شماره روزنامه ۶۱۱۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۷ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۶۱۱۷

  • نبض صنایع میزبان مهاجران

    دنیای اقتصاد: نقش و اثر مهاجران بر اقتصاد جوامع میزبان موضوع جدید و تازه‌ای نیست. با این حال درباره اثر منفی مهاجران مباحث زیادی می‌شود و بسیاری اعتقاد دارند که برای نمونه حضور افغانستانی‌ها در ایران اثرات منفی اقتصادی بسیاری دارد. جدیدترین پژوهش‌ها در زمینه اثر مهاجران نشان می‌دهد که آنها بر اقتصاد از طریق رقابتی‌تر کردن بازارها اثر مثبت دارند و این اثر در بدترین حالت خنثی است. تجربه ترکیه در برخورد با مهاجران سوری، ارزیابی اقتصادی یکی از موارد مشابه به ایران را ارائه می‌کند.
  • آب؛ قربانی سیاست‌‌‌

    دنیای‌اقتصاد - فاطمه صالحی: مناقشات آبی داخلی در کشور ما به یکی از چالش‌‌‌های مهم کشور تبدیل شده است و عواملی همچون تغییرات اقلیمی، رشد جمعیت، توسعه ناپایدار و مدیریت ناکارآمد منابع آب در تشدید این مناقشات نقش دارند. نمونه‌‌‌های بارز این مناقشات در حوضه‌‌‌های زاینده‌‌‌رود، کارون و تالاب هورالعظیم مشاهده می‌شود. راهکارهایی همچون بهبود ساختارهای قانونی و مدیریتی، ارتقای بهره‌‌‌وری آب در کشاورزی و تقویت مشارکت جوامع محلی پیشنهاد شده است.
  • وزیر نیرو با وزیر امور انرژی قطر دیدار کرد

    دنیای‌اقتصاد: در دیدار وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور انرژی قطر، دو طرف بر لزوم نهایی‌سازی مطالعات مربوط به اتصال برق دو کشور تاکید کردند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر