شماره روزنامه ۶۱۱۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۵ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۶۱۱۵

  • جاماندگی از انقلاب تجدیدپذیر‌ها

    دنیای اقتصاد: در حالی که ترکیه با گام‏‏‌های بلند به سوی انقلاب انرژی‏‏‌های تجدیدپذیر پیش می‌رود، ایران همچنان در تلاش برای رفع چالش‏‏‌های اساسی در صنعت انرژی خود است. ظرفیت تولید برق ترکیه به ۱۱۰,۵۳۹مگاوات رسیده که بیش از نیمی از آن از منابع پاک تامین می‌شود، اما ایران با تولید تنها ۱۱۰۰مگاوات برق تجدیدپذیر، فاصله زیادی با اهداف خود دارد. در حالی که ترکیه موفق به کاهش واردات برق و افزایش تولید گاز شده است، ایران با کمبود ۱۲‌هزار مگاواتی برق در اوج مصرف دست‌وپنجه نرم می‌کند. هر دو کشور با چالش‏‏‌های مالی روبه‌رو هستند، اما تحریم‏‏‌ها شرایط را برای ایران پیچیده‏‏‌تر کرده است. کاهش ۴۵درصدی قیمت برق در ترکیه فرصتی برای رشد صنایع فراهم کرده، در حالی که افزایش مصرف در ایران، فشار بر زیرساخت‏‏‌ها را تشدید می‌کند.
  • توسعه قرارداد خرید تضمینی تجدیدپذیر‌‌‌ها تا ۱۰مگاوات

    دنیای‌اقتصاد: معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر و بهره‌‌‌وری انرژی (ساتبا) از صدور «شناسه یکتا» برای پروژه‌‌‌های ساخت نیروگاه‌‌‌های تجدیدپذیر ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید توسط سازمان برنامه خبر داد.
  • میزان پرشدگی سدهای کشور ۴۷‌درصد است

    دنیای‌اقتصاد: سخنگوی صنعت آب کشور گفت: براساس جدیدترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب کشور هم‌‌‌اکنون میزان پرشدگی سدهای کشور برابر با ۴۷‌درصد است.به گزارش وزارت نیرو، فیروز قاسم‌‌‌زاده خاطرنشان کرد: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در سال‌جاری ۲۴.۴۵میلیارد مترمکعب و در همین بازه زمانی در سال گذشته ۲۱.۶۹میلیارد مترمکعب بوده است که ۱۳‌درصد رشد را نشان می‌دهد.وی همچنین گفت: براساس جدیدترین آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری تا هشتم مهرماه (با گذشت هشت‌روز از سال آبی جدید) میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۰.۲میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که این عدد در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۰.۲۹میلیارد مترمکعب بوده است که بیانگر کاهش ۲۱درصدی میزان ورودی به سدهای کشور در این بازه زمانی است.سخنگوی صنعت آب کشور افزود: از ابتدای سال آبی جدید تاکنون، میزان خروجی سدهای کشور ۰.۵۹میلیارد مترمکعب است و سال گذشته ۰.۷۶میلیارد مترمکعب بوده است که ۲۲‌درصد کاهش داشته است.
  • نرخ خرید برق صنایع ابلاغ شد

    دنیای‌اقتصاد: در راستای اجرای ماده ۳ قانون مانع‌‌‌زدایی از توسعه صنعت برق، تعرفه برق مصارف تولید (صنعت و معدن)، کد تعرفه ۴ نرخ خرید برق صنایع ابلاغ شد.به گزارش وزارت نیرو، با در نظر گرفتن متوسط نرخ قراردادهای تبدیل انرژی معادل ۷,۲۴۳ریال به ازای هر کیلووات‌‌‌ساعت، بهای برق مشترکان موضوع این مصوبه از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در تمامی فصول سال بر مبنای نرخ‌های اعلامی اخذ می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر