شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۹ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۰۷۹

  • به نام المپیک؛ به کام تلویزیون

    دنیای اقتصاد: المپیک پاریس ۲۰۲۴، بازی‌های جام‌های باشگاهی و ملت‌های اروپا در سه چهار ماه اخیر روزهای خوبی را برای پخش تلویزیونی رقم زدند؛ چه در ایران و چه در گستره جهان. برگزاری این مسابقات، به‌ویژه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، موجب شد استقبال از برنامه‌های تلویزیونی افزایش پیدا کند و غول تولید و پخش آثار تصویری یعنی کمپانی برادران وارنر رکورد بزند. در ایران هم البته هنوز گزارش دقیقی از آمار بازدیدها و استقبال مخاطبان از برنامه‌های صداوسیما منتشر نشده، اما تلوبیون گزارش داده که بیش از ۵میلیون کاربر آن، مسابقات را از طریق این پلتفرم دنبال کرده‌اند.
  • آثار کوچک از بزرگان نقاشی در نمایشگاه «ری‌سایز»

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه گروهی «ری‌سایز» با آثاری از هنرمندان جوان و پیشکسوت در ابعاد کوچک جمعه ۲۶ مردادماه در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود.
  • کرگدن بنکسی روی ماشین

    دنیای اقتصاد: سری نقاشی‌های دیواری بنکسی هنرمند ناشناس در خیابان‌های لندن همچنان اضافه می‌شود و او اخیرا در هشتمین اثر خود با موضوع حیوانات یک کرگدن را به تصویر کشیده است. بنکسی پنجم اوت، اولین اثر از مجموعه حیوانات خود را در نزدیکی پل کیو در جنوب غربی لندن رونمایی کرد. این قطعه، بزی را به تصویر کشیده که صخره‌هایی زیر پای آن در حال ریختن هستند.
  • «سلام غریبه» در بازار کتاب

    دنیای‌اقتصاد: رمان «سلام غریبه» نوشته کاترین سنتر با ترجمه‌ مریم رفیعی روانه بازار کتاب شد. در خلاصه داستان این رمان که در رتبه‌ هفتم عاشقانه‌های سال ۲۰۲۳ سایت آمازون قرار دارد، آمده است: «سیدی مونتگومری هرگز انتظار اتفاقی را که برایش می‌افتد، ندارد.
  • اکران «خانه شیشه‌ای» بعد از ۳ سال

    دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» به نویسندگی وحید موسائیان و به کارگردانی امیر پورکیان از هفته آینده در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. این فیلم داستانی پر‌التهاب از زندگی شخصی یک خواننده پاپ است و در آن به آسیب‌ها و ناهنجاری‌های زندگی بعضی سلبریتی‌ها می‌پردازد؛ این فیلم با محوریت فعالیت پاپاراتزی‌ها، روایتی متفاوت از پشت پرده زندگی شخصی سلبریتی‌ها را به تصویر می‌کشد. «خانه شیشه‌ای» در سال ۱۴۰۰ تولید شده و پس از ۳سال برای اولین بار روی پرده خواهد رفت. در این فیلم امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، شهاب مظفری، بهاره کیان‌افشار، نیما شعبان‌نژاد، خاطره اسدی، بهار رضایی، بهنام ابطحی و لادن ژافه‌وند نقش‌آفرینی می‌کنند. امیر پورکیان کارگردان این فیلم سینمایی در‌حال‌حاضر با سریال «غربت» در شبکه نمایش خانگی حضور دارد.
  • نمایش مستند «طعم آب» در خانه هنرمندان

    دنیای اقتصاد: هفتصد و شصت و سومین شب از شب‌های مجله بخارا امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد به نمایش و نقد و بررسی فیلم «طعم آب» به کارگردانی ابراهیم سعیدی اختصاص دارد.
  • «خانه رویایی» روی آنتن شبکه نمایش

    دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «خانه رویایی» به کارگردانی جیم شریدان امروز از شبکه نمایش پخش می‌شود.
  • افشای مرگ کارگردان معروف پس از دو سال

    دنیای اقتصاد: فدراسیون فیلم‌سازان هنگ‌کنگ تایید کرد که کوری یوئن، بازیگر و کارگردان فیلم‌های اکشن «خیلی نزدیک» و «زنده یا مرده» در سال ۲۰۲۲ درگذشته است و مرگ او به درخواست خانواده‌اش مخفی نگه داشته شده بود. خبر درگذشت این سینماگر نخستین‌بار توسط جکی چان، ستاره مشهور سینمای اکشن، فاش شد که در فضای مجازی به کوری یوئن ادای احترام کرده بود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر