شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۶ دنیای اقتصاد

اخبار نیرو - روزنامه شماره ۶۰۹۶

  • راهکار توسعه تجدیدپذیرها در دولت چهاردهم

    دنیای اقتصاد-زینب طاری: ضرر سنگین صنایع به دلیل قطع برق و حتی اعمال محدودیت در بخش مشترکان خانگی در تابستان امسال میراث بی‌توجهی به صنعتی است که با وجود هشدار کارشناسان و صاحب‌‌‌نظران از برنامه ششم توسعه تقریبا به حال خود رها شد و امروز بیراه نیست اگر ناترازی بیش از ۱۸‌هزار مگاواتی برق کشور را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌‌‌های کشور بدانیم. در این میان آنچه مساله را بغرنج‌تر می‌‌‌کند، ناترازی همزمان گاز و برق است؛ در واقع حتی چنانچه با یک عزم جدی نیروگاه‌‌‌های حرارتی احداث شوند، تامین سوخت آنها یک بحران جدی را پیش روی سیاستگذاران قرار می‌‌‌دهد.
  • فشار هوش مصنوعی بر شبکه‏‏‌های برق

    دنیای‌اقتصاد: به گفته کارشناسان هوش مصنوعی می‌تواند شبکه برق کشورها را تحت فشار قرار دهد، زیرا تقاضای برق از مراکز داده در دهه آینده به شدت افزایش خواهد یافت، درست زمانی که عرضه برق به دلیل بازنشستگی سریع نیروگاه‌‌‌های زغال‌‌‌سنگ‌سوز با کاهش مواجه می‌شود. مراکز داده در ایالات متحده به تنهایی می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ به همان اندازه برق مصرف کنند که برخی از اقتصادهای بزرگ صنعتی تولید می‌کنند، زیرا نه‌تنها از نظر تعدد مصرف‌کنندگان، بلکه از نظر مقیاس نیز تقاضا برای برق افزایش می‌‌‌یابد.
  • سه عامل کلیدی که تولید و توزیع برق کشور را به چالش کشید

    دنیای‌اقتصاد: صنعت برق کشور در فصل گرم سال‌جاری با شرایط دشواری در حوزه تولید و تامین برق مواجه شد که از نظر بسیاری از مدیران و کارشناسان این صنعت در کنار عامل مهم افزایش دما معلولی از ناترازی اقتصادی و مصرف غیربهینه این انرژی ارزشمند در کشور است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر