شماره روزنامه ۶۰۱۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۳۱ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۵۹۳۱

  • آژیر ناترازی مصرف آب

    دنیای اقتصاد -گروه صنعت و معدن: وضعیت منابع آبی ایران رو به بحرانی‏‏‌تر شدن حرکت کرده است. آمارها نشان می‌دهد ورودی سدهای کشور با کاهش مواجه شده و خروجی سدها نیز افزایش یافته است. این درحالی است که وضعیت آبی تهران نیز رو به وخیم‌تر شدن پیش می‌رود و در حالی که میانگین مصرف نرمال هر خانوار در کشور، باید در حدود ۴۰۰لیتر باشد، سرانه مصرف در استان تهران برای هر نفر ۲۵۰لیتر است. به این ترتیب، میزان مصرف کنونی، بسیار بالا محسوب می‌شود و این لطمه‏‏‌ای بزرگ به منابع آبی تهران وارد می‏‏‌آورد و به این دلیل که ۲۳‌درصد از منابع آب شرب و بهداشت کشور در استان تهران توزیع می‌شود، کشور نیز از این موضوع صدمه می‏‏‌بیند. تبیین راه‌حلی برای بحران آبی، بیش از پیش اهمیت یافته است. یکی از این راه‏‏‌حل‏‏‌ها، افزایش قیمت مصرف هر مترمکعب آب است. در حال حاضر هزینه تمام‌شده آب در شهر تهران در وضعیت کنونی ۸۵۰۰تومان در هر مترمکعب است، اما در واقعیت، هر مترمکعب آب کمتر از ۳هزار تومان فروخته می‌شود.
  • دولتی‌ها بیشترین مصرف برق را در تهران دارند

    دنیای‌اقتصاد: مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰میلیارد تومان پاداش صرفه‌‌‌جویی به مشترکان شهر تهران پرداخت شده است.
  • تولید نیروگاه‏‏‌های حرارتی به ۳۰۰میلیون مگاوات ساعت رسید

    دنیای‌اقتصاد: معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌‌‌های حرارتی کشور طی ۱۰ماهه امسال با رشد ۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۰۰میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر