معماری ایرانی در برج میلاد
در معماری بخش‌هایی از برج میلاد از معماری ایرانی الهام گرفته شده است.

عکس: سعید عامری
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حافظی طراح برج میلاد با بیان این مطلب افزود: طبقات فوقانی برج میلاد به گونه‌ای طراحی شده که به صورت لحظه‌ای قادر به خدمات رسانی به 2‌هزار و 160 نفر است.
وی تصریح کرد: برج میلاد با تمامی کاربری‌های مخابراتی، تلویزیونی، تجاری، فروشگاهی و رستوران از اسفندماه سال‌جاری برای بازدید عموم آماده می‌شود.
حافظی با اعلام اینکه تا کنون ساختمان بتنی، سازه فلزی و دکل آنتن برج میلاد تکمیل شده است، گفت: سازه فلزی از ارتفاع 245متر شروع و تا ارتفاع 315متر ادامه دارد و شامل 12 طبقه است.
وی با اشاره به اتمام ساخت برج تا پایان نیمه اول امسال، از بهره‌برداری کامل مجموعه برج میلاد در روز ۲۲ بهمن ۸۶ خبر داد.
تا کنون 80‌میلیارد‌تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده است که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان پروژه 40‌میلیارد تومان دیگر نیز هزینه خواهد شد.
وی افزود: ساختمان لابی برج میلاد شامل دو طبقه زیرزمین و چهار طبقه روی زمین با مساحت ۲۵‌هزار متر مربع است و دو طبقه به منظور تجهیزات مخابراتی و تلویزیونی، رستوران گردان، دو طبقه به منظور نصب الکترومکانیک‌ها و ۵/۲ طبقه برای دیدن عمومی مناظر شهر و گالری و کافی‌شاپ در نظر گرفته شده است.وی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰درصد از ماشین‌آلات خنک‌کننده و بویلرها سفارش داده شده و بزودی نصب خواهند شد، همچنین شبکه برق، آب و دسترسی‌ها توسط کارفرما به زودی تکمیل می‌شود.
طراح برج میلاد تاکید کرد: برج میلاد اسفند ماه امسال برای بازدید عموم آماده خواهد شد.