به گزارش «ایرنا»، هوای تهران روزبه‌‌‌روز گرم‌‌‌تر می‌شود، به‌‌‌گونه‌‌‌ای که براساس تازه‌‌‌ترین اعلام شرکت آب و فاضلاب استان میزان مصرف لحظه‌‌‌ای آب در ۲۲ اردیبهشت‌‌‌ماه با بیش از ۵۲‌هزار لیتر در ثانیه، به میزان مصرف آب در نقطه اوج مصرف نزدیک شد. این میزان مصرف در حالی است که هنوز وارد روزهای گرم‌‌‌تر تهران نشده‌‌‌ایم تا نیاز آبی را تشدید کند.

شرکت آب منطقه‌‌‌ای تهران تازه‌‌‌ترین وضعیت سدهای پنج‌گانه را منتشر کرد که براساس آن حجم آب موجود در این سدها از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۱) تا ۲۴ اردیبهشت با ۵۶میلیون مترمکعب کاهش نسبت به پارسال روبه‌رو شده‌‌‌ است. مجموع حجم آب سدهای تهران تا ۲۴ اردیبهشت به رقم ۵۳۹میلیون مترمکعب رسید. پارسال و در همین بازه زمانی سدهای تهران در مجموع ۵۹۵میلیون مترمکعب آب داشتند. مخازن سدهای تهران در شرایط نرمال ۹۴۰میلیون مترمکعب آب می‌‌‌توانند داشته باشند که به‌‌‌این‌‌‌ترتیب وضعیت فعلی این سدها با شرایط نرمال ۴۰۱میلیون مترمکعب کسری دارند. این در حالی است که در روزهای آینده بیشینه دمای هوای پایتخت به ۳۰درجه سانتی‌‌‌گراد خواهد رسید و به‌‌‌تدریج سامانه‌‌‌های سرمایشی ساختمان‌‌‌ها و کولرهای آبی وارد مدار خواهند شد و این موضوع ضرورت مدیریت مصرف آب را دوچندان می‌کند.

با واردشدن به فصل گرما، حدود ۳میلیون کولر آبی در پایتخت وارد مدار خواهد شد و هر کولر آبی معادل ۳۰۰لیتر در شبانه‌‌‌روز آب مصرف خواهد کرد.