. با این حال، همیشه باید مراقب افزایش فشارها برای جلوگیری از بهره‌مندی کاربران کشورهای تحت تحریم ایالات متحده و توقف خدمت‌رسانی توسط اینگونه صرافی‌ها باشید.

صرافی غیر متمرکز یونی سواپ (UniSwap)

یونی سواپ اولین صرافی غیر متمرکزی بود که پا به عرصه رمز ارزها گذاشت. این پلتفرم که بر اساس فناوری قرارداد هوشمند روی اتریوم ساخته شده، دارای قابلیت سواپ و تبادل سریع توکن‌هاست. در این پلتفرم، افراد در ازای واریز جفت‌های ارزی مشخص برای تامین نقدینگی استخرها، پاداش دریافت می‌کنند. از مهمترین مزایای استفاده از صرافی غیر متمرکز یونی سواپ عبارتند از:

  • پشتیبانی از انواع رمز ارزهای اتریومی

  • دارای یک ارز دیجیتال محلی به نام UNI

  • نقدینگی نسبتا خوب

  • عدم نیاز به احراز هویت

  • امنیت اثبات‌شده

با این وجود، به دلیل تنوع پایین رمز ارزهای پشتیبانی‌شده در اکثر صرافی‌های متمرکز و نوسان نقدینگی، گاهی اوقات کارمزد تراکنش‌ها بسیار افزایش می‌یابد که باعث کاهش کارآمدی سرمایه گذاری شما می‌شود.

بیت 24 (Bit24) ؛ بهترین صرافی جایگزین بایننس در ایران

صرافی بیت 24 یک سامانه خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی است که در سال 98 کار خود را آغاز کرد. این صرافی با جلب رضایت بیش از 95 درصد از مشتریان خود توانسته به یکی از گزینه‌های محبوب برای ترید رمز ارزها تبدیل شود.

بیت24

از جمله مهمترین ویژگی‌های برجسته بیت 24 می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • پشتیبانی از بالای 350 ارز دیجیتال

  • تسویه آنی و ریالی

  • احراز هویت اتوماتیک و سریع

  • سرعت بالای انجام تراکنش‌ها

  • پشتیبانی مشتری 24 ساعته

  • امنیت مثال‌زدنی در حفاظت از سرمایه کاربران

  • اپلیکیشن اندروید و iOS موبایل با رابط کاربری ساده و کاربرپسند

  • کارمزد بسیار پایین محدود به تفاوت قیمت خرید و فروش

همه این موارد باعث‌شده تا کاربران برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود به تومان، از صرافی bit24 استفاده کنند. علاوه بر این، وبلاگ این صرافی یکی از غنی‌ترین منابع فارسی برای آموزش و یادگیری درباره انواع پروژه‌های رمز ارزی، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، کار با انواع کیف پول‌ها و موارد بسیار دیگر است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.