شماره روزنامه ۶۰۲۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۲۱ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۵۹۲۱

  • گریزگاه مالی رشد تولید

    دنیای اقتصاد -گروه‌صنعت‌ومعدن: صنایع ایران به‌واسطه ‏‏‌عدم‌تامین مالی مناسب، درحال کاهش تولید خود و از دست دادن بازارهای داخلی و خارجی هستند. دلیل افت تولید و از دست دادن بازارها، تامین مالی نامناسب بنگاه‏‏‌هاست. نیاز فعلی صنایع به تامین مالی، موضوع حیاتی و حائزاهمیتی است که بخش پولی و بانکی کشور به‌عنوان متولی اصلی، نتوانسته است انتظارات بنگاه‏‏‌ها را در این زمینه برآورده کند. داده‏‏‌های آماری نشان می‎‏‏‌دهد ایران در دهه ۹۰ با استهلاک سرمایه و نگه‏‏‌داشت سرمایه‌گذاری‏‏‌ها مواجه شده و جهش‏‏‌های ارزی نیز باعث شده است تا سرمایه‌گذاری گران شود و سرمایه‌گذاران کمتر به سمت صنعت و معدن حرکت کنند. این موضوع، اتفاقی است که می‏‏‌تواند تنگنای رشد صنعتی را در دهه آینده رقم بزند.
  • تجدیدپذیر شدن ۲۰‌درصد برق مصرفی دستگاه‌‌‌های اجرایی

    دنیای‌اقتصاد: همه دستگاه‌‌‌های اجرایی موضوع ماده «۵» قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظفند ۵درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند و در مدت چهارسال آن را تا ۲۰‌درصد (سالانه ۵واحد درصد) افزایش دهند.
  • تامین مالی کسب‌وکارهای خرد در دستور کار شورای‌‌‌عالی اشتغال

    دنیای‌اقتصاد: مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌‌‌های کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با اشاره به ضرورت اشتغال فارغ‌‌‌التحصیلان، گفت: در جلسه آتی شورای‌‌‌عالی اشتغال تامین مالی کسب‌وکارهای خرد راهبری و پیگیری خواهد شد.به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم رستم‌پور، درباره برگزاری جلسات شورای‌‌‌عالی اشتغال، اظهار کرد: مسائل مربوط به حوزه اشتغال فارغ‌‌‌التحصیلان در این جلسات پیگیری می‌شود. دولت علاوه بر اینکه تمام برنامه خود را بر ایجاد یک‌میلیون شغل در سال معطوف کرده، بر افزایش کیفیت مشاغل که شامل ثبات، درآمد، امنیت شغلی و پایداری است، نیز تاکید ویژه دارد و برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌هایی برای آن انجام شده است.وی افزود: به‌منظور دستیابی به این هدف، سیاست‌‌‌ها و مشوق‌‌‌هایی برای اشتغال فارغ‌‌‌التحصیلان در نظر گرفته شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر