پرداخت هفتگی مطالبات گندم‌کاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی،درباره روند پرداخت مطالبات گندم‌کاران گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۱۰۰‌میلیارد تومان از اصل مطالبات پرداخت شده و مابقی نیز به‌صورت هفتگی و بدون مشکل توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد. وی افزود: این مبلغ در سه مرحله تخصیص یافته است: در مرحله نخست ۱۱ هزار‌میلیارد تومان پرداخت شد، در مرحله دوم تا ۱۳ خردادماه ۱۴۰۵ مبلغ ۳۰ هزار‌میلیارد تومان و در تازه‌ترین تخصیص تا ۲۵ خردادماه، ۹.۱ همت دیگر واریز شد و مجموع پرداختی‌ها از مرز ۵۰ همت عبور کرده است.

نوری قزلجه همچنین توضیح داده است که سازوکار پرداخت براساس زمان تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی زمان‌بندی شده است؛ به طوری که کشاورزانی که از ابتدای فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ گندم خود را تحویل داده‌اند، تا سقف هر کیلوگرم ۲۷,۵۰۰ تومان دریافت کرده‌اند و کسانی که در بازه ۱۶ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد ۱۴۰۵ تحویل داده‌اند، مبلغ ۲۰,۰۰۰ تومان به‌ازای هر کیلوگرم دریافت کرده‌اند. وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که عدم تاخیر در پرداخت مطالبات نقش مهمی در پشتیبانی از تولید و استمرار تامین کالای اساسی گندم دارد و مسوولیت اجرای پرداخت‌ها بر عهده سازمان برنامه و بودجه است که روند هفتگی پرداخت را اعلام کرده است.