شماره روزنامه ۶۱۳۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۱ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۱۳۱

  • واکاوی زندگی بزرگان

    دنیای اقتصاد: مراسم رونمایی از یک اپلیکیشن آموزش موسیقی در فرهنگسرای نیاوران به تقدیر از فرهاد فخرالدینی، آهنگ‌ساز نامدار و محمدرضا شجریان، خواننده فقید تبدیل شد. در این برنامه باران نیکراه روایتی از سیر تحول آموزش موسیقی در ایران را قرائت کرد و سپس علیرضا قربانی به افتخار فرهاد فخرالدینی روی صحنه رفت و در پایان اجرای خود گفت آخرین اجرای من و استاد ۲۵سال پیش بود و هنوز خاطرات آن برایم زنده است.
  • «پایان خوش» میشل هانکه در سینما

    دنیای‌اقتصاد: میشل هانکه، فیلم‌ساز مشهور اتریشی دیگر به کارگردانی در سینما برنمی‌گردد و «پایان خوش» آخرین اثر او در دنیای سینما خواهد بود.
  • «در جست‌وجوی ریچارد» در خانه هنرمندان

    دنیای‌اقتصاد: فیلم «در جست‌وجوی ریچارد» به کارگردانی آل پاچینو چهارشنبه ۲آبان در خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید.
  • اجرای آثار پیانونوازان معروف در یک کنسرت

    دنیای‌اقتصاد: نگاهی به چند دوره مکتب پیانوی ایرانی در «رسیتال پیانوی ایرانی» با نوازندگی محمدرضا امیرقاسمی در موزه موسیقی برگزار می‌شود. در این کنسرت آثاری از استادان جواد معروفی، همایون خرم، مشیر همایون شهردار، اردشیر روحانی، محمودخان مفخم الممالک و همچنین قطعاتی از ساخته‌های خود محمدرضا امیرقاسمی اجرا خواهد شد.
  • ماجرای عکس پر حاشیه فاطمه گودرزی

    دنیای‌اقتصاد: در روزهای اخیر عکسی از فاطمه گودرزی روی تخت بیمارستان منتشر شد و واکنش‌های فراوانی را به‌وجود آورد.
  • نمایش و نقد فیلم «یازده یازده» در فرهنگسرای اندیشه

    دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «یازده یازده» به کارگردانی آرش رحمانی امروز دوشنبه در فرهنگسرای اندیشه به نمایش درمی‌آید و سپس نقد و بررسی خواهد شد. «یازده یازده» روایت نویسنده‌ای است که سال‌ها در خانه‌ای متروک زندگی می‌کند و ناگهان توسط چهار سیاه‌پوش تهدید می‌شود تا داستانی را که آنها می‌خواهند، بنویسد. در غیر این صورت ساعت ۱۱:۱۱ رویداد خاصی اتفاق می‌افتد.
  • تا چند سال آینده تئاتر تعطیل می‌شود

    دنیای‌اقتصاد: شهاب مهربان که این روزها نمایش «گورپلاس» را روی صحنه برده است، درباره وضعیت تئاتر حرف می‌زند. او در توضیح نمایش «گورپلاس» گفت: نمایش ما یک کار اجتماعی با رویکرد کمدی است و در ادامه نمایش قبلی‌ام، «بوکسور» که سال۱۴۰۰ اجرا شد، روی صحنه می‌رود. آن نمایش قصه خانواده‌ای در دهه۵۰ بود که درگیر پدرکشی شده بودند و نمایش «گورپلاس» در ادامه همان داستان است و ماجرای کاراکترهای آن را در فاصله‌ای ۳۰، ۴۰ساله روایت می‌کند و گویی قصه امسال و پارسال است.
  • قصه زندگی مرد «حادثه‌جو» در کتاب‌فروشی‌ها

    دنیای‌اقتصاد: کتاب «حادثه‌جو» شامل گفت‌وگوی مفصل مزدک علی نظری با امین فرزانه یکی از لات‌های مشهور تهران منتشر شد. این کتاب به روایت زندگی پُرفراز و نشیب امین فرزانه از دوران کودکی در حصیرآباد و محله‌ ۱۳آبان می‌پردازد و او بی پرده و صریح از درگیری‌ها و سال‌ها زندان تا تلاش‌های امروزش برای صلح و آشتی را روایت می‌کند.
  • جبهه‌گیری بزرگ‌ترین موسسه انتشاراتی جهان علیه هوش مصنوعی

    دنیای‌اقتصاد: سازندگان هوش مصنوعی به‌دلیل وام گرفتن از نوشته‌های دیگران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود با کوهی از انتقاد مواجه شده‌اند. اکنون بزرگ‌ترین موسسه انتشاراتی جهان اقداماتی را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که آثار نویسندگانش در این پروسه مورد سرقت قرارنگرفته است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر