شماره روزنامه ۶۰۱۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۳۶ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۵۹۳۶

  • عقبگرد قانون محیط کسب‌وکار

    دنیای اقتصاد-گروه صنعت و معدن: شاخص میزان اجرای احکام قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار در سال۱۴۰۱ با کاهش ۵درصدی مواجه شده و میزان دستیابی به اهداف این قانون نیز نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. وضعیتی که باعث شده بنگاه‌ها شرایط نامناسب‌تری را نسبت به گذشته در محیط کار خود تجربه کنند.
  • کاهش ۵۰درصدی بارش‌‌‌های زمستانه در کشور

    دنیای‌اقتصاد: سخنگوی صنعت آب با اشاره به کاهش ۵۰درصدی میزان بارش‌‌‌ها از آغاز زمستان تاکنون گفت: در چنین شرایطی مدیریت مصرف باید به‌عنوان یک الگوی جدی در دستور کار باشد و تمام اقشار جامعه به این موضوع به صورت جدی توجه کنند. به گزارش «ایلنا»، فیروز قاسم‌‌‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌‌‌ها و موجودی سدهای کشور اظهار کرد: سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در حالی ۱۲۷روز خود را سپری کرده که پیش‌بینی‌‌‌های بارشی محقق نشده است و سال‌جاری به عنوان چهارمین سال خشک متوالی، با کاهش جدی بارش روبه‌روست.
  • قطع رابطه مالی تولیدکننده و شرکت‌های ارزیابی کیفیت

    دنیای‌اقتصاد: رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با اجرای طرح درگاه امن پرداخت، رابطه مالی تولیدکنندگان و شرکت‌های ارزیابی کیفیت تا قبل از بهار ۱۴۰۳ قطع خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلام‌پناه در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: با اجرای طرح درگاه امن پرداخت، رابطه مالی تولیدکنندگان و شرکت‌های ارزیابی کیفیت تا قبل از بهار ۱۴۰۳ قطع خواهد شد.
  • رشد ۲۲ برابری مصرف برق کشور در طول ۴۵ سال گذشته

    دنیای‌اقتصاد: وزارت نیرو اعلام کرد: صنعت برق کشور در طول ۴۵سال گذشته شاهد پیشرفت‌‌‌های کمی و کیفی قابل‌‌‌توجهی بوده است که از جمله نتایج آن افزایش بیش از ۲۲برابری میزان مصرف برق کشور در طول این سال‌ها بوده است. به گزارش وزارت نیرو، در سال ۱۳۵۷ کل مصرف برق کشور ۱۴میلیارد کیلووات‌‌‌ساعت بود که این رقم در پایان سال ۱۴۰۱ به ۳۱۷میلیارد کیلووات‌‌‌ساعت رسیده است. بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد در طول سال‌های اخیر بیش از ۵۰‌درصد انرژی برق کشور در بخش مولدها یعنی صنعت و کشاورزی به مصرف رسیده است.
  • احداث ۱۷ شهرک صنعتی خورشیدی تا تابستان

    دنیای‌اقتصاد: مدیرکل توسعه نیروگاه‌‌‌های مقیاس‌کوچک وزارت نیرو گفت: ۱۷شهرک صنعتی خورشیدی تا قبل از پیک تابستان واگذار خواهد شد که افراد حقیقی و حقوقی با حداقل سرمایه ۲.۵میلیارد تومان می‌‌‌توانند در این شهرک‌‌‌ها سرمایه‌گذاری کنند. جعفر محمدنژاد سیگارودی در گفت‌‌‌وگو با «ایسنا»، با بیان اینکه طبق برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های صورت‌گرفته قرار شده در کنار شهرک‌‌‌های صنعتی، زمین‌‌‌هایی از طریق منابع طبیعی اختصاص یابد و سازمان ساتبا تمامی زیرساخت‌‌‌ها را فراهم می‌کند، اعلام کرد: باید زمینی تهیه شود که در آن امکان اتصال نیروگاه‌‌‌ها به شبکه و مجوز محیط‌زیستی وجود داشته باشد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر