شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۶۰ دنیای اقتصاد

اخبار مسکن و عمران - روزنامه شماره ۵۹۶۰

  • فاجعه مخفی تراکم‌فروشی

    دنیای اقتصاد -گروه مسکن و شهری: حدود ۱۰درصد از نقشه تهران در حریم گسل‌های اصلی قرار دارد که بخش قابل‌توجهی از این «پهنه تحت خطر تخریب گسترده با زلزله بزرگ» در شمال شهر است. از سال ۹۹ با تصویب شورای عالی شهرسازی، برج‌سازی در اطراف گسل‌های اصلی ممنوع و برای سایر ساخت‌وسازها «حد تراکم» تعیین شد. یک مطالعه رسمی اما، ۶۵درصد ساختمان‌های منطقه یک را «بحرانی» به لحاظ «شدت خسارت در زلزله» اعلام می‌کند. این مطالعه، «جذابیت درآمد فروش تراکم» در این سال‌ها را عامل «ساخت فاجعه برای پایتخت» می‌داند.
  • اجاره بدون ‏‏‌دردسر در کجای اروپا؟

    دنیای اقتصاد -نیلوفر ادیب‏‏‌نیا: نشریه اکونومیست سال گذشته با الهام از شخصیت کری برادشاو در یک سریال محبوب آمریکایی، شاخصی به نام «شاخص کری برادشاو» را معرفی کرد. این شاخص به بررسی توانایی مالی افراد برای اجاره آپارتمان به صورت انفرادی در بزرگ‌ترین شهرهای آمریکا می‌‌‌پردازد.
  • کلنگی‌های غرب پایتخت؛ چند؟

    دنیای‌اقتصاد- گروه مسکن و شهری: قیمت خانه‌های کلنگی در مقایسه با قیمت سایر آپارتمان‌ها در تهران، اختلاف اساسی دارد. این اختلاف عمدتا تحت تاثیر نبود زمین خام در این کلان‌شهر برای ساخت وساز است. در نتیجه بسازوبفروش‌ها برای تامین زمین مورد نیازشان از «ساختمان‌های کلنگی» و در قالب «مشارکت‌ در ساخت» با مالکان این ساختمان‌ها بهره می‌برند. همین تقاضا از سمت سازنده‌ها برای خرید خانه‌های کلنگی باعث شده قیمت این املاک بالاتر از سایر آپارتمان‌ها باشد. قیمت کلنگی را در بازار مسکن تحت عنوان قیمت زمین تلقی می‌کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر