گفتگو با دکتر محمد باقر سخی کارآفرین نمونه

شرکت  هلدینگ نسیم راه  با داشتن زیر مجموعه هایی نظیر شرکت مسافرتی و غیر مسافرتی  با مدیریت جناب دکتر محمد باقر سخی در تمامی امور مسافرتی و غیر مسافرتی در حالت فعالیت می باشد و این هلدینگ در نظر دارد تا در آینده ای نه چندان دور فعالیت های خود را در زمینه های مختلف نیز گسترش دهد. 

گفتگو با دکتر محمد باقر سخی کارآفرین نمونه : 

دکتر  سخی جزء کارآفرینان نمونه در  ایران می باشد،  همچنین وی دارای تحصیلات تخصصی و عالیه بوده،  و با چندین سال سابقه درخشان در زمینه مدیریت گردشگری بین المللی همواره می کوشد تا بهترین و آسان ترین راه را برای وارد شدن شما به دنیای مدرن فراهم آورد. اگر شما تمایل دارید در زمینه بیزینس و هلدینگ، اخذ ویزای کشورهای مختلف مانند کانادا و انگلیس و ... اطلاعاتی را بدست آورید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید. قسمت هایی از گفتگوی ما با ایشان به شرح زیر است :

۱.  لطفا خودتان را معرفی نمایید و بفرمایید هم اکنون در چه زمینه هایی در حال فعالیت می باشید؟ 

با سلام و درود محمد باقر سخی هستم، بنده در ابتدا در رشته نقشه کشی سازه های صنعتی مهندسی جامدات فارغ التحصیل شدم و بعد از اتمام تحصیلات خود در این رشته به دلیل اینکه نتوانستم در کشور ایران شغل و حرفه ای مناسب را پیدا کنم به خارج از کشور رفته و اتفاقی در یک شرکت گردشگری مشغول به فعالیت شده و به این حرفه بسیار علاقه مند شدم و دوباره به ایران برگشتم و  در رشته گردشگری بین الملل تحصیلات خود را آغاز نمودم سپس شرکتی را با نام تجارت توسعه نوین امیتیس تاسیس کرده و این ابتدای شروع کار شرکت هلدینگ و شروع کار شرکت های نسیم راه شد. 

۲. لطفا در مورد فعالیت هایتان در زمینه بیزینس و هلدینگ توضیح دهید؟

بیزینس و هلدینگ  نسیم راه دارای چند شاخه مختلف می باشد که اولین شاخه آن شرکت مسافرتی نسیم راه  سفر خوب است، شاخه دیگر نیز یک شرکت دام و طیور به نام نسیم راه تولید ایرانیان می باشد . غیر از این در زمینه های هنری و فرهنگی و ورزشی نیز مشغول به فعالیت می باشیم و هم اکنون در حال تاسیس شرکت ورزشی و هنری نسیم راه هستیم و قصد داریم چند شرکت دیگر که زیر مجموعه این شاخه ها می باشند را تاسیس نماییم و بعد از تکمیل شدن کامل مجموعه نیز قصد داریم ابتدا به فرابورس رفته و سپس به بورس کشور وارد شویم تا از این طریق بتوانیم به نوعی به اقتصاد کشور کمک نماییم. 

۳. هدف اصلی شما از ایجاد شاخه های کاری مختلف چیست؟ 

ما قصد داریم تا با راه اندازی کارگاه ها و شرکت های خرد باعث رشد اقتصادی کشور شویم و علاوه بر این برای جوانان اشتغال زایی نماییم چرا که هر چقدر اقتصاد کشور پر رونق باشد به صورت خودکار زمینه اشتغال برای نیروی جوان مهیا می شود و از طرفی نیز ایجاد  اشتغال به شیوه های درست باعث رونق کسب  و کارکشور می گردد. 

۴. لطفا در زمینه تاریخچه ایجاد بیزینس و هلدینگ نیز توضیح دهید؟ 

تاریخچه هلدینگ ما چندین ساله است، زمانی که از خارج به ایران برگشتم با توجه به تمامی تجربیاتی که بدست آورده بودم تمایل داشتم در کشور نیز این بستر را فراهم نمایم و فعالیتی را آغاز کنم تا بتوانم در زیر مجموعه آن نیز کارهای اساسی را جهت رونق کسب و کار و اشتغال زایی انجام دهم. 

۵. چرا با وجود اینکه در زمینه بیزینس های مختلف نظیر شرکت مسافرتی، دام و طیور و ... در حال انجام فعالیت هستید باز هم تمایل دارید در زمینه فرهنگ، ورزش و هنر نیز فعالیت هایی را داشته باشید؟ 

در حالت کلی می توانم بگویم که زمینه ذاتی خودم به این شکل است ،  زیرا من ورزشکار بودم و تصور می کنم از نظر فرهنگی و ورزشی می توانم آن کارهایی را که هنوز در کشور انجام نشده یا به صورت مختصر انجام شده است را انجام دهم. البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشیم که مقام رهبری همواره تاکید دارند که " کشور ایران از نظر هنر ایرانی اسلامی غنی می باشد اما متاسفانه برخی کم کاری هایی  در این زمینه انجام شده  است" و به نظر من دغدغه رهبری را باید ادا نما ئیم همچنین ما ایرانیان دارای فرهنگی بزرگ و غنی می باشیم که باید برای رشد و صدور این فرهنگ تلاش نماییم. 

ما دانشمندانی همچون ابوعلی سینا، زکریای رازی، ابوریحان بیرونی و بسیاری دیگر داریم که همه فعالیت های این دانشمندان نشان دهنده فرهنگ و تمدن غنی ایرانیان می باشد. 

۶. جناب دکتر می شود بفرمایید که چه فعالیت هایی را در زمینه هنری داشته اید؟ 

افتخار دارم که به صورت کلی عرض کنم، به عنوان سرمایه گزار یا تهیه کننده برخی از نمایش ها، تئاتر ها، فیلم های کوتاه و موسیقی های اصیل ایرانی بوده ایم. 

۷. در زمینه دام و طیور چند سال است که فعالیت خود را آغاز کرده اید؟ 

در زمینه دام و طیور حدود ۲ سال است که در حال فعالیت می باشیم و خدارو شکر در این زمینه به نتیجه ای مطلوب نیز رسیده ایم و امیدواریم در آینده نزدیک نیز موفقیت های بیشتری را در این زمینه بدست آوریم. 

۸. جناب دکتر لطفا در مورد تولیدات در زمینه دام و طیور نیز کمی توضیح دهید که در کل شامل چه چیز هایی می باشد؟ 

تولیدات ما شامل موارد زیر است : 

• گوشت مرغ 

• تخم مرغ 

• خوراک دام و طیور و .... 

• و بالاتر از این تولیدات، مشاوره های گوناگون به کسانی است که تازه میخواهند در این عرصه قدم بگذارند، و همچنین در مواردی نیز به عنوان حامی مالی از تولید کنندگان و کار افرینی اقدام نموده ایم. 

 *  البته قابل ذکر است که در این زمینه مشکلات زیادی را هم داریم که به عنوان مثال یکی از این مسائل گرانی خوراک دام ، طیور و غیره می باشد . 

۹. جناب دکتر برگردیم به رشته اصلی شما که همان موضوع مسافرتی است، آیا با گرانی های اخیر و شیوع ویروس کرونا فعالیت های سفری شرکت مسافرتی نسیم راه سفر خوب نیز دچار کاهش و ضرر شده است؟ 

مسلماً، بله،  ما  نیز در زمینه سفر با بالا رفتن و ایجاد نوسانات ارز و علاوه بر این شیوع بیماری کرونا در ایران و سایر کشورها دچار ضررهای زیادی شده ایم زیرا انجام همه فعالیت ها در کشور ایران به ارز وابسته است و اگر گرانی پیش آید طبیعتا مسافرت ها نیز کم می شود و در نتیجه سفر خوب نیز با مشکلاتی نظیر کمبود بودجه و .... مواجه می شود و این مشکل نیز علاوه بر مدیریت شرکت به کارمندان نیز سرایت می کند، اما خدارو شکر میکنیم که تا اکنون مشغول به کار هستیم، تا انجا که به دلیل مشکلات فوق الذکر، بسیاری از دفاتر مسافرتی تعطیل نموده اند اما، ما توانستیم که با زحمت و تلاش بسیار بر چنین مشکلاتی فائق اییم.

۱۰. در مورد نحوه اخذ ویزا و مسافرت اگر امکان دارد برایمان توضیح مختصری دهید؟ 

در حال حاضر شرکت مسافرتی نسیم راه سفر خوب در حال بررسی جدیدترین تحولات در روابط کشورها برای اخذ ویزا و مهاجرت می باشد تا بتواند بهترین راه را برای گرفتن ویزا یا مسافرت به مشتریان خود پیشنهاد دهد. شایان ذکر است که مشاوره صحیح در این زمینه می تواند یکی از اقدامات اولیه برای رسیدن به مقصود باشد. 

۱۱. ضمن تشکر از پاسخگویی تان به سوالات ما می توانم به عنوان آخرین سوال از شما بپرسم که رمز موفقیت تان در زمینه تمامی این فعالیت ها چه بوده است؟ 

اولین رمز موفقیت من توکل به خدا است و اگر ما ایمان کامل به خدا داشته باشیم و در برابر خدا تسلیم واقعی باشیم خواهیم دید که خدا نیز خیر ما را می خواهد. دومین رمز موفقیت، من ایجاد کار گروهی بود و من همیشه معتقد هستم که اگر در هر زمینه ای همیشه مشورت داشته باشیم و کار گروهی انجام دهیم بدون شک به موفقیت های بیشتری خواهیم رسید، سومین رمز موفقیت تلاش بسیار و شبانه روزی در راه رسیدن به موفقیت است. 

نسیم راه

نتیجه گیری : همواره شعار دکتر محمد باقر سخی و مجموعه تحت نظارتش  این است که " برای انسان های بزرگ هیچ بن بستی وجود ندارد " و علاوه بر این با داشتن روحیه و با تلاش فراوان و پشتکار میتوان در هر راهی صحیح قدم برداشت و موفق شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.