چگونه سفری اقتصادی از تفلیس به ایروان داشته باشیم؟

 نزدیکی این ۲ کشور به‌هم باعث شده که عده‌ای از مسافرانی که به گرجستان سفر می‌کنند بخواهند بعد از این سفر، به کشور ارمنستان بروند و از جاذبه‌های گردشگری ایروان، پایتخت این کشور نیز دیدن کنند.

اگر شما نیز قصد دارید سفر چند روزه ای را برای تعطیلات پیش رو برنامه ریزی کنید تا از جاذبه‌های دیدنی پایتخت این دو کشور بازدید کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا روش‌های رایج سفر از شهر تفلیس به ایروان را برای شما شرح دهیم.

در ابتدا کمی درباره جاذبه‌های دیدنی شهر ایروان می‌گوییم و سپس به بررسی راه‌هایی می‌پردازیم که می‌توان از طریق آن، از تفلیس به ایروان سفر کرد.

شهر ایروان

شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان است. در این شهر دارای مکان‌های تاریخی مختلفی قرار دارد. اگر عاشق تاریخ و دیدن فضاهای تاریخی باشید، ساعت‌ها غرق تماشای این آثار تاریخی می‌شوید. اگر به موزه گردی علاقه دارید، در این شهر موزه مشهوری بنام موزه نسل‌کشی ارمنی وجود دارد که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

این شهر برای مسافرینی که با خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت قصد امتحان کردن غذاهای محلی ارمنستان را دارند نیز گزینه‌های جذابی ارائه می‌کند. اگر هم اهل هنر باشید و دیدن گالری‌های هنری برایتان لذتبخش است، مطمئنا سفر به شهر ایروان برای شما سفری لذت‌بخش خواهد بود.

در ادامه لیستی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر ایروان را مشاهده می‌کنید:

  • میدان جمهوری ایروان

  • موزه تاریخ ارمنستان

  • خانه موزه مارتیروس ساریان

  • دژ اربونی ایروان

  • بازار ورنیساج ارمنستان

  • مجسمه مادر ارمنستان

  • یادمان نسل‌کشی ارمنی‌ها

  • بازار گوم

  • باغ گیاه‌شناسی ایروان

  • موزه هنر مدرن ایروان و ...

ایروان

قوانین ویزای کشور ارمنستان

قبل‌از آنکه بخواهید تنها یا با تور ارمنستان سفر کنید، لازم است که کمی درباره قوانین ویزای این کشور اطلاعاتی کسب کنید. در چند خط بعدی این‌موضوع را بیشتر توضیح می‌دهیم. برای سفر به کشور ارمنستان نیازی به مراجعه به سفارتخانه این کشور در شهر تفلیس ندارید و به راحتی می‌توانید هنگام ورود به مرز این کشور ویزای خود را دریافت کنید.

معمولاً ویزای این کشور به سهولت صادر می‌شود. تنها موردی که کمی گرفتن این ویزا برای شما مشکل می‌کند، این است که قبل‌از سفر به ارمنستان به کشور آذربایجان سفر کرده باشید. رابطه سیاسی این ۲ کشور کمی شکرآب است و مسافرینی که قبل‌از سفر به ارمنستان به آذربایجان سفر کرده باشند، در مرز این کشور کمی اذیت می‌شوند.

در ادامه روش‌های مختلف سفر از شهر تفلیس به شهر ایروان را بررسی می‌کنیم.

سفر با قطار از شهر تفلیس به ایروان

یکی از راه‌های سفر از شهر تفلیس به ایروان استفاده از قطار است. اگر از ماه اکتبر تا می (مهر تا اردیبهشت‌ماه) می‌خواهید این مسیر را بروید، باید از قطارهای شبانه استفاده کنید. قطارهای شبانه همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، در شب مسیر بین تفلیس تا ایروان را طی می‌کنند. اگر از ماه ژوئن تا سپتامبر (خرداد تا شهریور) بخواهید با قطار از تفلیس به ایروان سفر کنید می‌توانید از قطارهای عصر و بعدازظهر استفاده کنید.

قیمت بلیط‌های این مسیر حدوداً ۲۹ دلار یا ۷۰ لاری است. نسبت به هزینه ای که می‌کنید کیفیت خدمات قطارهای این مسیر برای شما راضی‌کننده خواهد بود. اگر سفر خود را شب آغاز کرده باشید، نزدیک طلوع صبح به کوه‌های آرارات می‌رسید. مشاهده طلوع خورشید در کنار مناظر زیبای رشته‌کوه آرارت لحظات خاطره انگیزی را برای شما ایجاد می‌کند.

سفر با مینی‌بوس از شهر تفلیس به ایروان

اگر دوست دارید با هزینه کمتری از شهر تفلیس به ایروان سفر کنید، می‌توانید از مینی‌بوس‌هایی که با نام مارشروتکاس (marshrutkas) خوانده می‌شوند، استفاده کنید. سفر با مینی‌بوس علاوه‌بر ارزان بودن این امکان را به شما می‌دهد تا از مناظر زیبای مسیر نیز لذت ببرید.

بعد از گشت‌وگذار و دیدن جاذبه‌های گردشگری شهر تفلیس باید به میدان استیشن یا ایستگاه اتوبوس اورتاچالا بروید و از آن‌جا سوار مینی‌بوس‌هایی که به سمت ایروان می‌روند، شوید. قیمت بلیط اتوبوس تفلیس به ایروان حدود ۳۵ لاری (۱۴ دلار) ‌است.

اگر قصد داشتید از میدان استیشن به ایروان سفر کنید، هنگامی‌که به این میدان رسیدید با کمی پرس‌وجو می‌توانید مینی‌بوس‌هایی که به سمت ایروان حرکت می‌کنند را پیدا کنید. اگر هم ایستگاه اتوبوس اورتاچالا را انتخاب کردید، با نگاه کردن به تابلوهایی که در این ایستگاه وجود دارد می‌توانید مینی‌بوس‌هایی ایروان را پیدا کنید. دقت کنید که نام «ایروان» در این ایستگاه ممکن است به زبان‌های مختلفی از جمله گرجی، روسی یا ارمنی نوشته‌شده باشد.

سفر با هواپیما از شهر تفلیس به ایروان

اگر دوست داشتید در کمترین زمان ممکن است از شهر تفلیس به ایروان سفرکنید و مشکل مالی ندارید، می‌توانید از هواپیما استفاده کنید. ۶ روز هفته از شهر تفلیس به سمت ایروان پرواز انجام می‌شود. می‌توانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید. قیمت بلیط هواپیما از شهر تفلیس به ایروان، حدود ۱۶۴ دلار می‌شود و مدت‌زمان این پرواز حدود ۳۰ دقیقه است.

اگر قصد دارید بعد از گشت‌وگذار در شهر ایروان دوباره به تفلیس بازگردید باید بدانید که پروازهای ایروان به تفلیس تنها ۳ روز در هفته برگزار می‌شود و بهتر است از چند روز قبل برای خرید بلیط چارتری یا سیستمی خود برنامه‌ریزی کنید.

ایروان-تفلیس

استفاده از تاکسی برای سفر از شهر تفلیس به ایروان

یکی از آسان‌ترین راه‌هایی که می‌توانید به وسیله آن از تفلیس به ایروان سفر کنید، استفاده از تاکسی است. اگرچه که این راه آسان ترین است اما هزینه آن چندان ارزان نیست. برای کرایه تاکسی در شهر تفلیس باید حدود ۲5 ‌تا ۳۰ هزار درام پول خرج کنید تا شما را به ایروان ببرند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.