شماره روزنامه ۶۱۲۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۲ دنیای اقتصاد

اخبار محیط زیست - روزنامه شماره ۶۱۲۲

  • فرصت سرمایه‌گذاری بر پسماند‏‏‏‏‌های پلیمری

    دنیای اقتصاد -فاطمه بابالو: هایده شیرزادی فعال محیط‌زیستی کرمانشاه معتقد است با همکاری سرمایه‌گذاران چالش زباله به فرصت تبدیل می‌شود. به‌اعتقاد او تفکیک در مبدا به‌صورت یکپارچه، ایجاد سیستم‌های مناسب پردازش و بازیافت کارآمد با تکنولوژی روز، فراهم‏‏‏‏‌کردن بودجه‌و حمایت از مصرف سوخت جایگزین می‌تواند به کاهش آلودگی‏‏‏‏‌های پلاستیکی کمک کند.
  • توفان گرمایش

    دنیای اقتصاد: یک تحلیل جدید نشان می‌دهد؛ هلن در نتیجه تغییرات آب‌‌‌‌‌وهوایی، ۱۰‌درصد باران بیشتری را به‌همراه داشته‌است، اما تکنیک‌‌‌‌‌های تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که افزایش واقعی بارندگی ممکن است بسیار بیشتر بوده باشد. تجزیه و تحلیل تیمی از دانشمندان در ایالات‌متحده و اروپا نشان می‌دهد؛ تغییرات آب‌‌‌‌‌وهوا باعث افزایش ۱۰‌درصدی اوج بارش باران از توفان هلن شده‌است.
  • مراکز داده سبز؛ توازن فناوری و محیط‌زیست

    دنیای اقتصاد - حمید ملازاده: در دنیای دیجیتال امروز، مراکز داده به‌عنوان قلب تپنده اینترنت و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات عمل می‌کنند. با افزایش تقاضا برای خدمات آنلاین، نیاز به ذخیره و پردازش داده‌ها به‌‌‌‌‌‌‌‌‌طور چشمگیری افزایش یافته‌است، اما این رشد به‌همراه خود چالش‌های زیست‌محیطی زیادی را نیز به‌دنبال داشته‌است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر