شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۸ دنیای اقتصاد

اخبار شهری - روزنامه شماره ۶۰۸۸

  • محدودیت برقی اتوبوس‏‏‌های برقی

    دنیای اقتصاد: مدت‌هاست که شهرداری تهران رویای برقی‌‌‌سازی را در سر دارد و آن‌طور که مدیران ارشد شهرداری تهران وعده داده‌‌‌اند قرار است نهضت برقی‌‌‌سازی در تهران به عنوان تنها ابرشهر ایران استارت بخورد و از آنجا که هر اقدام نوینی در تهران به سایر شهرهای کوچک و بزرگ ایران تسری می‌‌‌یابد احتمالا برقی‌‌‌سازی نیز در سایر شهرها مد می‌شود.
  • تعطیلی تولید با ناترازی انرژی

    دنیای اقتصاد – یزد: اثر منفی قطعی برق بر تولید، با شدت بیشتری در استان‌های صنعتی بروز پیدا کرده است. گزارش‌های جداگانه خبرنگاران «دنیای‌اقتصاد» از دو استان کشور حاکی است، کمبود برق ناشی از ناترازی انرژی، یک چالش اصلی واحدهای صنعتی و معدنی شده است. از طرفی، سبقت رشد مصرف از روند سرمایه‌گذاری در شبکه تولید برق باعث شده فشار این ناترازی، عمدتا بر صنایع وارد شود. مقامات استانی این حوزه، «در اولویت قرارگرفتن صنایع برای خاموشی‌ها» را به تصمیمات در سطوح بالاتر مرتبط می‌دانند و در عین حال، خواستار بهبود سطح تکنولوژی تولیدات صنعتی برای کاهش شدت مصرف برق در صنایع هستند. از طرفی، در برخی نقاط کشور از جمله در مشهد، شیوه طراحی داخلی ساختمان‌های مسکونی به گونه‌ای شده که سیستم‌های سرمایشی پرمصرف در اولویت است.
  • روایت استانی از کمبود برق

    دنیای اقتصاد – مشهد - بهناز رحیمیان: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان گفت: در شرایط اوج بار تابستان قرار داریم و با مشکلات تامین برق مواجه هستیم. امسال شاهد رشد ۹درصدی حوزه مصرف برق بودیم که نیاز به ایجاد ظرفیت تولید، انتقال و توزیع در صنعت برق دارد ضمن اینکه کسری و ناترازی برق از سال‌های گذشته با توجه به شرایط، بین ۱۲ تا ۱۷‌هزار مگا‌وات همچنان وجود دارد.
  • انتقال کامل پایانه شرق به محل جدید تا پایان شهریور

    علی اقیان، مدیر پردیس مسافری شرق‌‌‌ در مورد آخرین وضعیت جابه‌جایی پایانه شرق با بیان اینکه مزایده برای کلیه غرف پایانه جدید شرق انجام شده و شرکت‌های مسافربری غرفه‌‌‌های خود را تحویل گرفتند، گفت: در حال حاضر در حال تکمیل کار و انجام تست سرد در پایانه هستیم و قطعا تا آخر شهریور ماه پایانه به محل جدید پایانه شرق منتقل می‌شود.
  • پیشنهاد تبدیل بزرگراه بعثت به محور صنعت

    امین سالاری‌‌‌پور، شهردار منطقه ۱۶ در مورد جابه‌جایی ترمینال جنوب با بیان اینکه مشاور طرح به این جمع‌‌‌بندی رسید که قسمتی از ترمینال جابه‌جا شود نه همه، افزود: اما قرار بود حجم مسافرگیری کاهش یابد که با معاونت حمل‌ونقل جلسه گذاشتیم تا با جانمایی مکان جدید در مورد جابه‌جایی خطوط، جلساتی برگزار شود.
  • نوسازی ۴۵۰ پلاک فرسوده پایتخت در ۴ماه اول امسال

    سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پیرامون آمار نوسازی پلاک‌‌‌های فرسوده شهر تهران طی ۶ سال اخیر، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۹۸۳ پلاک، در سال۱۳۹۸ تعداد ۴۸۱۷ پلاک، در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۳۱۲ پلاک، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹۷۰ پلاک و در سال ۱۴۰۱ تعداد ( ۳۹۸۶) پلاک نوسازی شده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به تعداد (۵۳۶۷) پلاک رسیده است. وی افزود: با استناد به حکم ۷۲ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری، تسهیل‌‌‌گری نوسازی ۴۶۵۶ پلاک فرسوده در سال ۱۴۰۳ در دستور کار این سازمان قرار دارد که از این میزان از فروردین تا پایان تیر سال‌جاری تعداد ۱۷۵۵ پلاک نوسازی شده است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه میزان نوسازی پلاک‌‌‌های فرسوده سال ۱۴۰۲ حکایت از رشد حدود ۱۰۰‌درصد دارد، خاطرنشان کرد: برنامه نوسازی بافت فرسوده شهر تهران در سال‌جاری نیز با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد. وی با تاکید بر اینکه بیشترین آمار نوسازی پلاک‌‌‌های فرسوده شهر تهران در سال ۱۴۰۲ طبق آمار پروانه‌‌‌های صادره در شهر تهران، در منطقه ۱۵ بوده است، گفت: در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ هم منطقه ۱۴، در صدر آمار نوسازی پلاکی قرار دارد.
  • ۷۷‌درصد تاکسی‌‌‌های تهران از شهرهای اقماری معاینه فنی گرفتند

    سید محمدمهدی میرزایی‌‌‌قمی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت مراجعه تاکسی‌‌‌های پایتخت به مراکز معاینه فنی شهر تهران، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۳‌هزار دستگاه تاکسی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند. وی با بیان اینکه از این میان، ۱۶‌درصد در آزمون آلایندگی، ۸‌درصد در آزمون ترمز، ۱۴‌درصد در عیوب ظاهری، ۴‌درصد در کمک فنر، ۳‌درصد دود مشهود آبی (روغن‌سوزی) و ۶‌درصد در نا هم راستایی چرخ‌‌‌ها مردود شدند، گفت: در مجموع ۳۴‌درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند و تعدادی از این خودروهای مردودی نیز تنها دارای چند نقص بودند.
  • تولید ۴.۱ میلیون حلقه انواع تایر رادیال سواری در کویرتایر

    دنیای اقتصاد – بیرجند: مدیرعامل شرکت دانش‌‌‌بنیان کویرتایر گفت: در ۳ماه نخست امسال بیش از یک میلیون و۴۳۰‌هزار حلقه انواع تایر سواری در این کارخانه تولید و روانه بازار مصرف شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت دانش‌‌‌بنیان کویرتایر، سیدمحمد حسین زینلی در جمع مدیران این کارخانه اظهار کرد: رشد ۱۷درصدی تولید در این مدت گواه این موضوع است. وی با بیان اینکه در سه ماه اول سال جاری، ۴۳ سایز و طرح مختلف از انواع تایر رادیال سواری با اندازه رینگ ۱۳ تا ۲۰ اینچ در شرکت کویرتایر تولید شده است، افزود: از این تعداد، ۳ سایز و طرح جدید برای اولین بار در این کارخانه طراحی و تولید شده است. مدیرعامل شرکت دانش‌‌‌بنیان کویرتایر با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، تایر خودروهای برقی، آفرود و پنچررو در این شرکت تولید شد، افزود: همچنین شرکت کویرتایر با تولید انبوه سایز آفرودی R۱۷۷۰.۲۸۵خودروسازان داخلی را از واردات این محصول بی‌نیاز کرده است.
  • چینی‌ها در اندیشه سرمایه‌‌‌گذاری در بندرعباس

    دنیای اقتصاد – بندرعباس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: یک شرکت چینی برای راه‌‌‌اندازی کارخانه تولید صنایع معدنی و شیمیایی در بندرعباس اعلام آمادگی کرده است. خلیل قاسمی در نشست ارزیابی سرمایه‌‌‌گذاران کشور چین در بندرعباس اظهار کرد: تولید این کارخانه سالانه ۷۰‌هزار تن کربنات اِستِرانسیم است که برای تهیه مواد مغناطیسی، شیشه، سرامیک و انرژی خورشیدی کاربرد دارد. وی افزود: تعهد شرکت سرمایه‌‌‌گذاری کشور چین برای ساخت این کارخانه ۲۰ میلیون دلار است که در مدت ۱۰ ماه ساخته می‌شود.
  • پیگیری شهرداری تبریز برای اتمام طرح‌‌‌های نیمه‌‌‌تمام

    دنیای اقتصاد – تبریز : شهردار تبریز با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۷۰ طرح ناقص در شهر وجود دارد، گفت: برای بیشتر طرح‌‌‌های نیمه‌تمامی که برای شهرداری و شهروندان اولویت دارد وقت گذاشته و پیگیر اتمام آنها هستیم. یعقوب هوشیار در پاسخ به اینکه سرنوشت طرح‌‌‌هایی چون هشت‌‌‌بهشت چه خواهد بود، اظهار کرد: زمان پروانه پروژه هشت‌‌‌بهشت به پایان رسیده، ما نیز به آنها اخطار داده‌‌‌ایم، چند جلسه نیز با مدیر این مجموعه جلسه داشته و درصدد حل مشکلات این طرح هستیم. وی افزود: شهرداری تبریز درصدد این است تا هرآنچه اولویت شهر و شهروندان است زودتر انجام گیرد.
  • ارائه بسته خدمات ویژه به تاکسیرانان پایتخت

    شادی مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ارائه خدمات رفاهی ویژه به تاکسیرانان به‌‌‌ صورت یکپارچه و هوشمند بدون نیاز به مراجعه حضوری خبر داد و با اشاره به خدمات متنوع رفاهی به خانواده بزرگ تاکسیرانی، گفت: سازمان تاکسیرانی در راستای رفاه حال تاکسیرانان، تمرکززدایی ارائه خدمات از سازمان تاکسیرانی را با انتقال آن به دفاتر تاکسیرانی سطح شهر در دستور کار قرار داده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر