تحلیل قیمت بازار میلگرد در پرمخاطب ‌ترین روزنامه رسمی

 در زمان‌های گذشته برای ساخت خانه از خشت‌و‌گل استفاده می‌کردند. این ۲ عنصر استحکام کمی داشته و پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی سازه را دچار مشکل می‌کرد.

در قرن هجدهم برخی از افراد به این نتیجه رسیدند که برای ساخت خانه‌های خود از عنصر آهن در اشکال مختلف استفاده کنند. بنابراین، به تولید میلگرد استوانه‌ای پرداختند.

در حال‌حاضر استفاده از میلگرد افزایش یافته و قیمت بازار آن نیز تحت‌تأثیر نوسانات ارز و دلار سیر صعودی داشته است. برای تولید این عنصر ارزشمند، مراحل و شیوه‌های متعددی وجود دارد که توسط مهندسان کاربلد در کارخانه‌های صنعتی انجام می‌شود. البته پیش از تولید میلگرد، یعنی پس از به‌کار گرفتن گل‌و‌خشت، یک‌سری از افراد به تولید بتن پرداختند؛ اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدند که بتن به‌تنهایی نمی‌تواند یک سازه را استوار نگه دارد. برای همین جرقه تولید این محصول در ذهن مهندسان آن دوره زده شد.

اهمیت استفاده از میلگرد در ساخت سازه‌های مختلف

بدون در نظر گرفتن زمان و مکان، ساخت خانه برای تمامی افراد ضروری است. برای همین در زمان‌های قدیم مجبور بودند از چوب و گل ‌وخشت برای ساخت خانه استفاده کنند. با رخ‌دادن اتفاقات طبیعی از ‌قبیل، سیل، زلزله و باران به این نتیجه رسیدند که این عناصر برای ساخت خانه مناسب نیستند.

بر همین ‌اساس به تولید بتن روی آوردند که بتن نیز از فشرده‌سازی چند عنصر تولید می‌شد. با گذشت زمان و پیشرفته‌شدن صنعت در حیطه‌های مختلف ساخت‌وساز، مهندسان میلگرد را در دل بتن طراحی کردند. با استفاده از این عناصر شک نداشتند که ساختمان‌های مختلف در چندین طبقه، استحکام بالایی داشته و دچار آسیب نمی‌شوند.

در حال‌حاضر کارخانه‌های صنعتی تحت نظارت مهندسان، میلگرد‌های فولادی در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند. مهندسان ساختمان‌سازی و بنا‌ها می‌توانند در ساخت‌وساز بر‌اساس شرایط سازه، از میلگرد‌های ساده یا آجدار استفاده کنند.

در حال حاضر به‌کارگیری این کالا گسترش بسیار زیادی داشته و قیمت بازار آن همچون بازار‌های دیگر در حال نوسان است. برای خرید میلگرد لازم است که به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید و با در نظر گرفتن تمام استاندارد‌های تولید اقدام به خرید نمایید.

در وبلاگ سایت عصرآهن می‌توانید به راهنمای خرید میلگرد و آهن‌آلات، مقالات تخصصی در حوزه صنعت فولاد، اخبار آهن و اطلاعات به‌روز در زمینه فروش مقاطع فولادی دسترسی داشته باشید. برای مراجعه به دانشنامه عصرآهن روی لینک کلیک کرده و مقالات مربوط را مطالعه کنید.

شیوه‌های مختلف و اقدامات متعدد برای تولید میلگرد

تحت تأثیر پیشرفته‌شدن صنعت و تکنولوژی، تولید مصالح و مواد مختلف ساختمانی دستخوش تغییراتی شده است. روش‌های متنوعی در خط تولید ایجاد شده که افراد می‌توانند‌ با در‌نظر گرفتن شرایط، بهترین شیوه را انتخاب کنند. مهم‌ترین و اساسی‌ترین عامل در زمینه تولید محصول، در نظر گرفتن استاندارد آن است؛ برای مثال عنصر آهن با استحکام خود اگر به‌خوبی و با استفاده از آلیاژ‌های متفاوت تولید نشود، خاصیت‌های آن مختل می‌شود.

افرادی که جزء کارخانه‌داران و خریداران مواد صنعتی هستند، می‌دانند قیمت بازار میلگرد ثابت نبوده و سیر صعودی خود را به قوت بیش‌از‌پیش حفظ می‌کنند. برای همین خریداران بهتر است این عنصر کارآمد در صنعت ساخت‌و‌ساز را به‌صورت عمده خریداری کنند. در این قسمت مراحل تولید میلگرد را به‌صورت تفکیک شده شرح می‌دهیم.

بازار میلگرد

افزایش قیمت بازار میلگرد با به‌وجود آمدن روش نورد

 به مجموعه‌ای از ورق‌ها، میله‌ها، پروفیل‌ها‌، نبشی‌ها و شمش‌ها در صنعت، نیمه‌ساخت گفته می‌شود. برای تولید نیمه‌ساخت‌ها روش‌های متعددی ازقبیل آهنگری، پرس‌کردن و نوردکاری وجود دارد که باید براساس شرایط کارخانه و محصولات انتخاب شوند.

اولین و کلی‌ترین اقدام در تمامی روش‌های فوق، تولید فولاد مذاب‌شده در بلوک‌های مختلف است. برای تهیه بلوک‌های فولادی از قالب یا ریخته‌گری‌ مداوم استفاده می‌شود. در حالت کلی معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین روش برای تولید میلگرد که کنترل نهایی آن به بهترین نحو انجام می‌گیرد، روش نورد است.

قیمت میلگرد شاهین بناب (shahin rebar price) بر‌اساس کیفیت قابل قبول آن بیشتر بوده و برای تهیه آن با کیفیت هر‌چه تمام‌تر به سایت عصرآهن مراجعه کنید.

در روش نوین نورد، در وهلۀ اول شمش‌های فولادی باید در دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد در درون کوره قرار بگیرند. پس از این مرحله دمای شمش‌ها افزایش یافته و به خط تولید ارسال می‌شوند. میلگرد‌هایی که برای ساخت‌وساز استفاده می‌شوند، باریک و دراز هستند؛ برای همین تولید این نوع از شمش‌های ضخیم، عملا غیر‌ممکن است.

برای همین با استفاده از مرحله رافینگ در ۳ مرحله قطر میلگرد به مراتب کاهش می‌یابد. برای بالا رفتن کیفیت و مرغوبیت میلگرد، استفاده از خطوط نورد پیوسته بسیار کارآمد خواهد بود. دمای کاری بالا و پایین بودن تنش پلاستیک، این شرایط را فراهم می‌کند که با به‌کارگیری غلتک‌های نورد، میلگرد تغییر شکل پیدا کند. بعد از طی‌شدن این مراحل آخرین مرحله آج‌زنی است که پس‌از آن میلگرد‌ها درطول ۲۴ یا ۳۶ ‌متری بسته‌بندی می‌شود.

سردکاری قدیمی‌ترین روش برای تولید میلگرد

یکی از روش‌های تولید میلگرد که از زمان‌های قدیم به‌کارگرفته می‌شد، سرد‌کاری است. این روش آرماتور‌هایی را در دمای پایین‌تر از تبلور و با مقاومت بالا تولید می‌کند. در‌حقیقت، شکستن و جابه‌جایی ساختار کریستالی فولاد، قاعده این عنصر را به‌هم می‌زند. برهم‌زدن این قاعده کلی، قابلیت شکل‌پذیری و مقاومت را در میلگرد به‌وجود می‌آورد. جالب این است که میلگرد تولید شده از روش سرد‌کاری ناحیه تسلیم ندارد؛ اما مقاومت تسلیم آن بالا است.

 مقاومت و شکل‌پذیری میلگرد‌های تولید شده برای ساخت سازه‌های ضد زلزله کافی نیست. امکانات مورد‌نیاز در روش سرد‌کاری بسیار محدود بوده و خوشبختانه قیمت بازار آن را تحت‌تأثیر قرار نداده است. اگر قصد خرید میلگرد‌های استاندارد را دارید، بهتر است برای آگاهی از قیمت میلگرد اردبیل به سایت عصرآهن مراجعه کنید. پشتیبان‌های سایت مربوطه با در اختیار گذاشتن بهترین خدمات شما را در خرید میلگرد‌های با‌کیفیت به‌خوبی راهنمایی می‌کنند.

میکروآلیاژ روشی نوین در صنعت میلگرد

در این روش مقادیر کمی از وانادیم و تیتانیم به فولاد اضافه‌شده و میلگرد با مقاومت بالا تولید می‌شود. در‌واقع، روش میکروآلیاژ با قابلیت‌هایی که دارد، کاربید‌های بین فلزی را تشکیل می‌دهد. کاربید‌ها، تولید ذرات ریز مقاوم در میلگرد را بالا می‌برند. هر‌چقدر ذرات تولید شده کوچک‌تر باشند، به‌مراتب بر مقاومت آماتور نیز افزوده می‌شود.  بعد از طی‌شدن مراحل فوق برای خنک‌شدن شمش فولاد و برش آن به اندازه‌های مناسب، به خط تولید ارجاع داده می‌شود. برای اینکه بتوانید به‌طور دقیق از قیمت بازار میلگرد آگاهی داشته باشید، بهتر است به سایت‌های معتبر و مورد‌اعتماد گوگل مراجعه کنید.

بهره‌گیری از روش ترمکس

به روندی که فولاد حرارت‌دیده و تحت‌تأثیر آستنتیک، توسط آب و روغن سرد می‌شود، خنک‌کاری می‌گویند. در‌واقع ماده‌ای که در این روش تولید شده، ساختاری شکننده و سخت دارد. پس از خنک‌شدن فولاد در یک عملیات حرارتی، سختی فولاد کاهش‌یافته و شکل‌پذیری آن افزایش می‌یابد. ۲ مزیت منحصربه‌فرد که سبب انتخاب این نوع روش برای تولید میلگرد می‌شوند، شکل‌پذیری بسیار بالای آن به‌دلیل وجود کربن و قیمت مقرون‌به‌صرفه آن است. بنابراین، مهندسان در‌صدد هستند که بیش‌ترین هزینه و امکانات را در روش تولید ترمکس به‌کار بگیرند.

متاثر‌شدن قیمت بازار میلگرد با‌توجه به خصوصیات آن

در گذر زمان و با‌ بالا‌رفتن قیمت عناصر صنعتی، قیمت محصولات صنعتی افزایش یافته است. به‌عنوان مثال روی کار آمدن امکانات جدید برای تولید میلگرد، راحتی کار را به اندازه چشم‌گیری افزایش داد؛ اما متقابلا قیمت فروش میلگرد در بازار به‌شدت بالا رفت. در حال حاضر استفاده از عناصر و آلیاژ‌های مختلف برای تولید میلگرد، خصوصیات آن را افزایش داده است. در این قسمت به خصوصیات منحصر‌به‌فرد این عنصر کارآمد اشاره می‌کنیم.

دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی

یکی از خصوصیات منحصربه‌فرد میلگرد که توجه بسیاری از صنعتگران را به خود جلب کرده،  مقاوم بودن در برابر زنگ‌زدگی است. درحقیقت، پوشش بتن اطراف آن، PH آن را بالاتر از ۱۲ برده که از رخ‌دادن واکنش خوردگی جلوگیری شود. اگر با افزودن مواد مختلف خاصیت ضد‌خوردگی به میلگرد اعمال نشود، به‌راحتی زنگ می‌زند. در اثر زنگ‌زدگی فشار وارده بر اطراف بتن افزایش‌یافته و پدیده جک اسیدی رخ می‌دهد.

داشتن ضریب انبساط حرارتی

توانایی ماده فولاد به‌حدی زیاد است که در مواجهه با تغییر دما، حجم، طول و مساحت آن تغییر می‌کند. با داشتن این خصوصیت در میلگرد، تنش و تغییر اضافی بر اثر انقباض و انبساط رخ نمی‌دهد. وجود این ویژگی قطعا قیمت بازار میلگرد را متأثر می‌کند.

وجود خاصیت مدول الاستیسیته( ارتجاعی)

وجود توانایی فوق‌العاده در عناصر مختلفی از قبیل آهن و فولاد، برگشتن به حالت اولیه است که بعد از باربرداری و بارگذاری به مدول الاستیسیته شهرت یافته ‌است. مهم‌ترین و اساسی‌ترین خاصیت مکانیکی میلگرد، همین خاصیت ارتجاعی آن است. خریداری عناصر استاندارد بهتر است از مراکز و سایت‌های معتبر صورت بگیرد. برای خرید میلگرد باید با  اخبار به‌روز آن همراه بوده و قیمت آهن را ثانیه‌به‌ثانیه مورد‌ بررسی قرار دهید.

انواع میلگرد

معرفی انواع میلگرد

اهمیت و کاربرد‌های میلگرد باعث شد که صنعتگران به فکر تولید انواع و اقسام آن بیفتند. برای ساختمان‌سازی و صنایع دیگر باید این کالا براساس یک‌سری شرایط و استانداردها انتخاب شود. به‌عنوان مثال در بعضی مواقع استفاده از میلگرد ساده کاربرد داشته و گاهی اوقات نیز نوع آجدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌دانید که وجود انواع متفاوت میلگرد، قیمت بازار آن را تحت‌تأثیر قرار داده و قیمت‌ها را دچار نوسان می‌کند. در این قسمت به انواع متفاوت آن از نظر جنس اشاره ‌می‌کنیم.

  • تقویتی

  • ترانس

  • فولادی ضدزنگ

  • فیبر تقویت شده

  • اپوکسی

  • گالوانیزه

  • فولاد پرکربن

  • اروپایی

ابعاد متفاوت در میلگرد‌ها

در کنار جنس، ابعاد و اندازه میلگرد‌ها نیز متفاوت بوده و براساس حجم و اندازه بتن، میلگرد با اندازه‌های کوچک و متوسط در درون آن قرار می‌گیرد.

با وجود عصرآهن خریدی مطمئن را تجربه کنید!

پیش از خرید هر محصولی، در‌نظر گرفتن کیفیت مرغوب و استاندارد بودن آن بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید آهن‌آلات با‌کیفیتی را خریداری کنید، باید به مراکز و سایت‌های معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما انتخاب عصرآهن است. این سایت با سابقه چندین ساله خود می‌تواند بهترین محصولات را در اختیار شما قرار دهد. برای آگاهی از قیمت بازار میلگرد می‌‌توانید به سایت عصرآهن مراجعه کرده و تمام اطلاعات لازم را از پشتیبان‌های آن‌ها دریافت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.