گرداننده کانال تلگرامی ازدواج اینترنتی دستگیر شد

سرگرد حسین سپهوند، امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یک متهم با انجام تبلیغات با عنوان ازدواج موقت و حلال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد.

بانوان از سوار شدن به این خودروها خودداری کنند

وی با بیان اینکه در پی شکایت و مراجعه حضوری چند تن از شهروندان مبنی فریب و کلاهبرداری از آنها، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت، افزود: برابر اظهارات شاکیان و ضمن بررسی‌های انجام شده مشخص شد که متهم با راه‌اندازی کانال تلگرامی و انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی، آنها را فریب داده و مبلغی را به‌عنوان دستمزد یا بیعانه از آنها دریافت می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان، ادامه داد: با اقدامات پلیس صورت‌گرفته توسط کارشناسان فتا کوهدشت، متهم پرونده در این شهرستان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سپهوند، گفت: متهم در تحقیقات اولیه، منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از روبه‌روشدن با مستندات، به جرم خود اعتراف کرده و مبلغ کلاهبرداری انجام شده را دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از ۱۲۶ نفر کلاهبرداری کرده عنوان کرد.

وی تأکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به کانال‌ها و صفحه‌های اجتماعی با عنوان ازدواج اینترنتی اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

رئیس پلیس فتا لرستان، تصریح کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.