شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۴ دنیای اقتصاد

اخبار محیط زیست - روزنامه شماره ۶۰۷۴

  • سرمایه‌گذاری سبز

    دنیای اقتصاد -فاطمه بابالو: در عصری که اثرات تغییرات آب‏‏‏‌و‎هوایی به‌طور فزاینده‌ای آشکار می‌شود، ضرورت تغییر به سمت شیوه‏‏‏‌های پایدار هرگز به این اندازه حیاتی نبوده‌است. گذار از وابستگی به سوخت‌های فسیلی به منابع انرژی تجدیدپذیر، پذیرش فناوری‌های سازگار با محیط‌زیست و تلاش برای کشاورزی پایدار، همگی گام‌هایی در جهت درست هستند، با این حال این تلاش‌ها نیاز به پشتوانه مالی قابل‌توجهی دارد؛ اینجاست که سرمایه‌گذاری سبز وارد عمل می‌شود.
  • هیدروژن سبز؛ تضمین انرژی پایدار

    دنیای اقتصاد -حمید ملازاده : از آنجاکه جهان با نیاز فوری به دور‌شدن از سوخت‌های فسیلی و کاهش اثرات تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند، هیدروژن سبز به‌عنوان یک جزء حیاتی در تلاش برای تضمین آینده انرژی پایدار در حال ظهور است.
  • ادبیات جدید مدیریت پسماند پلاستیکی

    دکتر ابوعلی گلزاری- دکترای مهندسی محیط‌زیست، مدیریت پسماند و مدرس دانشگاه دکتر حسین نعمت‌اللهی- دکترای مهندسی محیط‌زیست و مدیریت پسماند
    مدیریت پسماندهای پلاستیکی یکی از چالش‌های اساسی زیست‌محیطی در ایران است که نیازمند همکاری و هماهنگی بین تمامی ذی‌نفعان است. در این مقاله به بررسی نقش‌‌‌‌ها، اختیارات و چالش‌های پیش‌روی ذی‌نفعان اصلی در این حوزه می‌‌‌‌پردازیم.
  • حمایت سازمان حفاظت محیط‌زیست از پژوهش‌های با موضوع تغییر اقلیم و طبیعت‌‌‌‌‌‌گردی

    معاون آموزش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این سازمان امسال به‌‌‌‌‌‌طور ویژه از طرح‌های پژوهشی با موضوع تغییر اقلیم و طبیعت‌‌‌‌‌‌گردی حمایت می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کردستان، نورالله مرادی در نشستی با رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به افتتاح خانه‌فناور محیط‌زیست در این دانشگاه اظهار کرد: خانه‌‌‌‌‌‌های فناور به‌منظور برقراری پیوند بین دانشگاه و سازمان محیط‌زیست به شکل عملی و کاربردی طراحی شده‌اند. وی اضافه کرد: معتقدیم دانشگاه‌‌‌‌‌‌های هر استان می‌توانند برای احصا و برطرف‌کردن معضلات وچالش‌های محیط‌زیستی استان خود، طرح ارائه کنند و خانه فناور فرصتی برای اجرایی‌کردن این مهم است. معاون آموزش و مشارکت‌‌‌‌‌‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: خانه‌‌‌‌‌‌های فناور محیط‌زیست فرصتی را ایجاد می‌کنند تا کارگروهی متشکل از دانشگاهیان و همچنین مدیران و کارشناسان سازمان حفاظت محیط‌زیست تشکیل شود و به شناسایی چالش‌های محیط‌زیستی و اقدامات عملیاتی برای رفع آنها پرداخته شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر