شماره روزنامه ۶۱۲۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۱ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۱۲۱

  • مهمانی بزرگان هنر دنیا در ایران

    دنیای اقتصاد: این روزها موزه هنرهای معاصر ایران میزبان نمایشگاهی با عنوان «چشم در چشم» است که می‌تواند علاقه‌مندان هنرهای تجسمی را شگفت‌زده کند.در این رویداد بر پرتره در هنر معاصر تمرکز شده و ۱۲۰ اثر درخشان از هنرمندان بزگ خارجی و ایرانی در ژانرهای عکاسی، نقاشی و مجسمه‌سازی به نمایش گذاشته شده است.نام‌های بزرگی که آثارشان در این رویداد حضور دارد، هنرمندان شاخص جهان همچون فرانسیس بیکن، آنری دو تولوز-لوترک، پابلو پیکاسو، ونسان ون‌گوگ، اندی وارهول، آلبرتو جاکومتی، جیمز انسور، ادوارد مونه، جیم داین، رابرت راشنبرگ، فرنان لژه و خوان میرو هستند.از میان ایرانی‌ها نیز نام هنرمندانی همچون کمال‌الملک، بهمن محصص، مارکو گریگوریان، محمود جوادی‌پور، احمد اسفندیاری، ژازه تباتبایی، کامبیز درم‌بخش، غلامحسن نامی، مهدی سحابی، فرشید ملکی، کوروش گلناری و...به چشم می‌خورد.
  • انتقاد یک کارگردان از بی‌عدالتی در تبلیغ فیلم‌های بخش خصوصی

    ایسنا: سیدجواد هاشمی، کارگردان، با انتقاد از نابرابری در حمایت از فیلم‌های کودک در بخش تبلیغات، بیان کرد: وقتی رقابت سالم در اکران برقرار نباشد، بخش خصوصی سینما سقوط خواهد کرد.
  • ترجمه آخرین رمان یوسا در بازار کتاب

    دنیای اقتصاد: کتاب «سکوتم تقدیم به شما» آخرین رمان ماریو و ارگاس یوسا با ترجمه مجدالدین ارسنجانی منتشر شد. رمان جدید این برنده جایزه نوبل، که سال ۲۰۲۲ در عرصه جهانی منتشر شده، داستان مردی است که رویای ساختن کشوری آرمانی را از طریق موسیقی دارد و در تلاش برای نوشتن کتابی درباره آن دیوانه می‌شود.
  • همراهی نصرالله رادش در فصل جدید «بگو بخند»

    دنیای اقتصاد: برنامه استعدادیابی «بگو بخند» با میزبانی عبدالله روا و ترکیب جدید داوران خود از امروز چهارشنبه در شبکه نسیم روی آنتن می‌رود. این برنامه پس از دریافت ۱۱ هزار ویدئو برای سومین فصل، کار خود را آغاز کرد و پس از بررسی‌ها و راستی آزمایی‌های طولانی مدت درنهایت با ۸۰ گروه که شامل ۳۰۰ شرکت‌کننده می‌شود، فصل جدید خود را به صورت رسمی شروع می‌کند. «بگو بخند» که در رشته‌های تئاتر، شعر طنز، استندآپ و… برگزار می‌شود، داوران فصل گذشته یعنی نعیمه نظام‌دوست، شهرام شکیبا و شهاب عباسی را درکنار خود دارد و در این فصل نصرالله رادش نیز گروه داوران «بگو بخند» را همراهی می‌کند.
  • اسکورسیزی: افرادی مانند «بیل قصاب» دوباره در حال ظهورند

    دنیای اقتصاد: مارتین اسکورسیزی با حضور در موزه سینما در تورین ایتالیا در گفت‌وگویی با خبرنگاران در مورد مسائل گوناگون از جمله سیاست صحبت کرد.
  • تغییر نام سالن کودک باغ کتاب به «فرشته طائرپور»

    دنیای اقتصاد: هم‌زمان با روز جهانی کودک و در ادامه نام‌گذاری سالن‌های پردیس سینمایی باغ کتاب به نام سینماگرانی که سابقه تالیف کتاب نیز دارند، سالن کودک این پردیس به نام فرشته طائرپور، سینماگر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، نامگذاری شد.
  • طنین نوای «مهربانی» در برج میلاد

    دنیای اقتصاد: ارکستر «مهربانی» به رهبری سلمان سالک و با حضور ۱۵۰ نوازنده شنبه ۲۱ مهر در برج میلاد به صحنه می‌رود. ارکستر بزرگ «مهربانی» در کنسرت پیش رو در دو بخش به اجرای قطعات می‌پردازد که در بخش نخست، تصنیف «ای یار من» با شعری از مولانا، قطعه «طلب» در دستگاه شور، بی‌کلام، تصنیف «زندان شب یلدا»، شعری از هوشنگ ابتهاج، چهارمضراب و تصنیف «درد گُنگ» شعر از هوشنگ ابتهاج و رِنگ «مازنی» بر اساس موسیقی محلی مازندران اجرا می‌شود.
  • نقد یک کتاب با حضور لیلی رشیدی

    دنیای اقتصاد: نشست نمایش فیلم و بررسی کتاب «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» شنبه ۲۱ مهر در در موسسه فرهنگی هنری ته‌رنگ اندیشه و خیال برگزار می‌شود.
  • نمایش فیلم تحسین‌شده جشنواره ونیز در خانه سینما

    دنیای اقتصاد: فیلم ایتالیایی «من کاپیتان هستم» ساخته ماتئو گارونه امروز چهارشنبه در دوازدهمین جلسه سینماتک خانه سینما، به نمایش درمی‌آید. این فیلم سال گذشته برنده چهار جایزه، از جمله شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی، از جشنواره ونیز شد و همچنین به‌عنوان نماینده سینمای ایتالیا، نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی بود.
  • نمایش رایگان مستند «دبستان پارسی» در موزه سینما

    دنیای اقتصاد: همزمان با هفته ملی کودک، مستند «دبستان فارسی» ساخته حسن نقاشی با همکاری شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) در موزه سینما نمایش داده می‌شود. داستان این فیلم که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است، درباره تاسیس اولین دبستان نوین یزد معروف به دبستان پارسی در عهد قاجار است. پس از نمایش این فیلم که امروز چهارشنبه ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده خواهد شد، جلسه نقد و بررسی آن با حضور سیداحمد محیط طباطبایی، حسن نقاشی، محمدرضا مهراندیش و علیرضا حسن‌زاده برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر