پاسخ برادرزاده سپانلو به تکذیب تخریب سنگ قبر شاعر

برادرزاده محمدعلی سپانلو به خبری که با عنوان «تکذیب تخریب سنگ قبر سپانلو» منتشر شده واکنش نشان داد. به گزارش «ایسنا» پیش‌تر باربد گلشیری، سازنده‌ نشان مزار محمدعلی سپانلو، گفته بود یک هفته پس از نصب نشان مزار، آن را با قلم و چکش سوراخ کرده بودند و دو جای بالای سنگ‌نبشت را نیز با فرز تراشیده بودند. دست آخر هم روی مزار را یک‌جا سیمان کردند.

شبنم سپانلو برادرزاده محمدعلی سپانلو نیز با انتشار متنی به روایت این موضوع و انتقاد از آن پرداخت. پس از این‌ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهشت زهرا (س) با حضور بر مزار سپانلو و گرفتن عکس با سنگ جدیدی که بر مزار این شاعر، پژوهشگر و مترجم نصب شده، تخریب سنگ قبر او را تکذیب کرد. برادرزاده سپانلو نیز در پی این موضوع در یادداشتی عنوان کرده است: دقیقا روزی که متوجه سیمان شدن کل مزار شدم با دفتر آقای توکلی تماس گرفتم و خواستم که با ایشان صحبت کنم، مطلب را پرسیدند و من شرح واقعه را گفتم. گفتند با شماره‌های دیگری که مربوط به بازرسی است تماس بگیرم. چندین بار تماس گرفتم تا توانستم با آقایی در بازرسی صحبت کنم. چند دقیقه‌ای به من زمان بازگویی حادثه را دادند و بعد فرمودند اگر حتی یاقوت از هند روی سنگ نصب کرده باشید ما مسوولیتی نداریم، از این دست اتفاق‌ها می‌افتد! که مثلا بیایند و روی مزار را کاملا سیمان کنند! و همین... نگفتند حتی ما سری به قطعه می‌زنیم یا بررسی می‌کنیم. گفتند به ما مربوط نیست.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: چند روزی اما صبر کردیم شاید دوستی پی‌جو شود که خبری نشد. بنابراین سنگ متداول‌تری که شاید بیشتر مورد پسند خرابکاران باشد تهیه کردیم و کار گذاشتیم... حالا حدود یک ماه گذشته. توضیحات کاملی در نوشته‌های چاپ‌شده از نوع متریال، شکل و چگونگی‌اش آمده است، در عکس‌ها شکل و نوع سنگ قبلی کاملا مشهود است. عکس سلفی از یکی از مسوولان در شبکه‌های اجتماعی از دیروز بعدازظهر دست به دست می‌شود با سنگ جدید مبنی بر اینکه سنگ مزار سالم است! و خبر تخریب را تکذیب کردند. ‌ای کاش می‌دانستید که انتشار خبر تخریب سنگ مزار محمدعلی سپانلو چقدر برای‌مان دردناک است که زحمت تکذیبش به گردن شما نمی‌افتاد... عاجزانه از شما خواهشمندم زخم ما را مرهم اگر نیستید، نمک هم نپاشید.