شماره روزنامه ۶۱۱۷
|

  • نقشه جدید بازار موسیقی

    دنیای اقتصاد: ماجرای درگیری خواننده‌های اسم‌و‌رسم‌دار با تهیه‌کنندگان در ماه‌‌های اخیر جدی شده و شرایط جدیدی را در بازار موسقی ایران شکل داده است. داستان از این قرار است که در این ماه‌ها تعدادی از خواننده‌های موسیقی ایران به صورت علنی علیه تهیه‌کننده‌های خود گارد گرفتند و گفتند به صورت مستقل کنسرت‌هایشان را برگزار می‌کنند. حمید حامی، خواننده سرشناس که اخیرا به کانادا مهاجرت کرده و بعد از مدت کوتاهی به کشور بازگشته است، اعلام کرد در دام یک تهیه‌کننده کلاهبردار افتاده و به‌زودی درباره مسائل پشت پرده کنسرت‌هایش در کانادا و برخی اتفاقات، افشاگری خواهد کرد.
  • برپایی دو رویداد جدید در موزه هنرهای معاصر

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه «چشم در چشم» شامل آثاری از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و نمایشگاه «همسفر با آفتاب» مروری بر آثار فرخ شایسته، از فردا یکشنبه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.نمایشگاه «چشم در چشم» که به پرتره در هنر مدرن و معاصر می‌پردازد، با رویکردی پژوهشی سعی دارد در مضامین تصویری مرتبط با پرتره کاوش کند.
  • نمایشگاه «بوم» در پلتفرم وست

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه «بوم» با آثاری از نقاشی‌ها و کاردستی‌های رامتین زاد در پلتفرم وست برپاست.در بیانیه‌ نمایشگاه «بوم» آمده است: «بوم، در فرهنگ لغت به معانی ماوا، اقلیم، سرزمین، طبیعت، نهاد، مقام، جا و زیستگاه آمده است.
  • باز شدن خانه مرادی کرمانی در قلب تهران

    دنیای اقتصاد: تعدادی از دوستداران و هواداران هوشنگ مرادی کرمانی پنج‌شنبه ۱۲مهر در خانه قدیمی این نویسنده گرد هم آمدند و با هوشنگ مرادی کرمانی در پنجاهمین سالگرد نوشتن «قصه‌های مجید» عکس یادگاری گرفتند.
  • کلینت ایستوود ۹۴ساله در سودای فیلم جدید

    دنیای اقتصاد: برخلاف اخباری که پیشتر منتشر شده بود، «هیات‌منصفه شماره۲» قرار نیست آخرین فیلم کلینت ایستوود باشد و او در حال حاضر در فکر ساخت فیلم بعدی‌اش است.به گزارش ورلد آف ریل، منبعی نزدیک به وی می‌گوید: او که معتاد به کار است، در حال بررسی فیلم‌نامه‌ها برای ساخت فیلم احتمالی بعدی است. همچنین گفته شده ساخت این فیلم جدید برایش خیلی خوشایند بوده و او می‌خواهد به راهش ادامه دهد.
  • بازیگر «آینه عبرت» کارگردان سینما شد

    دنیای اقتصاد: فیلم‌برداری فیلم سینمایی «بالاچ» به تهیه‌کنندگی رضا شریف‌الدین و کارگردانی محمود دینی به پایان رسید.
  • ساخت اقتباسی تلویزیونی از شاهکار اسکار وایلد

    دنیای اقتصاد: نتفلیکس در حال آماده‌سازی یک اقتباس تلویزیونی از رمان معروف «تصویر دوریان گری» نوشته اسکار وایلد است که براساس فیلم‌نامه‌ای از کیتی راس راجرز ساخته خواهد شد.
  • انتشار کتاب زندگی حسن کسائی به همت فرزند هنرمند

    دنیای اقتصاد: کتاب «حسن کسائی؛ زندگی و موسیقی» با مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و خاطرات از استاد فقید نی به همت محمدجواد کسائی منتشر شد.
  • تجلیل از برادران میرخانی در نمایشگاه خوشنویسی «سرمشق»

    دنیای اقتصاد: احد ترابی، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی، به مناسبت بزرگداشت استادان بزرگ شادروان سیدحسن و سیدحسین میرخانی، بخشی از آثار خط خود را تحت عنوان «سرمشق» در موزه نقاشی‌های پشت شیشه به نمایش گذاشته است.
  • سلام دوباره ستاره به بازیگری

    دنیل دی لوئیس، ستاره تاریخ‌ساز سینما، پس از چند سال دوباره به دنیای بازیگری برمی‌گردد. این بازیگر انگلیسی که پس از بازی در فیلم «رشته خیال» در سال ۲۰۱۷ اعلام بازنشستگی کرده بود، قرار است با نقش‌آفرینی در فیلم «شقایق»، نخستین ساخته پسرش، مقابل دوربین برود.
  • داستان‌خوانی باران کوثری در «صد داستان»

    دنیای اقتصاد: ششمین قسمت از «صد داستان» به روایت داستان‌های «آینه» نوشته محمود دولت‌آبادی و «دیوهای خوشپوش» اثر گلی ترقی اختصاص دارد. این برنامه زیر نظر گلاره عباسی، به سردبیری کیوان کثیریان امروز پنج‌شنبه ساعت ۱۹ در سایت سوینا منتشر می‌شود. سوینا (سینمای ویژه نابینایان)، هر ماه یک قسمت از «صد داستان» را تهیه و منتشر می‌کند که به نسخه صوتی بهترین داستان‌های کوتاه ایران و جهان با صدای گویندگان و هنرمندان اختصاص دارد.
  • نمایشگاه «عبور از کویر» در گالری لاله

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه نقاشی علیرضا ناصرالمعمار با عنوان «عبور از کویر» فردا جمعه در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود.
  • مخاطب را سردرگم نکنید

    دنياي اقتصاد: همیشه در مناسبت‌های مختلفی مانند شهادت، ایام سوگواری و عزای عمومی این روند وجود داشته است که سینماهای کشور به احترام روزهای سوگواری تعطیل می‌شوند یا اکران فیلم‌های طنز در مدت‌زمان مشخصی متوقف می‌شود. در پی شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در ایران ۵ روز عزای عمومی اعلام شد. به همین دلیل اجراهای موسیقی و تئاترهای روی صحنه متوقف شدند اما همچنان خبری از تعطیلی سینماها نبود.
  • لبخند در عصر جدید

    سینما «عصرجدید» یکی از نقاط خاطره‌انگیز برای سینمادوستان تهرانی است. این سینمای قدیمی سه سال پیش تعطیل شد و مالکانش مجوز تغییر کاربری آن را گرفته‌اند. اما این روزها در کنار این سینما یک سالن تئاتر در آستانه افتتاح است و این سوال را به ذهن می‌آورد که آیا با راه‌اندازی این سالن تئاتر و حضور علاقه‌مندان، درهای سینما عصرجدید دوباره باز می‌شود؟
  • مختصات سینمای تک‌ژانری

    دنیای اقتصاد: سینمای ایران از ابتدای امسال تا دوم مهرماه، به فروش ۹۳۵میلیارد تومان رسیده و آمارها نشان می‌دهد که ۷۵درصد از این فروش، معادل ۶۹۷میلیارد تومان، از اکران فیلم‌های کمدی به دست آمده است. بازار سینما سال‌هاست که در تسخیر فیلم‌های کمدی قرار گرفته و سینماها تمایلی به اکران ژانرهای دیگر ندارند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر