شماره روزنامه ۶۱۳۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۵ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۶۱۳۵

  • ظرفیت نیروگاه‏‏‌های حرارتی افزایش می‌یابد؟

    دنیای اقتصاد -فاطمه صالحی: مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در نشستی خبری که در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق برگزار شد، جزئیات برنامه‌‌‌های این شرکت برای مواجهه با چالش‌‌‌های صنعت برق را تشریح کرد. در این نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، او از تدوین ۱۴ مگاپروژه برای سال ۱۴۰۴ خبر داد که هدف اصلی آنها عبور موفق از پیک مصرف برق در این سال است.
  • جزئیات ترخیص ۲۰ قلم کالای اساسی در هفت‌ماهه امسال

    دنیای‌اقتصاد: در هفت‌ماهه امسال ۱۴میلیون و ۱۵‌هزار تن انواع کالاهای اساسی به ارزش ۸.۶میلیارد دلار از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد.
  • عبور تولید کنسانتره سنگ‌‌‌آهن شرکت‌های بزرگ از مرز ۲۴ میلیون تن

    دنیای‌اقتصاد: طبق آمار ارائه‌شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت‌های بزرگ در نیمه نخست امسال، از مرز ۲۴میلیون و ۶۰۰‌هزار تن عبور کرده که نسبت به سال گذشته ۵‌درصد افزایش نشان می‌دهد.
  • نهادها مقدم بر سیاست‏‏‌ها

    امیررضا انگجی/ پژوهشگر توسعه اقتصادی
    بررسی شواهدی از اصلاحات مقررات تجاری در روسیه حقایق جالبی را در مورد نقش و اثر نهادها در پیشبرد اهداف آزادسازی‌های اقتصادی و تجاری آشکار می‌سازد. با استناد به اجرای نامتوازن اصلاحات و آزادسازی مقررات تجاری در سراسر مناطق روسیه با نهادهای مختلف حاکمیتی اثرات نابرابر آزادسازی مشخص می‌شود. قوانین آزادسازی در مناطق محلی با نهادهای حاکمیتی بهتر و شفاف‌تر، جمعیت آگاه‌تر، تمرکز صنعت بالاتر و استقلال مالی قوی‌تر به‌طور موثرتر اجرا شد. در نتیجه، آزادسازی اثر مثبت قابل‌توجهی بر عملکرد شرکت‌های کوچک و رشد کسب‌وکارهای کوچک در مناطقی با نهادهای حاکمیتی قوی‌‌‌تر داشت. در مقابل، در مناطقی که نهادهای حاکمیتی ضعیف‌‌‌تری دارند، هیچ اثری از اصلاحات مشاهده نمی‌‌‌کنیم و حتی در مواردی اثر منفی قابل مشاهده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر