شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۳ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۰۹۳

  • تاوان کوتاهی در جانشین‏‏‌پروری

    نویسنده: Cameron Yarborough مترجم: منا اختیاری
    ماه گذشته که چشم دنیا به رئیس‏‏‌جمهور آمریکا بود و همه منتظر بودند ببینند از نامزدی مجدد انصراف می‏‏‌دهد یا نه، من به کشمکش درونی او فکر می‏‏‌کردم و با خود می‏‏‌گفتم کاملا درکش می‏‏‌کنم. شاید رئیس‏‏‌جمهور نباشم، اما با چالش‏‏‌ها و برنامه‏‏‌ریزی‏‏‌های مربوط به جانشینی آشنا هستم و مصائبش را می‏‏‌فهمم. من به عنوان یکی از بنیان‏‏‌گذاران و تا همین اواخر مدیرعامل پرشور یک شرکت «مربی‏‏‌گری اجرایی» که۷ سال پیش آن را تاسیس کردم، برای واگذاری مسوولیت با خودکاوی سنگینی دست‏‏‌وپنجه نرم کردم. فرقی نمی‏‏‌کند صحبت از سیاست باشد یا کسب‏‏‌وکار و تجارت؛ راه‏‏‌های زیادی برای خراب کردن فرآیند واگذاری مسوولیت وجود دارد، از جمله تردید و بلاتکلیفی، تاخیر در تصمیم‏‏‌گیری و بی‏‏‌برنامگی.
  • آزاردهنده‏‏‌ترین ویژگی جوانان در کار: اغلب درست می‏‏‌گویند

    نویسنده: Pilita Clark
    همین چند روز پیش، یک ایمیل خودکار از یکی از همکاران دریافت کردم با این مضمون که: «از ایمیل‌تان متشکرم. من تا ۱۵ اوت مرخصی هستم. لطفا موارد فوری را به من WA کنید!» به شوخی شبیه‌‌‌تر بود تا واقعیت. واقعا آزاردهنده بود. با خودم گفتم: مگر می‌شود؟ اصلا WA چیست؟ زمانی هم که متوجه شدم WA مخفف «واتس‌‌‌اپ کردن» است، فهمیدم حتی اگر بخواهم هم نمی‌توانم به این همکار جوان پیام بدهم، چون شماره تلفنش در ایمیل درج نشده بود. کمی بعد که با یکی از دوستانم صحبت می‌‌‌کردم به مسخره گفتم مشکل کار کردن با جوانان همین است. ابتدایی‌‌‌ترین رفتارهای حرفه‌‌‌ای را بلد نیستند. چه کسی در ایمیل خودکار از مخفف گیج‌‌‌کننده‌‌‌ای مثل WA استفاده می‌کند؟ اصلا چرا باید به همه بگوید در واتس‌‌‌اپ به او پیام بدهند، آن هم زمانی که تا شماره‌‌‌اش را نداشته باشند نمی‌توانند چنین کاری کنند. غر زدنم که تمام شد، دوستم گوشزد کرد که اتفاقا این همکار جوان خیلی منطقی عمل کرده است.
  • چالش‏‏‌های مواجهه با یک سرپرست جدید

    مترجم: کامران اکبری
    تصور کنید یک روز مدیرتان به شما می‌‌‌گوید که قرار است یک نفر را به عنوان بالادستی شما استخدام کند. به‌‌‌ عبارت دیگر، قرار است بین شما و مدیر مستقیم‌‌‌تان یک لایه مدیریتی جدید ایجاد شود.
  • ستون‌‌‌‌های شش‌‌‌‌گانه دگرگونی دیجیتال

    مترجم: سید حسین علوی لنگرودی alavitarjomeh@gmail.com
    اگر قرار باشد شرکت‌ها در زمینه دگرگونی دیجیتال با موفقیت عمل کنند نیاز دارند بر شش ستون اصلی در فراسوی تکنولوژی تمرکز کنند؛ همان‌طور که باید دگرگونی دیجیتال را به‌‌‌‌عنوان یک تغییر برآمده از تکنولوژی در نظر بگیرند؛ تغییری که فقط زمانی امکان‌‌‌‌پذیر خواهد بود که مدیران سازمان‌ها با آغوشی باز به استقبال آن بروند و آن را در بستری مناسب و مطلوب به مرحله اجرا درآورند. این شش ستون اصلی دگرگونی دیجیتال عبارتند از تجربیات، افراد، تغییر، نوآوری، رهبری و فرهنگ که در ادامه نگاهی دقیق‌‌‌‌تر به آنها خواهیم انداخت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر